Nieuwe monitor, aansluitingen op videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CamelKnight
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-01 20:59
Ik heb momenteel 2 pc's staan die allebei voorzien gaan worden van nieuwe monitoren. T.z.t. wil ik ook de computers zelf vervangen, maar dat kan nog maanden tot een jaar of wat gaan duren. De videokaarten die nu in de pc's zitten hebben alleen DVI uitgangen.

Mijn vraag is nu: heeft het wel zin om te investeren in een monitor die ook nog DVI aansluitingen heeft of kan ik beter monitoren aanschaffen met HDMI/DP aansluitingen en daarbij ook de videokaarten vervangen?
Hoeveel leven zit er nog in DVI?

Beste antwoord (via CamelKnight op 08-08-2019 10:24)

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 15:44

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Je kan een DVI-poort doorgaans prima aansluiten op HDMI of DP aansluiting. Dus een nieuwe monitor heeft niet per se een DVI-aansluiting nodig.

Steam/Discord: Flimovic

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 15:44

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Je kan een DVI-poort doorgaans prima aansluiten op HDMI of DP aansluiting. Dus een nieuwe monitor heeft niet per se een DVI-aansluiting nodig.

Steam/Discord: Flimovic

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 16:57
DVI gaat zoals ik het zie steeds minder worden. Mede omdat het een erg grote connector is en ik meen een limiet te hebben waardoor 4K resolutie niet gaat. Dit laatste weet ik niet zeker.

Ik zou gaan voor een monitor met display poort en HDMI en eventueel dat je voor nu een verloop ertussen moet zetten.