Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 19:00
Een goedenavond allen!

Zoals de tital al noemt ben ik opzoek naar een nieuwe laptop die aan de volgende eisen voldoet:

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden voor office, dagelijks surfen en eventueel wat hele lichte games zoals Rimworld

Wat is je budget?
+-500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar hele lange periodes zonder stroom zullen dit niet zijn (oplader neem ik gewoon mee naar studie)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na de BBG te hebben bekekeken, door de pricewatch gespit te hebben en wat op reddit, youtube rond te hebben geneust ben ik uitgekomen op de Lenovo ThinkPad A285 (20MW000JMH) eb Acer Swift 3 SF314-54-30E1. De Lenovo lijkt een mooie koop al is hij al wat ouder, ik lees echter wel negatieve dingen over accuduur de Acer lijkt ook aantrekkelijk maar 4gb ram lijkt mij niet heel future proof

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsAcer Swift 3 SF314-54-30E1€ 449,65€ 449,65
1LaptopsLenovo ThinkPad A285 (20MW000JMH)€ 499,-€ 499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 948,65

Graag hoor ik jullie mening of andere suggesties!

Melle

Beste antwoord (via Mellers op 09-08-2019 21:08)

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Die thinkpad is zeker een goede keuze, als je een 12.5" laptop wilt. Ik persoonlijk vind dat veel te klein, zeker voor office werk. Maar smaken verschillen natuurlijk. De amd chip is ook een slimme keuze ten opzichte van intel als je (heel) licht wilt gamen, de integrated gpu van de ryzen 5 is beter dan die van de i5.
Maar nogmaals, 12.5". Als je dat geen probleem vind, zeker doen.

4gb ram zou ik inderdaad afraden, ook de 128gb ssd is tov een 256 echt klein (bedenk dat je ook ruimte kwijt bent aan windows etc.)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• schaatsmeneer
Die thinkpad is zeker een goede keuze, als je een 12.5" laptop wilt. Ik persoonlijk vind dat veel te klein, zeker voor office werk. Maar smaken verschillen natuurlijk. De amd chip is ook een slimme keuze ten opzichte van intel als je (heel) licht wilt gamen, de integrated gpu van de ryzen 5 is beter dan die van de i5.
Maar nogmaals, 12.5". Als je dat geen probleem vind, zeker doen.

4gb ram zou ik inderdaad afraden, ook de 128gb ssd is tov een 256 echt klein (bedenk dat je ook ruimte kwijt bent aan windows etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mellers
Hmm goed punt, ik heb eerlijk gezegd niet goed gekeken naar de schermafmeting 😅. 128gb heb ik inderdaad nu op mijn MacBook Air en dat zit zo vol. Dank voor het meedenken! Ik zal zelf nog eens goed door de pricewatch zoeken.

Suggesties zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaatsmeneer
Mellers schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 00:13:
Hmm goed punt, ik heb eerlijk gezegd niet goed gekeken naar de schermafmeting 😅. 128gb heb ik inderdaad nu op mijn MacBook Air en dat zit zo vol. Dank voor het meedenken! Ik zal zelf nog eens goed door de pricewatch zoeken.

Suggesties zijn welkom!
Een tip, let vooral goed op bouwkwaliteit en qualiteit van mousepad enz. Een betere processor, maar dan een gammelle plastic laptop is het niet waard.
Bij coolblue kun je filteren op bouwkwaliteit. Doe dat puur als indicatie, misschien kun je de laptop die je op doe manier vind ergens anders goedkoper krijgen.

Zelf ben ik zeer tevreden met mijn nieuwe lenovo ideapad, maar ik heb er 637 voor betaald dus dat valt net buiten jouw budget range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellers
Bouwkwaliteit vind ik ook erg belangrijk inderdaad. Ik denk dat ik maar eens bij Coolblue langs ga voor een hands-on. Na meer gezocht te hebben denk ik toch dat ik beter iets langer kan wachten en mijn budget zal moeten verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:40
Ik heb toevallig net die Thinkpad A285 aangeschaft. Fijn laptopje, alleen de accuduur is niet om over naar huis te schrijven (Max 4u met licht office/browsen) Maar voor dat geld een prima werkpaard.
Ik zie alleen net dat ze zijn uitverkocht bij Azerty.

[ Voor 12% gewijzigd door connos op 09-08-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellers
connos schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:46:
Ik heb toevallig net die Thinkpad A285 aangeschaft. Fijn laptopje, alleen de accuduur is niet om over naar huis te schrijven (Max 4u met licht office/browsen) Maar voor dat geld een prima werkpaard.
Ik zie alleen net dat ze zijn uitverkocht bij Azerty.
Hmm 4 uur nu de laptop nog nieuw is verspeld dan niet veel goeds voor de toekomst ben ik bang. Verder denk ik dus wel veel waar voor je geld. Inderdaad net uitverkocht helaas maar toch wat aan de kleine kant voor mij denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:40
Mellers schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:07:
[...]
Hmm 4 uur nu de laptop nog nieuw is verspeld dan niet veel goeds voor de toekomst ben ik bang. Verder denk ik dus wel veel waar voor je geld. Inderdaad net uitverkocht helaas maar toch wat aan de kleine kant voor mij denk ik.
Ze hebben bij Azerty de 14" versie nog voor maar €599. Goeie deal hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellers
Dank voor het laten weten! Ik heb uiteindelijk toch gekozen het nog even een jaartje uit te houden met mijn oude MacBook Air. Over een jaar begin ik aan een nieuwe studie en het zou goed kunnen dat daar specifiecke minimum specs zijn voor een laptop. Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topspinner
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 12:57
https://www.bluelink.nl/p...002VMB?path=NOTEBOOK/TPA/ laats deze aangeschaft,de grote broer van de a275.
Kost 500,- euro,er zit helaas wel een Belgisch AZERTY toetsenbord in.
Die heb ik zelf vervangen voor een eu toetsenbord,die heb je met een paar minuten vervangen.
Pagina: 1