groot probleem met videokaart

Pagina: 1
Acties:

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
ik heb een heel irritant probleem met mijn videokaart,
uitleg:

Ik had 2 week geleden een duron 750 met een msi k7t pro 2a met daaron een diamond viper v770 32 mb die altijd zeer goed naar behoren werkte...

totdat ik een NIEUWE geforce 2 mx400 64 mb Sparcle aan had geschaft, dus tot zover nog geen probleem!

ik dus installeren... dus gelijk beeld wat heeel af en toe knipperde... ik dus opnieuw opstarten... zwart beeld vlak voordat hij win me wil opstarten ik nog een keer opnieuw opstrten dan wel weer gewoon beeld MAAR DAN MET 16 KLEUREN en die heb ik er sindsdien NIET uitgekregen(ik had hem 1 dag en de volgende dag heb ik hem weer geruild) dus steeds als ik de kleuren veranderde moest opnieuw opstarten en kreeg ik zwart beeld en moest ik weer opnieuw opstarten waarna hij STEEDS zei: dat de drivers niet goed waren.. ik dus naar de site van sparcle en de nieuwste drivers downloaden maar dat hielp ook niks...ik heb hem maar geruild zoals hierboven staat.

ik zet mijn viper v770 er weer in en opeens weer PRECIES hetzelfde probleem en ik ook dus weer naar de site van hastec en de nieuwste drivers downen maar het mocht niet baten...

ik heb sinds een week een NIEUWE T-bird 1400 EN een NIEUWE msi k7t turbo Limited Edition en nu heb ik weer hetzelfde probleem ik zit dus nu al ruim 2 week met f*cking 16 kleuren waar ik helemaal gek van word...

en ja ik heb al mijn HELE harde schijf geformateerd 2x zelfs en ook al een mooie schone installatie win me maar het helpt nog steeds niks..

ik denk erover om dan maar een nieuwe ASUS geforce te kopen maar ik heb het gevoel dat ik dan nog steeds niet van het probleem af ben.. en ik heb geen zin om een sus van 400/550,- te kopen als ik dan nog steeds met 16 kleuren zit..

Help me i'm desperate...

alvast heel erg bedankt voor de reacties...

__mr_nicceguy__

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Dat is zwaar k*t.

Ik brainstorm ff.

Hmm mobo kaduuk gegaan toen je de kaart er inzette.. Statische electriciteit. Zullen we maar even niet aan denken. ;)
Bios settings al eens op "default" gezet?

Pnp info in bios resetten.

Herinstaleren heb je al gedaan dus daar begin ik niet over.

Overklok tijdelijk ongedaan maken.

EDIT: Ik zie het nu pas...
Een nieuw mobo gekocht en nog steeds hetzelfde probleem!!!

Heb je alle installaties vanaf het zelfde medium gedaan?
=> corrupt of virus?

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• nOLoGIc
  • Laatst online: 04-08 20:44
Sowieso geen drivers van de fab gebruiken maar gewoon de 12.41 whql van nvidia. Die zouden met de TNT2 en de gf2 moeten werken, al beweert nvidia dat de tnt2 alleen ondersteunt wordt door de niet-whql...

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Is het IRQ waarop de videokaart zit geshared met een ander aparaat?

NVidia chips kunnen hier niet tegen en geven dan spontaan geen geaccelereerd beeld.

Denk b.v. aan een Promise chip op hetzelfde IRQ.

• mr_niceguy
Ik heb de installatie van het orginele v770 cdtje gedaan en de nieuwste drivers van hastec gehaald dat werkte allemaal niet..

wat zou er aan de hand kunnen zijn ALS ik hetzelfde probleem nog steeds nog steeds zou hebben met weer een NIEUWE videokaart?

• mr_niceguy
niemnd een oplossing of een verklring :? :'(
wand dit is namelijk zwaar kl*te

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
heb je toevallig een PCI kaart direct naast je AGP slot zitten?

schuif die dan eens op...

zet je BIOS op fail safe settings...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

misschien zijn toevallig al die drivers niet geschikt voor windows ME.
probeer de standaard TNT2 driver van windows eens.

• mr_niceguy
nee de drivers heb ik altijd al voor win me gebruikt en zijn ook bestemd voor wim me dus wat kn nog meet het probleem zijn?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Als het kan, ruk es heel je pc leeg en begin gewoon kaartje voor kaartje trug te steken...
PCIslot naast je videokaart VRIJ laten... dit inverband met geeikel van bepaalde kaarten...

Verwijderd

Dat er 16 kleuren zijn is neem ik aan omdat windows het beeldscherm op standaard heeft omdat de videokaart problemen geeft.

Ik heb geen idee wat er aan te doen valt, maar ik heb dit probleem zelf ook gehad (met een TNT en een soyo moederbord en een K6-2) en het viel niet op te lossen, behalve door windows 95 te installeren. Bij mij stond in het configuratiescherm dat er een hardwareconflict was alleen kon je de settings niet veranderen, misschien dat het bij jou wel kan. Het lag bij mij niet aan een irq-conflict (dat was er ook, maar dat had ik al opgelost) en als alle pci-kaarten eruit waren deed ie het nog steeds niet.

• The_Sukkel
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Wellicht super-overbodig, maar toch even voor de zekerheid:
Eerst Via 4in1 drivers opnieuw geïnstalleerd en dan pas video drivers?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Probeer eens een pci-videokaart ,mischien je agp-slot aan gort.

• ThaDude
  • Laatst online: 19:01

ThaDude

Hang Loose

Je beeldscherm heeft geen oplazer gehad:?
en deze is ook onder windows bekend:?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
misschien je monitor kaduk? probeer eens een andere monitor!

Als dat nie helpt, ja dan word het moelijk he.

Verwijderd

Heb het zelfde probleem gehad met mijn V770. Opeens had ik het zelfde probleem. Maar er was een oplossing bij mij! Gewoon in windows millenium system restore klikken, en dan terug gaan naar een datum waarop je kaart nog prima werkte!

Bij mij was het de werkende oplossing!

Veel geluk!

• mr_niceguy
hmm de monitor is nieuw en hetzelfde probleem...
EN...
ik heb vandaag een NIEUWE asus v7100 geforce gekocht en nog steeds hetzelfde probleem..
ik heb ales al gebrobeerd maar niks help...
dikke klote zooi...
hoe kom ik er weer vanaf?
heb windoos ook al opnieuw geistalleerd.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Verwijderd

ik heb ook IETS als jij gehad...
Ik kon geen 3d spelletjes doen :(
Mijn pa had iets in 't bios veranderd(kweenie wat) en toen draaide mijn pc weer als een zonnetje,:)
zie m'n specs
|
|
+
Pagina: 1