Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een korte vraag over de Lenovo Y540 serie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik ben van plan om een Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0080MH) te kopen. Volgens mij zijn de specs vrij redelijk voor de prijs en wat ook meevalt is het uiterlijk, wat ik niet heel nadrukkelijk 'gamer' vind uitschreeuwen.

Ik zou alleen willen weten wat andere mensen van het geluid vinden, alsmede het touchpad. De reden dat ik deze laptop wil aanschaffen is vanwege het geluid en de trackpad. Die van de Y540 schijnt een stuk beter te zijn dan die van de L340 die ik eerst op het oog had. Ik kijk best veel films en series, dus ben ik ook benieuwd hoe men het geluid ervaart.

Nu ik het er toch over heb, zijn er mensen die getwijfeld hebben tussen de Lenovo IdeaPad L340 en de Lenovo Legion Y540? Ik ben benieuwd wat ervoor heeft gezorgd dat je 1 van de 2 hebt gekozen.

Alvast bedankt! :9

Alle reacties

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik twijfel ook tussen deze twee. De Y540 vind ik qua uiterlijk niet heel mooi. Op de Lenovo website kan je hem wel zelf een beetje samenstellen. Ik kom dan alleen boven budget uit (ook al heb je dan wel een 1660ti of rtx2060) van +-1100max.

De L340 heeft 1tb SSD. Maar is grafisch weer langzamer.

Dat het touchpad niet zo goed is maakt me niet zoveel uit. Hij wordt alleen thuis gebruikt met muis.

Ik zou graag willen weten welke qua koeling het beste presteert.

• Victortjeuh
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-10 13:58
Ik ging onlangs voor de Y540-15IRH met de RTX 2060. In de Benelux is die grafische kaart in laptops precies overal heel erg duur voor de consument, en die laptop (op de site van Lenovo) was het beste naar prijs kwaliteit toe voor mij. Natuurlijk krijg je niet de allerbeste behuizing en thermal regulation, maar voor het budget denk ik dat ik een goeie koop heb gedaan.

Kleine edit: ik zie veel mensen die het andere model hebben overwogen. Het grootste verschil zit hem in de grafische kaart, wat ook een groot budget verschil is. Wil je een 1660Ti of een RTX 2060, dan zou ik (persoonlijk) voor de Y540 gaan. De L350 zou volgens mij ook ideaal moeten zijn, met een iets minder sterke grafische kaart (en dus minder future-proof), maar goed voor een budget van zo'n 200-300 euro lager.

[ Voor 36% gewijzigd door Victortjeuh op 07-08-2019 15:38 ]

• Mich
Victortjeuh schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:33:
Ik ging onlangs voor de Y540-15IRH met de RTX 2060. In de Benelux is die grafische kaart in laptops precies overal heel erg duur voor de consument, en die laptop (op de site van Lenovo) was het beste naar prijs kwaliteit toe voor mij. Natuurlijk krijg je niet de allerbeste behuizing en thermal regulation, maar voor het budget denk ik dat ik een goeie koop heb gedaan.

Kleine edit: ik zie veel mensen die het andere model hebben overwogen. Het grootste verschil zit hem in de grafische kaart, wat ook een groot budget verschil is. Wil je een 1660Ti of een RTX 2060, dan zou ik (persoonlijk) voor de Y540 gaan. De L350 zou volgens mij ook ideaal moeten zijn, met een iets minder sterke grafische kaart (en dus minder future-proof), maar goed voor een budget van zo'n 200-300 euro lager.
En het 144fps scherm wat de Y540 heeft. Ik ben er nog niet over uit.

Kan je wat vertellen over de koeling? De fans zijn vrij open (zijkant en onderkant) hoor je al snel de fans draaien met normaal gebruik (internet, wordt, filmpje kijken) of is hij dan erg stil?

• Victortjeuh
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-10 13:58
Mich schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:34:
[...]

En het 144fps scherm wat de Y540 heeft. Ik ben er nog niet over uit.

Kan je wat vertellen over de koeling? De fans zijn vrij open (zijkant en onderkant) hoor je al snel de fans draaien met normaal gebruik (internet, wordt, filmpje kijken) of is hij dan erg stil?
Ben in blijde verwachting. Ik laat iets weten zodra ik hem heb :)

• Tycho500
Ik heb de mijne inmiddels binnen en vind het echt een top laptop! Het enige probleem is dat de batterij maar zo'n 2,5 uur meegaat op browsen/word en aangezien ik 4 uur college heb per dag ga ik het er niet mee redden... Daarbij is de powerbrick ook een 'kleine issue'. Ik denk dat ik hem met pijn in mijn hart ga terugbrengen, omdat ik iets zoek met meer batterij en beter geluid. '

Tips zijn welkom!

• Mich
Tycho500 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 00:39:
Ik heb de mijne inmiddels binnen en vind het echt een top laptop! Het enige probleem is dat de batterij maar zo'n 2,5 uur meegaat op browsen/word en aangezien ik 4 uur college heb per dag ga ik het er niet mee redden... Daarbij is de powerbrick ook een 'kleine issue'. Ik denk dat ik hem met pijn in mijn hart ga terugbrengen, omdat ik iets zoek met meer batterij en beter geluid. '

Tips zijn welkom!
Wat bedoel je met de powerbrick?
Ik denk dat je niet snel veel beter geluid gaat vinden helaas. Dus staar je daar niet blind op.

In een review die ik las stond er dat het komt door het 144hz scherm die constant de external gpu gebruikt.

In een reactie stond het volgende, misschien dat je er iets mee kan of proberen:

The 144Hz version has bad battery life due to a constantly-on nvidia gpu (much like gsync). There is a bios option to enable the integrated gpu (basically optimus mode) to prolong battery life by several hours.

ps. hoe zit het met het geluid van de koeling? Is hij stil als je gewoon "office" werk dit?

[ Voor 11% gewijzigd door Mich op 09-08-2019 13:41 ]

• Tycho500
[quote]Mich schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

Wat bedoel je met de powerbrick?
Ik denk dat je niet snel veel beter geluid gaat vinden helaas. Dus staar je daar niet blind op.

In een review die ik las stond er dat het komt door het 144hz scherm die constant de external gpu gebruikt.

In een reactie stond het volgende, misschien dat je er iets mee kan of proberen:

The 144Hz version has bad battery life due to a constantly-on nvidia gpu (much like gsync). There is a bios option to enable the integrated gpu (basically optimus mode) to prolong battery life by several hours.

ps. hoe zit het met het geluid van de koeling? Is hij stil als je gewoon "office" werk dit?
[/quote

De powerbrick is je oplader, die is echt belachelijk groot, dus niet echt portable. Ik heb de versie met een 60 hz scherm, dus dat zou al minder accu moet gebruiken. Ik ga vanavond nog ff meten hoelang youtube open kan blijven staan als ik de gpu uitzet

• KingEren
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-11 10:07
Ik ben ook van plan om de legion Y540 aan te schaffen, maar twijfel nog. Dus ik lees graaf ff mee.

Ik zoek eigenlijk iets met veel meer accuduur. Maar wel de gtx 1660 ti of dergelijke videokaart. En niet een uiterlijk die heel "Gamerig" is zoals de legion Y540. 8)7

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
Ik twijfel ook tussen de l340 en y540 en blijf liefst rond de 1000 euro :/

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 18:17
ik vond de y540 minder de y740 was bijna perfect qua uiterlijke en hardware. downside HEEL erg slecht leverbaar en in maar heel beperkte aañpassing bij bestellen (de NL shop zuigt echt.)

vandaag kwam ik deze tegen bij bol

https://www.asus.com/nl/Laptops/ROG-Strix-SCAR-II/

https://www.bol.com/nl/p/...m-L8ZEZQ.1.3.ProductTitle

1399€ (deze heb ik besteld)

en een RTX1060 versie

https://www.bol.com/nl/p/...m-L8ZEZQ.1.4.ProductTitle

1211€

Iseci

• Mich
Ik heb uiteindelijk de 17 inch versie van de y540 gekocht via bol.com. Die is 3 tientjes duurder dan de 15 inch, en qua afmetingen scheelt het niet eens heel veel. Ik vind het zelf een meerwaarde hebben, maar hij komt bij mij ook als vervanger van mijn desktop.

Ding ziet er prima uit. Heb een nieuwe Windows installatie gedaan en zonder nog maar iets te installeren scoort hij bijna 6000 punten in de 3dmark sky test, wat volgens mij best behoorlijk is.

Als je geen game speelt is hij heerlijk stil. Scherm ziet er goed uit. Bij het toetsenbord mis ik de page up en down key wel behoorlijk, deze zit er wel maar icm de Fn toets.

Voor de rest nog niet zoveel tijd gehad om een game te spelen of te tweaken (undervolten)

• W-ares
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-01 14:23
Ik vroeg me af wat de thermals waren van de Y540 tijdens het gamen en tijdens licht gebruik. ( youtube, browsen)
En hoelang gaat de batterij mee met alleen licht gebruik?
Pagina: 1