Ik weet dat de meeste builds met een RTX 2080 meestal een stuk betere CPU er in hebben zitten. Ik wil echter niet gelijk 2 componenten upgraden omdat ik niet in één keer zoveel geld wil uitgeven. Ik game op 1440p dus dan krijg je sowieso minder snel een CPU bottleneck, omdat hogere resoluties meer GPU demanding zijn. Ik ga eerst nog even wachten tot 2020 om te kijken welke betere AMD Radeon cards nog worden released en tegen welke prijs. Maar ik wou in ieder geval gaan voor een GPU met ongeveer de performance van een RTX 2080. Zou ik een bottleneck krijgen als ik deze pair met een Ryzen 5 2600X CPU tijdens gamen op 1440p resolutie? Op dit moment gebruik ik een GTX 1070 Ti met mijn R5 2600X.
Daarnaast vroeg ik me nog wat af, bij benchmarks zie je meestal staan dat de GPU op 100% runt, terwijl de CPU maar op 20-50% runt. Heb je technisch gezien nooit een CPU bottleneck als deze nooit op 100% komt? Of moet je met nog meer factoren rekening houden?
Daarnaast vroeg ik me nog wat af, bij benchmarks zie je meestal staan dat de GPU op 100% runt, terwijl de CPU maar op 20-50% runt. Heb je technisch gezien nooit een CPU bottleneck als deze nooit op 100% komt? Of moet je met nog meer factoren rekening houden?
[ Voor 3% gewijzigd door TJRK op 07-08-2019 03:55 ]