Toon posts:

Aankoopadvies AMD systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DrTammo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 29-11 21:55
Hey,

Het is al even geleden dat ik voor het laatst zelf een desktop heb samengesteld. Het wordt nu echt tijd om mijn FX-6300 te vervangen ;w . Ik heb een systeem samengesteld waarin ik voor mezelf afwegingen heb gemaakt tussen functionaliteit en looks. Ben benieuwd of er nog tips/opmerkingen zijn van jullie uit. Ook een vraag hoe het zit met compatibiliteit van de rgb leds op het mobo en de nzxt case.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel veel Cities Skylines (vandaar ook 32GB DDR4). Daarnaast verneem ik dat voor nieuwere games mijn pc niet meer kan meekomen. Ik heb liever een pc van ±€1000,- voor 5 jaar dan elke 3 jaar een pc van ±€700,-.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij wat ik nu heb samengesteld

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen, mijn oude pc zal ik nog proberen te verkopen maar zal niet schokkend veel opbrengen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Internet zit bij mij in de lucht, dus een mobo zonder wifi betekent dat ik aanvullend een ontvanger nodig heb.

Ga je overklokken?
Was het eerst niet van plan, wellicht in de toekomst icm een nzxt kraken o.d.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ben benieuwd of er nog tips/opmerkingen zijn van jullie uit. Ook een vraag hoe het zit met compatibiliteit van de rgb leds op het mobo en de nzxt case.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 137,-€ 137,-
1VideokaartenASRock Radeon RX 5700 8G€ 365,-€ 365,-
1BehuizingenNZXT H500i Wit€ 103,90€ 103,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESC€ 166,82€ 166,82
1VoedingenCorsair CX650M€ 70,99€ 70,99
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 109,79€ 109,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.158,50

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX gelijk klaar voor Zen2
GPU verbruik zal onder de 230w liggen van de RX5700, dus kun je goed uit met 450w voeding als pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M modulair

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rem_NL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 25-08 21:06
Ik zou inderdaad voor het moederbord gaan wat Hackus voorstelt, en een paar weken wachten met aanschaffen van een 5700(xt) GPU. Aangezien de standaard koeler de kaart tegenhoud en luidruchtig is. Er komen binnen niet al te afzienbare tijd custom kaarten.

• LukasvH_1
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 12:47
Neem het moederbord wat @Hackus aangaf. Andere B450 moederborden van MSI schijnen nogal wat problemen te hebben met de nieuwe Ryzen-3000 CPU's. Zelfs na een bios-update. Je zult alleen voor je WiFi wel een adaptertje moeten kopen.

NZXT gebruikt voor haar RGB een speciale connector. Deze zul je alleen vinden op NZXT moederborden. De RGB zul je dus niet direct op je moederbord kunnen aansturen. Wel via een internal USB 2.0 header op je moederbord via een controller. Die controller wordt als het goed is al meegeleverd met deze behuizing.

[Voor 5% gewijzigd door LukasvH_1 op 07-08-2019 18:38]

AMD Ryzen 5 2600 | B450 Aorus Pro | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC | 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3000 MHz | Phanteks Eclipse P300

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee