Hallo iedereen,
Ik ben voor een neefje voor mij een PC aan het samenstellen die ik zelf in elkaar wil gaan zetten. Ik heb ooit in mijn leven 2 x een computer in elkaar gezet, maar dat is alweer even geleden. Er lijkt me niet veel veranderd in het in elkaar zetten ervan dus ik ga het nog maar eens proberen aangezien ik nog een paar videokaarten, behuizing en voeding heb liggen. De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor Fortnite te spelen. (Ook een beetje huiswerk, hopelijk
)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat hiervoor een € 500 euro te gaan gebruiken. Limiet is € 600 euro +- .
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog 2 keer een RX 580 liggen, deze zou ik kunnen gebruiken in de nieuwe setup
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil best wat meer geld uitgeven indien er voor een (kleine) meerprijs een betere pc te maken is, liever niet meer dan € 600 euro in totaal.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan, tenzij hier echt iets uit te halen is?
Wat verwacht je van ons?
1. Ik heb 2x een RX 580 liggen, is het handig om deze beide in de setup te zetten? Haal ik hier een meerwaarde uit? Zelf zit ik te denken om dat in deze fase nog niet te doen, aangezien 1x RX 580 sterk genoeg lijkt te zijn voor nu, denk ik. Later wil ik er misschien een extra toevoegen wanneer dit nodig zou zijn, of zou ik dit direct al vanaf nu kunnen doen, aangezien hij nu toch maar stof ligt te happen op de zolder. Hoe denken jullie hierover?
2. Zelf zat ik nog te denken aan een bluetooth verbinding te kunnen hebben op het moederbord (voor een eventuele controller toe te voegen om mee fortnite te kunnen spelen) alleen kon ik deze slecht vinden voor deze processor. Denk dat het goedkoper is om een usb naar bluetooth adaptertje te kopen hiervoor, klopt dit?
Hebben jullie verbeteringen aan mijn setup dan hoor ik het graag!
Bedankt voor het lezen in ieder geval, ik hoop dat jullie me een beetje helpen
Alvast bedankt indien jullie dit willen doen
Ik ben voor een neefje voor mij een PC aan het samenstellen die ik zelf in elkaar wil gaan zetten. Ik heb ooit in mijn leven 2 x een computer in elkaar gezet, maar dat is alweer even geleden. Er lijkt me niet veel veranderd in het in elkaar zetten ervan dus ik ga het nog maar eens proberen aangezien ik nog een paar videokaarten, behuizing en voeding heb liggen. De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor Fortnite te spelen. (Ook een beetje huiswerk, hopelijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat hiervoor een € 500 euro te gaan gebruiken. Limiet is € 600 euro +- .
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog 2 keer een RX 580 liggen, deze zou ik kunnen gebruiken in de nieuwe setup
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MasterWatt Lite 700W | € 59,- | € 59,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 238,- | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 205,- | € 205,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450 Pro4 | € 83,05 | € 83,05 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon VG4-W Blauw | € 34,04 | € 34,04 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 84,24 | € 84,24 |
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 480GB | € 76,90 | € 76,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 483,23 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil best wat meer geld uitgeven indien er voor een (kleine) meerprijs een betere pc te maken is, liever niet meer dan € 600 euro in totaal.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan, tenzij hier echt iets uit te halen is?
Wat verwacht je van ons?
1. Ik heb 2x een RX 580 liggen, is het handig om deze beide in de setup te zetten? Haal ik hier een meerwaarde uit? Zelf zit ik te denken om dat in deze fase nog niet te doen, aangezien 1x RX 580 sterk genoeg lijkt te zijn voor nu, denk ik. Later wil ik er misschien een extra toevoegen wanneer dit nodig zou zijn, of zou ik dit direct al vanaf nu kunnen doen, aangezien hij nu toch maar stof ligt te happen op de zolder. Hoe denken jullie hierover?
2. Zelf zat ik nog te denken aan een bluetooth verbinding te kunnen hebben op het moederbord (voor een eventuele controller toe te voegen om mee fortnite te kunnen spelen) alleen kon ik deze slecht vinden voor deze processor. Denk dat het goedkoper is om een usb naar bluetooth adaptertje te kopen hiervoor, klopt dit?
Hebben jullie verbeteringen aan mijn setup dan hoor ik het graag!
Bedankt voor het lezen in ieder geval, ik hoop dat jullie me een beetje helpen
Alvast bedankt indien jullie dit willen doen
[ Voor 38% gewijzigd door Ronny1991 op 07-08-2019 20:06 ]