Geen netwerk in de laatste kamer, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste alle,

Ik zit met een vraag die hopelijk door een van de Tweakers leden beantwoord kan worden.

De kleine zus van mijn vrouw heeft een issue met het internet in hun woning. Laatste kamer van de woning.

De kamer waar het zusje in zit heeft geen netwerk. De rest van de kamers heeft wel gewoon een netwerk. De modem/router is in de woonkamer de middelpunt van de complete woning. Tussen de woonkamer en haar kamer zit nog een kinderkamer en die heeft nog wel internet. De kamer waar zij in slaapt niet, naast haar kamer aan de ander kant zit meteen het bad / wc en die hebben wel internet.

Ze wordt ouder, gaat naar het gymnasium etc. Dus ze heeft internet nodig op haar kamer om schooldingen en andere dingen te kunnen doen. Om niet afgeleid te worden.

Ze hebben volgens mij een hele oude modem / router van Fritzbox +10 jaar oud volgens mij zo'n kleine. Hier in Duitsland is dat de meest gebruikte merk. Fritzbox 7320 volgens mij.

Ik wil een upgrade uitvoeren, alleen de moeder heeft het moeilijk met geld dus kan niet veel uitgeven.

Nu dacht ik aan een Fritzbox 7390 deze ondersteunt 2.4GHz / 5GHz dat is al een super vooruitgang omdat de huidige niet eens 2.4GHz heeft maar N volgens mij. De Fritzbox 7390 Kost €25,- op eBay.de dus dat valt te doen. Alleen is het een model wat compleet is opgepoetst en herstelt door AVM. Op zich geen probleem, maar je moet zelf de retourkosten betalen.

Kortom gaat dit helpen of niet? Had een voorheen geprobeerd om een Xiaomi repeater Pro te plaatsen. Aangezien het geen 2.4GHz modem / router is kan de repeater geen verbinding maken. Dacht eerst is kapot. Maar probeerde thuis en het werkt gewoon op de 2.4GHz netwerk.

Beste antwoord (via theduke1989 op 08-08-2019 07:39)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:59

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@theduke1989 Je bent dan niet in de mogelijkheid om met een UTP kabel in de desbetreffende kamer te komen. Kun je met een UTP kabel wel dichterbij die kamer komen? Dan is het voorstel van @Mystic Spirit een optie. Om 'halverwege' een extra Fritzbox te plaatsen in IP Client mode, zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a8KPEqnslYhgMBzT7g74ehDJ/full.jpg

Op deze manier wordt de tweede Fritzbox onderdeel van je huidige LAN en functioneert dan als AP en switch.
Mystic Spirit schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:40:
FritzBox modems zijn vrij makkelijk te bridgen (zit een instelling voor in de software). Je kan dus mogelijk een tweede router bridgen met het oude modem en zo eenvoudig het bereik uitbreiden.

Ik heb denk ik nog wel een (paar) oude fritzbox modem(s) liggen in de kast (als ik ze niet weg gegooid heb..) DM mij even als je daar interesse in hebt. Als ik ze nog heb mag je ze voor niks komen ophalen :) Wel even opletten of je voor Duitsland misschien een annex b modem nodig hebt waar dat in Nederland volgens mij een annex a is, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
De bestaande Fritzbox blijft gewoon 'router', de eventuele uitbreiding heeft niets met het modem te maken omdat deze niet aan de xDSL lijn komt te hangen.

www.google.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kabel aanleggen naar haar slk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Hackus dacht ik eerst ook aan. Maar probleem is dat hier je niets mag doen met de muren etc. Dus een wifi zou het beste zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

FritzBox modems zijn vrij makkelijk te bridgen (zit een instelling voor in de software). Je kan dus mogelijk een tweede router bridgen met het oude modem en zo eenvoudig het bereik uitbreiden.

Ik heb denk ik nog wel een (paar) oude fritzbox modem(s) liggen in de kast (als ik ze niet weg gegooid heb..) DM mij even als je daar interesse in hebt. Als ik ze nog heb mag je ze voor niks komen ophalen :) Wel even opletten of je voor Duitsland misschien een annex b modem nodig hebt waar dat in Nederland volgens mij een annex a is, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

@theduke1989 Je bent dan niet in de mogelijkheid om met een UTP kabel in de desbetreffende kamer te komen. Kun je met een UTP kabel wel dichterbij die kamer komen? Dan is het voorstel van @Mystic Spirit een optie. Om 'halverwege' een extra Fritzbox te plaatsen in IP Client mode, zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a8KPEqnslYhgMBzT7g74ehDJ/full.jpg

Op deze manier wordt de tweede Fritzbox onderdeel van je huidige LAN en functioneert dan als AP en switch.
Mystic Spirit schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:40:

De bestaande Fritzbox blijft gewoon 'router', de eventuele uitbreiding heeft niets met het modem te maken omdat deze niet aan de xDSL lijn komt te hangen.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:16
Provider eens raadplegen of er geen recenter modem beschikbaar is? Eventueel even licht aandikken dat de huidige niet zo goed meer doet.... Overigens ben ik sinds ik internet op mijn slaapkamer kreeg (lang lang geleden) alleen maar afgeleid geweest :+ :+ (wel goed terecht gekomen hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

MisteRMeesteR schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:56:
Beetje krom beschreven door mij inderdaad 8)7 maar ik bedoel natuurlijk dat de tweede fritzbox dan als acces point functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@MisteRMeesteR het probleem is dat het niet mijn woning is. De moeder vindt het geen goed idee. Ik wou het ook doen.

@Erwin al gedaan, maar omdat de huidige modem funktioniert zeggen ze het niet te willen vervangen, of ik moet zelf eentje aanschaffen zeiden ze. Dat is dus waar ik nu op zoek naar ben. Daarnaast hadden ze het ook over deze leidingen andere "obstakels" ook de oorzaak kunnen zijn. Kortom weet het niet 100%

@Mystic Spirit je bedoeld soort "bridge" modus maar dat alles via tweede router gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
Pro-tip: Stekker uit het modem, klantenservice bellen dat ie niet meer functioneert. Niets aan gelogen toch? Zo ben ik ook wel eens van 12 jaar oude Ziggo/UPC/Chello modem afgekomen "wAnT hIj fUncTioNeErt NoG" (dit was in 2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

theduke1989 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:17:
@MisteRMeesteR het probleem is dat het niet mijn woning is. De moeder vindt het geen goed idee. Ik wou het ook doen.

@Erwin al gedaan, maar omdat de huidige modem funktioniert zeggen ze het niet te willen vervangen, of ik moet zelf eentje aanschaffen zeiden ze. Dat is dus waar ik nu op zoek naar ben. Daarnaast hadden ze het ook over deze leidingen andere "obstakels" ook de oorzaak kunnen zijn. Kortom weet het niet 100%

@Mystic Spirit je bedoeld soort "bridge" modus maar dat alles via tweede router gaat?
Als je de tweede Fritzbox instelt op de manier die ik laat zien op mijn screenshot hierboven vat dit het toch in 2 zinnen samen:
The FRITZ!Box becomes part of the existing home network and takes over this IP address range. The firewall of the FRITZ!Box is disabled.
AVM noemt dit "IP Client Mode" waarbij je de Fritzbox dus omtovert van Modem/router naar puur en enkel AP/switch binnen een bestaand LAN, en dat is wat je wilt in deze.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@MisteRMeesteR ga dat eens proberen. Dus de instellingen moeten alsnog op de modem gebeuren. Wat moet ik op de router zelf instellen of neemt die het over? Want ik heb nog ergens een Linksys E1200 liggen die ik misschien rondom de kamer woonkamer kan doen.

Heb nog een 10m kabel liggen UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Simpele wifi range extender zou je probleem kunnen oplossen.

https://www.action.com/nl-be/p/dymond-wifi-repeater/

Zet hem in een ruimte met goed ontvangst en prestaties. Zou hem persoonlijk wel andere netwerknaam/SSID geven.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Is een powerline geen optie?

categorie: Powerline

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Falcon we staat ondersteunt 2.4GHz en 5GHz. Zoals aangegeven de Fritzbox 7320 heeft geen 2.4GHz helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:54:
@Falcon we staat ondersteunt 2.4GHz en 5GHz. Zoals aangegeven de Fritzbox 7320 heeft geen 2.4GHz helaas.
Umm. Hij heeft toch wifi? Dan heeft hij dus een 2.4 band.
Latere modellen hebben ook een 5 band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39
Wifi is of 2,4 GHz of 5 GHz, meer smaken zijn er niet. Zo ongeveer alles tot wifi N is 2,4 GHz en daarboven 5 GHz.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 15:59

lier

MikroTik nerd

chaoscontrol schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:01:
Wifi is of 2,4 GHz of 5 GHz, meer smaken zijn er niet. Zo ongeveer alles tot wifi N is 2,4 GHz en daarboven 5 GHz.
Volgens mij wordt 2G of 5G of 2G & 5G (dual band) bedoeld.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:56

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gaat prima werken! 2.4GHz netwerk zal het beste bereik bieden in de kamer waar nu geen wifi is.

Werkt het niet, kan je altijd nog kiezen voor een duurdere oplossing.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Sinds 2 maanden een FritzBox gekregen bij het internet van XS4ALL, en kreeg daar een gratis AVM FRITZ!Wlan repeater 1750E bij. Je steekt die in de gang bijvoorbeeld (nog binnen bereik van de FritzBox Router) in het stopcontact. (Staan gebruikt op eBay.de vanaf €30,-)
Je kan die pairen via WPS, en binnen 1 minuut heb je een Mesh netwerkje, met prima snelheid.

(Bij mij in een erg groot oud huis staat de router op de begane grond, en heb ik de twee verdiepingen zo'n ding gebruikt, en ik haal ook op de bovenste verdieping nog 90% van de snelheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@IThom had al eens een repeater geprobeerd.
Xiaomi Wifi repeater pro. Hij wilt niet verbinden. Doe in dit in mijn huis zie je mijn 2.4GHz netwerk en dan kan je verbinden. Dus weet niet waar het aan ligt.

Ga eens proberen met de officiële repeater. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deze Fritzbox heeft gewoon 2.4Ghz, en kun je bijv aansluiten op je huidige modem/router en zo dicht mogelijk bij haar slk brengen. als je niet wilt boren zal het in de ruimte zijn waar nu de modem/router staat....

Wat is de situatie nu, waar bevind zicht de slk tov de modem ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
*knip* Zullen we het modereren aan de mods overlaten?
Doe het de volgende keer even middels een Topic report. s.v.p. :)

[ Voor 75% gewijzigd door MisteRMeesteR op 07-08-2019 12:28 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

UTP kabel niet door de muur kunnen trekken hoeft geen bezwaar te zijn toch?

In een middagje kun je dat ook prima onder vloerbedekking of laminaat leggen, of achter de plint trekken. En dat gaat gegarandeerd beter werken dat WiFi/Mesh oplossingen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Hackus de modem / router bevindt zich in de woonkamer. Dat is hier blijkbaar gebruikelijk. Want in onze woning is de aansluiting ook in de woonkamer. De tmobile bekabeling zit in de kelder samen met alle andere. Alleen de Hausmeister en tmobile mogen daar in. Bewoners niet.

Indeling:
Zo je komt de woning binnen in de gang direct links is de keuken. Naast de keuken / gang kom je in de woonkamer. Vanuit de woonkamer rechts heb je een open stuk waar je weer in slaapt in een iets grotere gang kom. De eerste kamertje (opslagruimte) is links. Recht vooruit de badkamer, naast de badkamer is haar slaapkamer. En naast de slaapkamer is er nog een extra logeerkamer.

Zo dat is de indeling. Ik had met mijn repeater gekoppeld in de opslagruimte is ongeveer 3-5 meter van de modem. Geen mogelijkheid om het te verbinden. Probeerde het op een stekker vrijwel een meter naast de modem werkt ook niet. Dacht misschien is het fake / kapot probeerde het bij ons thuis. Prima kon direct op de 2.4GHz netwerk verbinden. De 5GHz werd niet gezien. Op het doosje staat ook 2.4GHz is nodig.

Het rare is dat op het doosje van de 7320 alleen wireless N staat. En bijvoorbeeld op 7390 wireless 2.5GHz / 5GHz Heimnetz. Dus vandaar dat ik mijn indicatie op dat richtte.

@Jeroenneman laten we zeggen de vrouw was een "hoeder" dus je kan je inbeelden hoe het er aan toe gaat. Dat is ook dus een van de problemen er is niet echt veel speelruimte. Bij mij is vrijwel alles bekabeld. Dat kan ik niet zomaar bij hun doen.

Ik moet het daarom op ander manieren proberen. Kabel van 20-30m is goed duur. Want je moet netjes wegwerken. Ik probeer al een tijd iets te zoeken.

Wat ik nog ga doen is wat @MisteRMeesteR adviseerde. Heb nog ergens een Linksys e1200 liggen. Ga die met 10m tot aan de eerste muur van de logeerkamer plaatsen. En dan de instellingen bekijken op de Fritzbox.

Als het kon wou ik mijn modem / router toepassen.
Ik woon in de flat tegenover hun zit denk ik 10-15? Van haar kamer tot onze kamer waar de modem zit. En ze ziet vaak mijn wifi totdaar. Ik heb een Asus dal ac-87vg

[ Voor 24% gewijzigd door theduke1989 op 07-08-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

https://www.gebruikershan...w-handleiding-626360.html

Je kunt vanaf het modem/router aansluiten met kabel en dan zo dicht mogelijk bij haar kamer de FB plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pxOYiUric40J6wOrqT4SQxFd/full.jpg

Om je een voorbeeld te geven hoe dichtbij het is.
Heb de foto nu gemaakt. En kan mijn netwerk tot aan haar kamer .

Waar de balkon is de woonkamer, de laatste kamer links is de kamer van het zusje.

[ Voor 36% gewijzigd door theduke1989 op 07-08-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Erwin schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:23:
Pro-tip: Stekker uit het modem, klantenservice bellen dat ie niet meer functioneert. Niets aan gelogen toch? Zo ben ik ook wel eens van 12 jaar oude Ziggo/UPC/Chello modem afgekomen "wAnT hIj fUncTioNeErt NoG" (dit was in 2013).
Defect of niet - dit model wordt officieel niet meer ondersteund - ik zou "gewoon" om een ander / recenter model vragen bij haar ISP.

Evt zou jij / zij (doorstrepen wat niet van toepassing) een ander model DSL router kunnen aanschaffen.

Een (extra) AP zou ik ook in overweging nemen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Erwin hier in Duitsland zijn ze daar echt anders. Ik heb natuurlijk in Nederland gewoon 27 jaar. En weet uit ervaring dat je een recentere aan kan vragen. En vaak kreeg je dit ook. Maar ook soms niet. Bij 1und1 willen ze geen nieuwe geven. alleen ik bruikleen moet eenmalig €80,- geven. of zelf een modem nemen. En dat is waar ik nu momenteel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Optie 1 is volgens mij gewoon een UTP kabel over de plint of via het plafond.
Optie 2 als het budget het toelaat powerline.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
theduke1989 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:03:
@Erwin hier in Duitsland zijn ze daar echt anders. Ik heb natuurlijk in Nederland gewoon 27 jaar. En weet uit ervaring dat je een recentere aan kan vragen. En vaak kreeg je dit ook. Maar ook soms niet. Bij 1und1 willen ze geen nieuwe geven. alleen ik bruikleen moet eenmalig €80,- geven. of zelf een modem nemen. En dat is waar ik nu momenteel zit.
Klopt dat het zeikerds zijn met dat soort zaken. Overstappen naar een andere aanbieder is lastig wanneer het niet je eigen woning betreft. Succes met zoeken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@MisteRMeesteR ben jouw methode aan het uitproberen nu.

En het is een nog oudere model. Fritzbox 7312. En dit is wat ik als enige heb bij de instellingen die jij hebt opgenoemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DotCvFf593DVNKZhh30ZVm77/full.jpg
PPPoE was uitgeschakeld, inschakelen?

Dan verbindt ik met een UTP kabel van laptop naar 2de router, en dan log ik in op de router.
En dan zet ik de connection modus op bridge modus, ik krijg dan een IP. maar geen internet vanuit die

[ Voor 49% gewijzigd door theduke1989 op 07-08-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

theduke1989 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:55:
@MisteRMeesteR ben jouw methode aan het uitproberen nu.

En het is een nog oudere model. Fritzbox 7312. En dit is wat ik als enige heb bij de instellingen die jij hebt opgenoemd.

[Afbeelding]
PPPoE was uitgeschakeld, inschakelen?

Dan verbindt ik met een UTP kabel van laptop naar 2de router, en dan log ik in op de router.
En dan zet ik de connection modus op bridge modus, ik krijg dan een IP. maar geen internet vanuit die
Wat ik voorstelde, moet je op je ‘2e’ Fritzbox doen, niet op diegene van je ISP, anders ben je zodadelijk je internetverbinding kwijt O-)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@MisteRMeesteR op de 2de router (Linksys E1200) heb ik de settings op Bridge Modus aangevinkt.
Op de Fritzbox 7312 ''DSL modem / router" heb ik de PPPoE aangevinkt, om netwerk door te voeren naar ook andere netwerk apperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

theduke1989 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:39:
@MisteRMeesteR op de 2de router (Linksys E1200) heb ik de settings op Bridge Modus aangevinkt.
Op de Fritzbox 7312 ''DSL modem / router" heb ik de PPPoE aangevinkt, om netwerk door te voeren naar ook andere netwerk apperatuur.
Maar je hébt geen andere apparatuur welke iets met PPPoE te maken heeft in deze. Wat je wilt en waar je naar op zoek bent zit binnen je LAN omgeving.

De antieke Fritzbox van je ISP zal modem/router/gateway blijven in deze.

Als jij een eventueel aan te schaffen Fritzbox (7360) dichterbij de desbetreffende kamer kan plaatsen waarbij deze met een UTP kabel verbonden is met je huidige Fritzbox (die van je ISP dus), kun je met de configuratie uit mijn eerdere screenshot je LAN omgeving uitbreiden met een Fritzbox welke dienst doet als AP en switch.

Als dit niet lukt met een kabel kun je een repeater proberen, al ben ik daar persoonlijk niet zo'n fan van maar nood breekt wet in sommige gevallen. Ik weet niet of een Fritxbox 7360 ook als Mesh AP kan functioneren nml.

Resumé; op je huidige Fritzbox hoef je geen wijzigingen door te voeren vooralsnog, zeker niet qua WAN, omdat het probleem, - en de oplossing- zich in je LAN bevinden.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 09-08-2019 11:55 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zo bedankt alle.

Oplossing van @MisteRMeesteR doet het voorlopig goed.

Heb de Fritzbox 7312 op PPPoE gezet, dan de Linksys E1200 met 10m kabel gekoppeld. Daarna op de linksys het meeste ingesteld. Zit wel op een ander ip maar goed maakt op dit moment niet zoveel uit.

Jammere is dat de kabel niet echt netjes weggewerkt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zoals in de beschrijving van de Fritzbox 7312. Met de PPPoE laat je andere netwerk apparatuur via de enige Lan communiceren. Toen ik het uit had gezet, kreeg ik op de router niks.
Pagina: 1