Toon posts:

Volume bug in iOS?

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Kunnen jullie volgend probleem reproduceren? Momenteel heb ik iOS 12.4, dus nog geen beta 13 draaien.

- Open Safari
- Surf bvb naar Facebook.com
- Open Home app
- Bekijk een camera in de Home app full screen
- De camera toont live beelden
- Zet het volume op 0 (Uiteraard heb je dan geen geluid meer)
- Switch naar Safari en de Facebook site
- Onderaan rechts zal een venstertje blijven openstaan met de stream van de camera
- Scroll in Facebook naar een post met een filmpje
- Speel het filmpje af, zorg ervoor dat het filmpje niet gemute wordt door Facebook (luidspreker met streep door)

Issue:
Ook al staat je geluid op 0, toch hoor je het Facebook filmpje
Geluid kan dus niet 100% gemute worden wanneer er een Home camera overlay is?

Zijn er nog die dit probleem ervaren? Ook nog in iOS 13? Kan iemand een bugreport maken?

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
In de home app (in stream) beheer je toch enkel het volumeniveau van de camera...? Als ik mn geluid vol open zet dan nog staat het schuifje in de home app default op 50%. (Wat logisch zou zijn, want afhankelijk van de afstelling van een camera kan ik me voorstellen dat je dit apart wil kunnen regelen en dat ie niet op max moet beginnen; sommige cams geven (zeer) hoog volume door in de stream.) Die schuif is dus sowieso niet van invloed op het geluidniveau van je toestel. Volgens mij worden je volumeknoppen op dat moment ook daarvoor gebruikt en niet voor het algehele geluid van je toestel, net als wanneer je in Spotify zit met Spotify Connect dat je volume knoppen dan je Home Cinemaset besturen en niet het volume van je toestel (tot je uit Spotify gaat). Als je dus eerst je geluid helemaal uitzet en dan pas met je home app gaat klooien neem ik aan dat het probleem zich niet voordoet?

Dus omgekeerd, zet het geluid eens helemaal uit, open dan pas de woning app, start je stream, zet voor de lol het schuifje helemaal op max (al dan niet met behulp van je volumeknop, gewoon zoals je het altijd deed), switch naar Safari/Facebook en kijk eens of er geluid uitkomt? :P

[Voor 52% gewijzigd door WhatsappHack op 08-08-2019 00:01]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Brynnie
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
@WhatsappHack: Omgekeerd is er inderdaad geen probleem. Maar het ziet er niet logisch uit. De video in Facebook wordt afgespeeld, het touch screen reageert, en dus zou je denken dat Safari, met de Facebook site open, de actieve app is. Maar het “volume beheer”, om het zo te zeggen, is dan nog altijd gekoppeld aan de Home camera overlay.

Ik snap wat je bedoelt, maar vind het helemaal niet intuïtief. Als je bij een video op play/pause kan klikken, zou je verwachten dat de volumeknoppen in iOS het volume van dat element aansturen.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ja een beetje raar is ‘t wel I guess.
Je kan feedback indienen op https://www.apple.com/feedback/iphone.html :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee