Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• Ronny1991
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09-2024
Hallo iedereen,
Ik ben voor een neefje voor mij een PC aan het samenstellen die ik zelf in elkaar wil gaan zetten. Ik heb ooit in mijn leven 2 x een computer in elkaar gezet, maar dat is alweer even geleden. Er lijkt me niet veel veranderd in het in elkaar zetten ervan dus ik ga het nog maar eens proberen aangezien ik nog een paar videokaarten, behuizing en voeding heb liggen. De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor Fortnite te spelen. (Ook een beetje huiswerk, hopelijk _/-\o_ )

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat hiervoor een € 500 euro te gaan gebruiken. Limiet is € 600 euro +- .

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog 2 keer een RX 580 liggen, deze zou ik kunnen gebruiken in de nieuwe setup
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenXFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 179,-€ 179,-
1VoedingenCooler Master MasterWatt Lite 700W€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 238,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenASRock B450 Pro4€ 83,05€ 83,05
1BehuizingenSharkoon VG4-W Blauw€ 34,04€ 34,04
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 84,24€ 84,24
1Solid state drivesCorsair Force MP510 480GB€ 76,90€ 76,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 483,23

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil best wat meer geld uitgeven indien er voor een (kleine) meerprijs een betere pc te maken is, liever niet meer dan € 600 euro in totaal.

Ga je overklokken?
Nee, niet van plan, tenzij hier echt iets uit te halen is?

Wat verwacht je van ons?
1. Ik heb 2x een RX 580 liggen, is het handig om deze beide in de setup te zetten? Haal ik hier een meerwaarde uit? Zelf zit ik te denken om dat in deze fase nog niet te doen, aangezien 1x RX 580 sterk genoeg lijkt te zijn voor nu, denk ik. Later wil ik er misschien een extra toevoegen wanneer dit nodig zou zijn, of zou ik dit direct al vanaf nu kunnen doen, aangezien hij nu toch maar stof ligt te happen op de zolder. Hoe denken jullie hierover?

2. Zelf zat ik nog te denken aan een bluetooth verbinding te kunnen hebben op het moederbord (voor een eventuele controller toe te voegen om mee fortnite te kunnen spelen) alleen kon ik deze slecht vinden voor deze processor. Denk dat het goedkoper is om een usb naar bluetooth adaptertje te kopen hiervoor, klopt dit?

Hebben jullie verbeteringen aan mijn setup dan hoor ik het graag!
Bedankt voor het lezen in ieder geval, ik hoop dat jullie me een beetje helpen :)
Alvast bedankt indien jullie dit willen doen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Ronny1991 op 07-08-2019 20:06 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
Welke behuizing en voeding ga je gebruiken?
Er is een bios update nodig voordat de 3600 werkt op dat moederbord. Daar is een Ryzen 2*** voor nodig.
De MP510 nemen want goedkoper en sneller dan de 860 EVO. Wil je besparen dan zou je een goedkopere 2,5" of M2 kunnen nemen van ~500 GB. Verschil in snelheid is in de praktijk nihil. In de specificaties van het moederbord staat welke formaten en protocollen ssd's worden ondersteund.
2 videokaarten in CF brengt meer nadelen (microstuttering, meer warmteontwikkeling, zware voeding nodig, vaak zelfs slechtere prestaties dan een enkele kaart) met zich mee dan voordelen. Niet doen dus.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Zet er 1 videokaart in, dat is ruim voldoende. SLI/Crossfire is vrijwel dood en mocht je dit willen dan heeft dat ook consequenties voor de voeding die je gaat gebruiken.

De M2 SSD kan je gewoon op het moederbord kwijt, scheelt je weer plek in de kast en 2 kabels.
pricewatch: Intel 660p 512GB
pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB
pricewatch: Intel 660p 1TB

Mocht je perse een losse SSD willen neem dan deze: pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB

Als je nog een significant bedrag wilt besparen kan je ook voor de Ryzen 5 2600 kiezen:
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
Hiermee zul je fortnite ook prima draaien en het scheelt je een bios upgraden, dat is wel iets waar je idd rekening mee moet houden als je de 3600 neemt.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Fabulous Gaming
  • Laatst online: 21:58
@Ronny1991 heeft je neefje al een controller en zo ja welke? Ik heb zelf een PS4 controller en gebruik deze pricewatch: Sony Dualshock 4 Wireless Adapter alleen ik zag dat deze niet verkrijgbaar meer is.

• Ronny1991
Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik heb mijn TS begin veranderd!

@Uszka Ik heb een voeding toegevoegd die ik zelf nog thuis heb liggen; namelijk de Coolermaster Lite 700W. Ik neem aan dat deze goed genoeg is voor de setup.

@Uszka & @John Rambo Ik ben definitief van keuze veranderd naar de Corsair Force MP510 480GB. Deze heeft een langere levensduur en een goede prijs/kwaliteit.

@Fabulous Gaming Hij heeft een nintendo switch controller, deze zou je ook mogelijk kunnen koppelen met bluetooth heb ik begrepen om fortnite mee te spelen?

Verder zit ik alleen nog te twijfelen over het moederbord. Misschien is het een betere keus om dan te gaan ivm het veranderen van de Bios om het volgende moederbord te gebruiken:
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 109,-

Graag hoor ik of jullie het moederbord zouden veranderen in deze of misschien een andere die beter is in prijs/kwaliteit.
Alvast dank voor jullie aandacht!

• Uszka
Ronny1991 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:16:

@Uszka Ik heb een voeding toegevoegd die ik zelf nog thuis heb liggen; namelijk de Coolermaster Lite 700W. Ik neem aan dat deze goed genoeg is voor de setup.
Nee, dat is een hele slechte voeding. De slechtste budgetvoeding van een A-merk van de laatste jaren.

• Ronny1991
@Uszka Oke. Wat is er mis met deze voeding precies? Hij moet het toch zeker trekken?
Ik heb wel nog een RM1000x liggen, maar dit is een klein beetje een overkill lijkt me...

Wat denk je van het moederbord, beter de Tomahawk MAX pakken of?

• Uszka
Ten eerste mist de voeding de nodige voorzieningen om een nieuw systeem enigszins stabiel van stroom te voorzien, gescheiden spanningsregeling genaamd. De Masterwatt Lite heeft groepsregulatie en zelfs voor groepsgereguleerde voedingen presteert die voeding enorm slecht. Verder is de kwaliteit slecht. Zie deze review.
De RM1000x is 1000x beter om te gebruiken ook al is het enorm overkill (watt 700w ook al is)
Pagina: 1