Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• security19
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09 13:17
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een geschikte thuisserver.
De bedoeling is dat ik hiermee een gameserver (bijv. minecraft/andere games) ga hosten om met een kleine groep vrienden op te spelen, het maken van backups en voor het hosten van kleine websites/pagina's (lokaal gebruik).

Wat ik gevonden heb dat binnen het budget past: Pricewatch: HPE ProLiant MicroServer Gen10 (873830-421)

Ik heb zoveel mogelijk proberen te zoeken via onder andere Google en Het grote HP Proliant Microserver topic.
Helaas kon ik geen goed antwoordt vinden of mijn verwachting overeenkomt met wat de server kan.

Nu vroeg ik mij af of dit een goede keus is of dat ik beter opzoek kan gaan naar iets anders.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Als je echt goedkoop wil gaan, dan kun je het beste 2e hands hardware op de kop tikken. high-end servers van 8 jaar oud zijn spotgoedkoop. Niet energiezuinig, maar wel goedkoop.

Als het ook energiezuinig wil, dan zou je ook zelf een systeempje bij elkaar kunnen rapen op V&A.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08 19:54
gewoon eens zoeken naar een DL360 G7 of iets dergelijks, nog een paar upgrades erin en je kan ertegenaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• security19
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09 13:17
M2M schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:06:
Als je echt goedkoop wil gaan, dan kun je het beste 2e hands hardware op de kop tikken. high-end servers van 8 jaar oud zijn spotgoedkoop. Niet energiezuinig, maar wel goedkoop.

Als het ook energiezuinig wil, dan zou je ook zelf een systeempje bij elkaar kunnen rapen op V&A.
Energiezuinig is wel zo prettig.

Zelf een systeem bij elkaar rapen leek mij ook wel leuk en leerzaam om te doen. Alleen heb ik enorm veel moeite om de juiste onderdelen bij elkaar te rapen zodat alles goed afgestemd is op elkaar en op wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit zou je allemaal prima op een simpel pctje kunnen draaien volgens mij.
Ik heb een tijdje een dl3nogwat in huis gehad als server, en als je daar geen aparte ruimte voor hebt word je daar niet blij van. :p
Echte servers maken een pokkeherrie.

Zorg dat je een paar cores hebt en genoeg geheugen. Gooi er een ssd in, en je kan er rr dan alles op draaien wat je aangeeft. Zolang je het natuurlijk kleinschalig houdt. Dus geen website met duizende bezoekers per dag oid.
Ik draaide zelf een paar gameservers, TeamSpeak server, en een forum op een simpel 2e hands dell optiplex pc. Werkt prima :)

[ Voor 41% gewijzigd door fm77 op 06-08-2019 23:51 ]