Het grote klik-je-suf-om-op-een-forum-pagina-te-komen topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:30
Je kent het wel, denk ik.... je hebt een interesse in een bepaald onderwerp en zoekt op het forum.
Daar blijken al 2 topics over het onderwerp te staan. Het gaat snel, het is een populair onderwerp.

Omdat je beslagen ten ijs wilt komen, begin je aan het begin van topic 1. Maar dat is veel oud nieuws, dus je wilt meerdere pagina's overslaan, naar het midden van het topic springen etc.
De volgende dag in de trein nog ff verder lezen op jouw telefoon. Ik was bij pagina 75 van 382 op mijn PC.
Klikkerdeklikkerdeklikker.... enzovoort..... klik. Hè, hè, ik ben er.....

Het zou toch fijn zijn als er een optie komt om naar een bepaalde pagina te kunnen 'springen' d.m.v. een invoerveld waarin je het betreffende paginanummer kan worden ingevuld.

Nou maar hopen dat ik niets over het hoofd zie en dit al kan :X :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

URL aanpassen? Het format is forum/list_messages/<<topic>>/<<page>>/ waarbij 360 invullen als pagina nummer mij naar pagina 361 brengt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup, de URL aanpassen. Waar je overigens rekening wilt houden met a) tellen begint bij 0 en b) iedereen kan een ander aantal posts per pagina hebben dus met anderen delen incl paginanummer is vaak zinloos.

Als je later verder wilt gaan, kan je ook de post waar je bent gebleven bookmarken (met de forumfunctionaliteit, niet per se een bookmark van je browser zelf). Dan kan je in een andere sessie met dezelfde account later verder lezen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Voor dit topic zie ik dit als URL:

https:// gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1938140

Voor andere topics is alleen het laatste nummer in de URL anders.

Edit:
Ahhh.... Het paginanummer daar weer zelf achter zetten. Niet echt gebruikersvriendelijk, maar het is Tweakers hè.
Voor mij werkt het, thanks!

[ Voor 67% gewijzigd door Theone098 op 07-08-2019 22:32 . Reden: Return na https anders wordt URL omgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat er slechts 1 pagina is. En valt er niets te klikken. Wat is dan de feature request? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
F_J_K schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:31:
Omdat er slechts 1 pagina is. En valt er niets te klikken. Wat is dan de feature request? :)
Heb natuurlijk ook andere bookmarks geprobeerd en daar is het hetzelfde. Maar goed, zie edit van vorige post. Het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

F_J_K schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:31:
De URL aanpassen is omslachtiger dan een "jump to page" feature.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik 't goed herinner was er zelfs een optie om de paginakeuze als link of dropdown te hebben. Dat laatste is echter niet meer beschikbaar als optie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
Tsurany schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:01:
[...]

De URL aanpassen is omslachtiger dan een "jump to page" feature.
Klopt en zeker bij het gebruik van een mobile device en mobiele browser (chrome in mijn geval).
Op de PC vind ik het minder spannend, daar staat het paginanummer vol in beeld.

Nogmaals, het veranderen van de link werkt wel en is in ieder geval veel sneller dan klikken.
Een jump-to-page is toch geen vreemde functionaliteit. Bijna elk forum heeft het, daarom is het zo opmerkelijk dat het niet op Tweakers forum beschikbaar is.

[ Voor 25% gewijzigd door Theone098 op 08-08-2019 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 14:45

WCA

Zeker omdat als je tweakers toevoegt aan je homescreen op Android (misschien ook iOS?) je een link krijgt naar een soort webapp, zonder adresbalk etc.

Share and Enjoy!

Pagina: 1