Toon posts:

E-mail - Exchange nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jef92
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 26-10 19:54
Beste,

Ik ben aan het twijfelen of dat ik een Microsoft Exchange abonnement nodig heb van daar dat ik graag jullie mening hoor over onderstaand "probleem".

Korte schets;
Ik heb een eigen mail-server van mijn hostingprovider.
Op mijn laptop (Macbook) werk ik met outlook als e-mailclient, op de smartphone met gmail.
Op mijn laptop heb ik een mappenstructuur in outlook (behandelde mails, belangrijke mails,..), helaas kan ik de mails in deze mappen via mijn smartphone niet raadplegen.
Graag wil ik deze mails kunnen raadplegen.
Tevens zou ik de mails, welke ik verzend via de smartphone met gmail, ook in outlook willen hebben staan.

Heb ik hiervoor een exchange abonnement nodig of zijn er alternatieven/oplossingen.

Alvast bedankt

Alle reacties

• Creep
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 00:00
weke mailserver draait je hosting provider en doe je dat op een eigen domein?
Hoe verbindt je de Outlook client met je mail-server en hoe de Gmail client?

Je zou eens naar een IMAP kunnen kijken als connectie, als dat door de mail-server wordt ondersteund.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Nee, dit zijn geen features waarvoor je een Exchange account/abonnement moet hebben. IMAP zou moeten voldoen - er is wat meer informatie nodig over je huidige instellingen in Outlook en Gmail om dit goed te kunnen beantwoorden (je te helpen met de oplossing binnen wat je al hebt).

Ik zou even screenshots plaatsen van de instellingen zoals Outlook en Gmail zijn geconfigureerd.

[Voor 26% gewijzigd door MrAcid op 07-08-2019 13:32]

• Jef92
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 26-10 19:54
Dankjewel voor jullie advies, ik wist niet dat IMAP hiervoor zorgde.
Ik heb gevonden dat in de gmail-app de pop-poort gebruikt werd i.p.v. de imap-poort.
In de gmail-app (Android) kon ik niet verbinden op de imap-poort, dit liep telkens mis.
Ik heb dan maar outlook geïnstalleerd en dit werkt wel!
Geweldig, dat dit ik nog niet eerder heb ontdekt...

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 27-11 17:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb zelf mijn eigen domein mail in outlook.com staan (dit was jaren terug een gratis optie).
Dat werkt eigenlijk hartstikke mooi, volledige mailbox synchronisatie en ik kan ook alle mail inclusief mapjes raadplegen op mijn telefoon.

Dus Outlook.com biedt in principe de mogelijkheid (is gewoon Exchange). Alleen als je dit met een eigen domein wil, weet ik niet hoe dat nu zou moeten.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee