Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geschikte laptop - Budget 500-600 euro - Allerdaags gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• timonklanderman
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-08-2019
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop waarmee ik dagelijks kan
- Internetten
- Netflixen
- Office-werk
- Muziek kan streamen en (in mindere mate) kan opslaan (kan op cloud DB)
- simpele foto's / video's kan bewerken

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Zie bovenstaand. Tevens bewerk ik als hobby foto's en filmpjes voor een facebookpagina. Je moet het meer zien op een ludieke wijze, maar ik wil hiervoor wel foto's en fimpjes kunnen bewerken. Het hoeft niet een professionele kwaliteit te hebben, maar het zou leuk zijn als het kan.

Wat is je budget?
Het budget ligt rond de 500 euro, of als het aan alle wensen voldoet 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet heel veel, maar ik vind het wel makkelijk dat, als het nodig is, de laptop compact (max 15 inch) en licht is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb gekeken naar de Acer Swift 3 en de Lenovo Thinkpad
- pricewatch: Acer Swift 3 SF314-54-30E1
- pricewatch: Lenovo ThinkPad A285 (20MW000JMH)

Ik heb weinig verstand van laptops en de specificaties. Vandaar dat ik er met de Best Buy Guide en Pricewatch niet echt uit kom.

Wellicht zit ik er qua budget i.c.m. mijn eisenpakket volledig naast, dan hoor ik dat ook graag.

Verder sta ik voor van alles open, ook een 2-in-1 laptop behoort tot de mogelijkheden.

Qua laptop geschiedenis heb ik slechte ervaringen met de Sony in 2013
pricewatch: Sony SVE1713E1E

Ook de Asus Transformer Book waren geen succes. Volgens mij heb ik toen de T100 aangeschaft in 2016.
pricewatch: Asus Transformer Book T300CHI-FL042P

Ik ben benieuwd wat men mij kan aan- of afraden.

Alle reacties

• schaatsmeneer
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15-01 02:54
Ik raad de lenovo ideapad van bol.com aan,
dit model: Lenovo Ideapad S340-15IWL 81N800LDMH

• xK0etj3
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 26-02 13:52
schaatsmeneer schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:10:
Ik raad de lenovo ideapad van bol.com aan,
dit model: Lenovo Ideapad S340-15IWL 81N800LDMH
Ik zou enige toelichting kunnen waarderen waarom je juist dat model aanraadt.

PlayStation 4 - xK0etj3

• schaatsmeneer
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15-01 02:54
KarstKoedijk schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

Ik zou enige toelichting kunnen waarderen waarom je juist dat model aanraadt.
Uiteraard haha, wilde nog wat toevoegen, maar dat ben ik kennelijk vergeten 😅

First things first, hij is in de aanbieding.
In deze prijsklasse is een i5, 8gb ram en 256gb ssd goed haalbaar, maar een laptop vinden die ook een beetje degelijk is (bouwkwaliteit, fijn toetsenbord enz) vinden valt tegen.
Deze lenovo is vrijwel helemaal aluminium (alleen de randjes om het matte scherm niet). De mousepad is fijn, toetsenbord ook (en verlicht). Daarbij is de accuduur ook best lekker (55Wh accu).
Paar nadelen: Het ram is maar uitbreidbaar tot 12gb en er zit geen dedicated gpu in (al heb je die niet nodig voor het aangegeven gebruik).
Verder heeft de laptop een 15.6" scherm, misschien vind je dat te groot (ik vind het perfect, kwestie van smaak).

Als je iets goedkopers wilt kun je gaan voor een laptop met een i3, maar 8gb ram is toch wel nodig voor toekomstbestendigheid en ook 256gb opslag is het echt waard tov 128gb.

De acer swift 3 heb ik ook in handen gehad, behuizing en mousepad zijn goed (behuizing wel minder dan de lenovo), dus als je liever 14" hebt is daar een model van met een i5, 8gb ram en 256gb ssd. (Als ik het me goed herrinner ook €600)

[Voor 28% gewijzigd door schaatsmeneer op 07-08-2019 20:13. Reden: formatting]

• timonklanderman
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20-08-2019
Bedankt voor de antwoorden en de hierna uitgebreide toelichting! ;)

Ik heb mij een beetje verdiept in de Lenovo types.

Welke van onderstaande zal beste aankoop zijn?

pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15IKBR 81DE00WJMH
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330S-15IKB (81F500C0MH)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True