Goed "chinees" merk stroom voeding/adapters?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb een vraag ik ben nu bezig een Mi-Light led strip ergens in te verwerken.

Dit gaat voorspoedig dus vandaar dat ik het niet in een random Mi-Light topic post maar meer als een algemene vraag.

Ik heb bij mijn led strips een controller en voeding besteld uit china nu ben ik vrij huiverig over de voeding die ik heb gekocht ondanks dat deze al snel 10 euro koste uit china en hij tot nu toe goed werkt.

Het gaat om deze adapter :
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.1c264c4dswUZmo

Nu vroeg ik mij af zijn er daadwerkelijk goede merken waar ik op kan letten in china die ik met een gerust hart kan kopen en 24/7 in het stopcontact kan laten zitten? dus een fabrikant of merk die een goede reputatie heeft wat betreft het gebruik van componenten, kwaliteit en keurmerken?

Ik zoek dus echt naar een adapter/voeding geen telefoon lader hiervoor ben ik bekend met de merken uit china zoals ugreen, blitzwolf, orico, anker etc.... het liefst dus met een 5.5x2.1mm plug.

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Voedingen etc. koop ik bij Reichelt, ik heb daar een 6A 12V voeding gekocht voor €15,-. Zelf wel alles aansluiten aangezien het geen voeding is zoals jij hebt gekocht. Ik geef echter graag een aantal euro’s extra uit voor een goed merk (MeanWell) zodat ik de kans verklein dat mn huis afbrand door slechte kwaliteit voedingen uit China. Je zal niet de eerste zijn...

Deze heb ik gekocht;
https://www.reichelt.nl/s...02967.html?&trstct=pol_14

Deze heb ik onder het bovenblad van een meubel verwerkt door wat steuntjes en kabelhoudertjes te 3d printen. Echter is het ook gewoon zonder 3d printer mogelijk om zo’n voeding netjes neer te hangen.

Tevens hebben ze bij Reichelt ook gewoon de voedingen die jij zoekt :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
pwillemske schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:53:
Voedingen etc. koop ik bij Reichelt, ik heb daar een 6A 12V voeding gekocht voor €15,-. Zelf wel alles aansluiten aangezien het geen voeding is zoals jij hebt gekocht. Ik geef echter graag een aantal euro’s extra uit voor een goed merk (MeanWell) zodat ik de kans verklein dat mn huis afbrand door slechte kwaliteit voedingen uit China. Je zal niet de eerste zijn...

Deze heb ik gekocht;
https://www.reichelt.nl/s...02967.html?&trstct=pol_14

Deze heb ik onder het bovenblad van een meubel verwerkt door wat steuntjes en kabelhoudertjes te 3d printen. Echter is het ook gewoon zonder 3d printer mogelijk om zo’n voeding netjes neer te hangen.

Tevens hebben ze bij Reichelt ook gewoon de voedingen die jij zoekt :)
dankjewel voor deze tip ik ga eens verder zoeken op het merk meanwell en de website reichelt de naam meanwell komt me bekend voor ooit wel eens een RPI voeding van besteld.

weet jij misschien ook of voor een 5050 ledstrip die ik inkort naar 2 meter een adapter als deze zou volstaan?

https://www.reichelt.nl/s...185890.html?&trstct=pol_0

Gezien het wattage een stuk lager is maar merkte dat een energie meter aangaf dat een 5 m strip max 10 w verbruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Met Meanwell zit je altijd goed. Zijn er in diverse uitvoeringen, van adapter tot gegoten, tot din rail montage en pcb monrage.
Op diverse plekken te koop (Nederlandse shop, reichelt, eBay) en dan weet je dat het goed zit qua vermogen en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik verwacht van wel, ik heb een 6A voeding voor momenteel 3 meter 5050 led strip met 60 leds per meter. Ik heb dat ook eens gemeten met 5m ledstrip en kwam op zo’n 3A uit op zn max.

Ik begrijp die gegeven spanning niet helemaal, 12-24V, kun je die zelf kiezen? Want 24V op een 12V led strip gaat niet goed komen :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
pwillemske schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:08:
Ik verwacht van wel, ik heb een 6A voeding voor momenteel 3 meter 5050 led strip met 60 leds per meter. Ik heb dat ook eens gemeten met 5m ledstrip en kwam op zo’n 3A uit op zn max.

Ik begrijp die gegeven spanning niet helemaal, 12-24V, kun je die zelf kiezen? Want 24V op een 12V led strip gaat niet goed komen :P
ja die snap ik ook niet zo goed? ik vermoed dat de adapter zichzelf aanpast aan de vraag van het apparaat? volgens de papieren zit er niet bijvoorbeeld een switch op die je van 12 naar 24 kan zetten ofzo?

ik zag deze ook nog als goedkoper alternatief? kennen jullie dit merk een beetje?

https://www.reichelt.nl/t...215627.html?&trstct=pol_6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Nee, nog nooit van gehoord maar mij lijkt dat het wel een beetje kwaliteit heeft als Reichelt het verkoopt.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
pwillemske schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:46:
Nee, nog nooit van gehoord maar mij lijkt dat het wel een beetje kwaliteit heeft als Reichelt het verkoopt.
voor dat geld is het nog wel leuk om gewoon te proberen en inderdaad gezien reichelt het verkoopt leek het mij wel dat het geen echt slecht product zou kunnen zijn? dankjewel voor deze info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

SA007

Moderator Tweaking
Die 12-24V is waarschijnlijk een stroomgeregelde voeding.

Dus hij regelt op 1050mA in het bereik van 12-24V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
SA007 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:14:
Die 12-24V is waarschijnlijk een stroomgeregelde voeding.

Dus hij regelt op 1050mA in het bereik van 12-24V.
dus dit zou wel moeten werken op een ledstrip van 12v? omdat die dus 12v vraagt en de adapter dat netjes kan leveren? alleen lijkt 1050mA een beetje weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42

SA007

Moderator Tweaking
copywizard schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:15:
[...]

dus dit zou wel moeten werken op een ledstrip van 12v? omdat die dus 12v vraagt en de adapter dat netjes kan leveren? alleen lijkt 1050mA een beetje weinig?
Nee dus, een 12V ledstrip is bedoelt voor een vaste spanning van 12V.
Dan zitten er weerstanden op om de stroom te regelen.

Er zijn ook (high-power) leds die geen weerstanden gebruiken, maar waarbij de voeding de stroombegrenzing regelt. dit is daar een van.

Dus dit is een 1050mA voeding, geen 12V voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
SA007 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Nee dus, een 12V ledstrip is bedoelt voor een vaste spanning van 12V.
Dan zitten er weerstanden op om de stroom te regelen.

Er zijn ook (high-power) leds die geen weerstanden gebruiken, maar waarbij de voeding de stroombegrenzing regelt. dit is daar een van.

Dus dit is een 1050mA voeding, geen 12V voeding.
dankjewel! dan gaat die van het lijstje :) en word het gewoon zo meanwell of v-tac adapter :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 15:00
_ferry_ schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:46:
Met Meanwell zit je altijd goed.
Maar ook daar zijn genoeg voedingen van het type 'rattenkooitje' die gewoon nagemaakt worden.

Voedingen in China is altijd eng. Als ik iets koop waar een adapter bij zit dan pleur ik die meestal weg.
Maar voor dat ik dat doe 'kraak' ik die voedingen even in de bankschroef om het binnenwerk te bekijken. En meestal wordt dan weer bevestigd dat het weg pleuren van die dingen geen slecht plan is.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Aliexpress heeft lap aan Europese regels, en met dingen als voedingen is dat wel een dingetje. Een merk belooft je niks, het is het kanaal waar het om gaat en het merk moet je dan gewoon loslaten.

Haal je voeding gewoon bij Conrad of Reichelt en betaal daar ook voor. Die bedragen zijn heus niet astronomisch en je koopt er ook risico mee af.

[ Voor 39% gewijzigd door Flake op 07-08-2019 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
Ik zou hem gewoon even open maken als je hem hebt ontvangen. Dan zie je wel of het er degelijk uit ziet. Soms hebben ze er gewoon een klein oud printje van een andere voeding ingestopt en zie je de oude afgeknipte draden nog. Snel in de prullenbak dan.
En altijd een flink oversized model kopen vind ik zelf wel een beter gevoel geven.
Zelf heb ik deze op amazon gekocht: https://www.amazon.de/gp/product/B01HRR96ZI en https://www.amazon.de/gp/product/B00ABYBQSK
Ook CE en zag er wel betrouwbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
jobr schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:59:
Ik zou hem gewoon even open maken als je hem hebt ontvangen. Dan zie je wel of het er degelijk uit ziet. Soms hebben ze er gewoon een klein oud printje van een andere voeding ingestopt en zie je de oude afgeknipte draden nog. Snel in de prullenbak dan.
En altijd een flink oversized model kopen vind ik zelf wel een beter gevoel geven.
Zelf heb ik deze op amazon gekocht: https://www.amazon.de/gp/product/B01HRR96ZI en https://www.amazon.de/gp/product/B00ABYBQSK
dankjewel voor de tips ik ga het denk ik eens proberen met een adapter van reichelt en anders kan ik er altijd nog een bij amazon halen een paar extra adapters is nooit weg ;) mocht ik meer led strips willen hebben al is het maar omdat ik 5 meter 5050 led strip heb gekocht en er maar 2 meter van ga gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik wil niet intelligent doen maar dergelijke prijzen via Amazon klinkt voor mij ook gewoon goedkope Chinese meuk. CE klinkt leuk maar heb je een officieel certificaat gezien?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

memphis schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:41:
Ik wil niet intelligent doen maar dergelijke prijzen via Amazon klinkt voor mij ook gewoon goedkope Chinese meuk. CE klinkt leuk maar heb je een officieel certificaat gezien?
Nog sterker; CE zegt in feite helemaal niets meer.....
https://www.cemarkingasso...-the-chinese-export-logo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Kringloop! Liggen dozen met (laptop) laders van goede merken voor weinig.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Zarathustra schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:49:
Kringloop! Liggen dozen met (laptop) laders van goede merken voor weinig.
Haha die is wel goed maar de kans dat je er daar een tussen vind van exact de juiste specs en juiste plug is een stuk kleiner dan een nieuwe kopen waarvan je weet dat het moet passen en anders gewoon terug kan sturen.

veel laptop laders zijn 19v ipv 12v of 24v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 15:00
Ik zou hem gewoon even open maken als je hem hebt ontvangen.
Hoewel je daarmee de echte shit er vaak uit haalt is dat geen garantie. Hoe bijvoorbeeld de isolatie in de trafo er uit ziet kom je alleen op destructieve wijze achter.

En voor "gewone" adapters is dat ook een onmogelijke methode, die dingen zijn in de regel dicht gelijmd of gelast.

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
[...]

Moet je even die fabrikanten opzoeken, dan zie je het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

jobr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:15:
[...]

Moet je even die fabrikanten opzoeken, dan zie je het wel.
Inderdaad:
Import
Wir importieren unsere ausgefallenen und erschwingliche Produkte aus China und dem asiatischen Raum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ja dit is ook zo je kan er nooit van op aan dat het goede producten zijn maar heb wel een beter gevoel bij een merk als meanwell of vtac welke ik bij conrad of reichelt kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ik wil niet zeggen dat Chinese meuk per definitie slecht is, dat ze misschien niet voldoen aan de EU eisen wil niet per definitie zeggen dat ze onveilig of slecht zijn wetende dat de EU regels gewoon ook erg streng zijn.

Face it, de meeste meuk wat we in huis hebben is gemaakt in Azië en de betere bedrijven uit het westen bepalen de ontwerpen welke dan soms ook veelvoudig door anderen gekopieerd worden of de fabriek het product ook (ongevraagd) voor derden maakt. En dankzij het gemak van Internet en een creditcard of PayPal wordt ook gewoon heel veel direct daar ingekocht met of zonder een geldige CE, vele eindgebruikers maar ook handige winkeliers hier in het westen zijn daar best schuldig aan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

memphis schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:56:
Ik wil niet zeggen dat Chinese meuk per definitie slecht is, dat ze misschien niet voldoen aan de EU eisen wil niet per definitie zeggen dat ze onveilig of slecht zijn wetende dat de EU regels gewoon ook erg streng zijn.
Die regels zijn best streng en ook wel om een reden. De schade bij falen is best groot.
Face it, de meeste meuk wat we in huis hebben is gemaakt in Azië en de betere bedrijven uit het westen bepalen de ontwerpen welke dan soms ook veelvoudig door anderen gekopieerd worden of de fabriek het product ook (ongevraagd) voor derden maakt. En dankzij het gemak van Internet en een creditcard of PayPal wordt ook gewoon heel veel direct daar ingekocht met of zonder een geldige CE, vele eindgebruikers maar ook handige winkeliers hier in het westen zijn daar best schuldig aan......
Sure, maar als je een voeding van een gerenommeerd merk (laten we zeggen een Thinkpad voeding) bij een normale webwinkel koopt is de kans wat kleiner dat het fake brol is dan wanneer het een merkloze voeding is waar iemand een CE-stempel of KEMA-stempel op gedaan heeft.
Mux heeft meen ik ooit hier een paar heel goede tweakblogs over geschreven, dat was niet best :X.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Dat was dacht ik nog onder zijn vorige nick mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat bedoel ik met dat er best wel heel veel meuk verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Er komt ook best veel meuk uit Azië maar om per definitie alles wat daar vandaan komt als meuk te betitelen is zwaar onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

[...]

Hmm ik lees dit nu na een LED trafo van Mean Well besteld te hebben bij Amazon.de Ik ging er toch wel vanuit dat het "degelijk Duits" benaderd word. Dus jij verwacht dat ik neppe zooi uit China ga ontvangen? Het spul wordt verkocht door IT-Tronics GmbH en geleverd door Amazon.de

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 20-08-2019 11:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dus amazon heeft er eigenlijk weinig mee te maken... zij doen alleen de logistiek/payment/webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

JB schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:23:
[...]

Hmm ik lees dit nu na een LED trafo van Mean Well besteld te hebben bij Amazon.de Ik ging er toch wel vanuit dat het "degelijk Duits" benaderd word. Dus jij verwacht dat ik neppe zooi uit China ga ontvangen? Het spul wordt verkocht door IT-Tronics GmbH en geleverd door Amazon.de
Er werd niet verwezen naar een Meanwell maar een vaag merk adapter wat volgens de persoon Deutche grundlichkeid zou moeten zijn, in mijn ogen niet voor die prijs zo het blijkt als je verder gaat kijken.

Amazon is gewoon een soort BOL.com er wordt van alles aangeboden door hun zelf een partijen die gebruik maken van de verkoop site.

Pagina: 1