[KPN] [Xbox Live] 100% package loss via Experiabox v10a

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:41
Hoewel ik aardig wat van netwerken af weet, loop ik nu toch vast op een probleem met de Xbox One op een KPN Glasvezel verbinding i.c.m. een Experiabox V10a

Het volgende is er aan de hand:
De Xbox One geeft een 100% package loss aan bij het testen van de verbinding. Hij heeft wel een verbinding met het modem en ik kan games downloaden zonder problemen. NAT staat open en haal goede downloadsnelheden. Zodra ik echter wil verbinden in een spel (bijv Call of Duty Black Ops 3) voor het spelen van een online match, krijg ik al bij het opstarten van de online modes de melding dat de server niet bereikbaar is.

Pic1 pic2 pic3

Om te kijken of het probleem aan het thuisnetwerk lag heb ik de Xbox One op de volgende manieren verbonden:
Experiabox

Ik bleef op alle 3 de manieren het probleem behouden.
Hierbij nog aan te geven dat ik op het modem UPnP had ingeschakeld en als test de Xbox ook nog een keer in de DMZ had gehangen en het modem na elke wijziging herstart.

Zodra ik de Xbox via mijn mobiele hotspot via 4G verbond met het internet had ik hier geen last meer van (op een strict NAT na).

Wat kan in dit geval nog de oorzaak zijn van dit probleem? Hebben hier toevallig meer mensen last van gehad of weet er iemand een oplossing? Voorheen via een Ziggo verbinding nooit problemen mee gehad in dezelfde opstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je in de xperiabox een traffic log, zodat je kan zien welke netwerk pakketjes de xbox probeert te versturen/ontvangen ?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:41
Probleem is opgelost.

Had de Xbox een ander MAC gegeven, maar dat was geen oplossing. Ook een volledige reset van de Xbox werkte niet. Pas nadat ik het KPN Modem een volledige reset had gegeven was het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosse
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 13:44
Wij hebben sinds maandag KPN en op beide Xboxen hier 100% packet loss.
Een complete reset heeft het opgelost?

Ga ik ook proberen maar moet zeggen het modem is geen fijn ding xperia v10a ook bij gewoon internetten lijkt het alsof hij even nadenk en dan weer verder gaat. Valt mij toch tegen KPN dat ze een dergelijk product verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alerionz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-07-2022
Er zit ook nog een ids functie in het modem, als die is ingeschakeld moet je die misschien uitschakelen. Die veroorzaakt vaker van dit soort problemen..