Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beregeningsinstallatie tuin aanleggen, waar te beginnen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views

• Ssandert
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:55
Beste medetweakers,

Ik wil binnenkort de tuin op de schop nemen en wil hier meteen de automatische beregening meenemen.
Eigenlijk gaat alles er uit, d.w.z. oprit en achter het huis ook. (gras, bomen en bestaande schuur schuiven we er af)

Nieuwe situatie achter het huis is dat we een deel gazon krijgen, een nieuwe overkapping en een aantal perkjes met planten/boompjes.
Omdat toch alles open ligt straks, wil ik sowieso elektra (voor nieuwe overkapping) en slangen voor beregening meenemen.

Nu zie ik door de bomen soms het bos niet meer, ik kom verschillende "smart" oplossingen tegen van o.a. Gardena en Hozelock, die achteraf niet zo smart zijn.

Thuis draait momenteel een Synology NAS met Domoticz die verschillende Fibaro modules aanstuurt.
Ik kwam zelf al een RPE 5105 NC 230V50 Waterventiel NC i.c.m. een single switch van fibaro.

Zijn er medetweakers die een beregeningssysteem hebben aangelegd en die aansturen via Domoticz?
Waar moet ik rekening mee houden, en waar liepen jullie achteraf tegenaan?

Alle tips/vragen zijn welkom!

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

▫️ 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 ▫️

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Wel erg dubbel zo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True