[TP-Link M5] access point mode doet niet wat ik verwacht

Pagina: 1
Acties:
  • 13.962 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Hallo,

Ik heb een Deco M5 set gekocht, ik wil deze installeren achter mijn ziggo router en dan de 2-set als acces points gebruiken.

Ik heb er 1 aangesloten op mijn ziggo router en de andere staat in de slaapkamer. Ik heb de installatie doorlopen en dus ook een Deco netwerk opgesteld.

Nu heb ik de Deco’s in Access Point Mode gezet en ik moet zeggen, het doet niet super veel. Maar ik ben nog aan het testen.

Mijn vraag is: mijn reeds aangemaakte eigen deco netwerk blijft online? Dat is toch niet mogelijk? Ik kan gewoon via wifi verbinden en ik kan alles ermee doen. Het is toch als ik de Deco’s in access point modus zet, dan zenden de Deco’s toch geen eigen netwerk meer uit?

Ik hoor graag jullie ideeen.

Beste antwoord (via rens-br op 22-05-2021 20:59)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:16
Welke camera heb je precies?
Als de devices geen 5ghz kunnen, dan heeft wisselen tussen 2.4/5ghz only geen zin. Het 5ghz is niet relevant.

Seamless roaming protocollen zoals 802.11r/k/v kunnen bij sommige apparaten wel storing geven. In principe kun je dit prima proberen uit te zetten. Dit zou "fast roaming" moeten heten in de setup.
Fast roaming doet niets met het punt wanneer clients overschakelen van het ene AP naar het andere maar dat wanneer ze overschakelen ze korter offline zijn. Alleen relevant als je dus via wifi bellend door het huis loopt (maar ook daar kunnen de meeste apps wel tegen).

Wat ook relevant kan zijn is dat je nu 2 accesspoints met hetzelfde SSID hebt. Dat is logisch want dat is ook nodig om voor clients een roamend netwerk te hebben. Echter in sommige gevallen kunnen de apparaten door de war raken en continue blijven wisselen tussen zenders of juist het verkeerde accesspoint pakken.

Ik heb dat opgelost door meerdere netwerken te maken:
* 1 (5ghz only) netwerk met hetzelfde SSID dat actief is op alle accesspoint. Hierdoor werkt roaming met mobiele apparaten perfect
* 2 aparte (2.4ghz/5ghz) ssids voor ieder accesspoint. "Woonkamer-IoT" en "Zolder-IoT). Mijn IoT apparaten bewegen toch niet dus koppel ze liever vast aan een bepaald AP (ze komen ook op een apart vlan uit).

Dit was eigenlijk alleen nodig voor mijn camera. Mijn sonos maakt gewoon verbinding met het juiste AP (maar ik heb dan ook geen 802.11k/r/v maar een ubiquiti/experiabox setup)

Als jouw IoT apparaten allemaal vlakbij het ziggo AP staan dan zou ik lekker daar een netwerk in de lucht brengen voor deze apparaten maar die je dus niet gebruikt vanaf je mobiele apparaten. Zoals @HKS-Skyline ook zegt

@Babel10 een 2.4 only netwerk zou niets uit mogen maken. Je moet spelen met de fast roaming optie of een uniek SSID per accesspoint.

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 07-08-2019 11:57 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je ze als AP mode instelt moeten ze beiden bedraad zijn aangesloten op je router.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
DukeBox schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:48:
Als je ze als AP mode instelt moeten ze beiden bedraad zijn aangesloten op je router.
Bedankt, klonk logisch. Heb alleen de Deco beneden op stroom gehouden en nog steeds als access point gehouden. ‘Helaas’ het Deco netwerk is nog steeds online.. Misschien is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DukeBox schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:48:
Volgens mij draaien de gewoon in een mesh door

1 vast in het netwerk en je mesh draaid wel door

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Fish schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:59:
Volgens mij draaien de gewoon in een mesh door
Dan moeten ze in mesh mode draaien en niet in ap mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Ik vind het in principe niet erg. Want die 2-set doet niet superveel vind ik. Begane grond en 1e verdieping is het bereik nagenoeg even groot als vòòr de Deco set. Het enige praktische is dat ik op zolder - op de Deco eigen netwerk weliswaar! - nu ongeveer 30mbps trek. Waar dit op mijn standaard ziggo 2.4ghz ongeveer 5mbps is en de 5.0ghz wordt niet gevonden (ook vindt hij zelfs de Deco op mijn slaapkamer 1e verdieping niet).

Toch vind ik het alleen raar dat Deco zijn eigen netwerk blijft bestaan, nadat ik ‘m op Access Point modus heb staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
@Babel10 dat is niet zo gek hoor :) accesspoint mode zegt puur of er nog gerouteers/genat wordt. Het heeft niets met ethernetbackhaul te maken en mesh blijft actief

https://www.tp-link.com/sa/support/faq/1842/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Ok bedankt Laurens. Ik heb nu dus de volgende opstelling:

Ziggo router > bekabeld Deco (access point modus )> via wifi Deco (access point modus)

En ik heb 3 netwerken nu dus. 2.4ghz Ziggo / 5.0ghz Ziggo / ‘eigen netwerk deco’

Bovenstaande 3 netwerken kan dus wel gewoon in Access Point modus? Zie quote uit jouw link; At this time, the Deco system will not create its own subnet but purely forward data

[ Voor 31% gewijzigd door Babel10 op 06-08-2019 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Vreemd, in theorie zouden het ziggo 5ghz wifi netwerk en je deco netwerk elkaar kunnen storen maar als er geen clients zijn verbonden met het deco ssid zou dat niet mogen gebeuren.

Maar waarom verbind je met het ziggo ssid en niet je deco ssid? En waarom draai je in ap mode?

Edit: huh? Heb je nu het 100/60mbit verhaal weggedit?

En ja ap mode kan maar advies is wel om het hele ziggo wifi uit te zetten en volledig op de deco te gaan. Wat is jouw beeld precies van ap mode? Of beter, wat is je doel?

[ Voor 28% gewijzigd door laurens0619 op 06-08-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Ik heb nu op alle 3 de netwerken internet. Ik ben al de hele avond bezig maar het blijft zo.

Beneden heb ik mijn Sonos Beam / Philips Hue / En TV aangesloten met kabel op mijn horizon box. Bij de Deco heb je maar 2 uitgangen, waarvan je er al 1 kwijt bent door met de router te verbinden. Mijn doel is om op zolder internet te krijgen, voor netflix / playstation etc. Het rare is dat hij op zolder mijn 5.0 ghz niet vind (heb weliswaar maar 2 deco’s waarvan de 2e op 1e verdieping slaapkamer), maar mijn 2.4ghz netwerk heeft hij ook niet ‘geboost’, die vind hij ook bijna niet / haal ik maar 3-5mbps mee. Ik gebruik (omdat hij dit netwerk maar blijft vinden) alleen op mijn Ipad op zolder en op de Playstation op zolder het ‘Deco netwerk’, daar haalt hij 30mbps.

Dat is toch vreemd? Het lijkt net of de 2 deco’s helemaal niks toevoegen aan het bestaande 2.4 en 5.0 Ziggo netwerk. Het is niet sneller en het grotere bereik valt ook zwaar tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
Even voor de goede orde: accesspoint mode “boost” niet je ziggo Het geeft je ook geen beter bereik dan router mode oid

Dat je op zolder alleen het ziggo 2.4 netwerk kunt vinden en het deco netwerk klinkt logisch (2.4 gaat verder maar trager). Maar zet je ziggo netwerk uit, dat stoort alleen maar

De deco heeft waarschijnlijk nu hetzelfde ssid voor 2.4 en 5ghz. Dat je je deco netwerk ziet kan dus betekenen dat je een 2.4 of 5ghz ziet.

Je moet de decos slim plaatsen zodat ze onderling een 5ghz verbinding kunnen maken voor de beste snelheid. Het is dus even pielen met positionering. Daarbij vind ik de m5 de minste, die moet je eigenlijk alleeb met ethernet backhaul willen gebruiken. Kun je beter voor een p7 of m9 gaan als echt mesh wilt. Goedkoper is kabeltje naar zolder trekken, helemaal aan te raden met gaming

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 06-08-2019 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Bedankt Laurens, weer wat geleerd.

Wat zou jij doen in mijn positie? Ik zou bijvoorbeeld ook een switch kunnen kopen, en dan 1 Deco aansluiten op mijn Ziggo router bekabeld. En dan in de andere aansluiting van de deco de Switch. Kan ik op die Switch weer mijn tv/sonos/hue aansluiten. En dan mijn Ziggo netwerk uitzetten (was inderdaad ook de tip van de webshop). En dan alles via het Deco netwerk laten lopen, door heel het huis.

* één ding: ik lees wel verhalen dat Deco (mesh) en Sonos moeilijk te koppelen zijn, dus daar heb ik niet zo’n zin in. Maar als ik mijn Sonos Beam met kabel in de Switch doe, dan ondervind ik geen probleem denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Je apparaten zijn toch al verbonden via de horizon box? Ik neem aan dat die weer bekabeld is met de ziggo router. Dat je je ziggo wifi uitzet betekent niet dat je de bekabelde verbindingen niet meer kunt gebruiken

Switch achter de deco kan hoor maar gaat niets voor je zolder probleem oplossen.

En mbt je sonos, ik ken die verhalen niet maar zou het gewoon proberen. Sonos bekabeld/wifi mix is even opletten omdat er netwerk lussen kunnen ontstaan.

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 06-08-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Met de ziggo router bedoel ik eigenlijk heel de tijd mijn Horizon Box. Ik heb alleen die grote zwarte box van Ziggo, dat is alles in één. Als ik mijn ziggo netwerk helemaal uitzet en alles ga laten lopen met mijn Deco netwerk. Doet de tv/hue/sonos het dan nog met de kabels in mijn Ziggo box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Ja/Nee

In standaard/router mode: Het kan allemaal internet op maar de apparaten op je Deco wifi kunnen dan je apparaten in de ziggo box niet meer vinden. Daar heb je dan last van bij bv sonos of iets te casten naar je tv vanaf je wifi netwerk

Daarvoor is dus accesspoint mode: hiermee kun je dan alsnog de apparaten bereiken die in de ziggo box bekabeld aangesloten zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 06-08-2019 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Aha ok! Dus ik zou dan nu mijn Ziggo netwerk uit moeten zetten (2.4 en 5.0) en de kabels in mijn Horizon laten zitten, en dan alles via het Deco netwerk laten lopen? (In access point modus).

Ook al zit dan bijvoorbeeld mijn Hue utp kabel in mijn Horizon box, zou dat moeten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Klopt als een bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Ga ik morgen eens proberen! Voor nu bedankt en houd je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Als je bij Deco in AP mode 3 verschillende netwerken hebt aangemaakt dan heb je iets niet goed gedaan. Heb je iedere node als nieuw netwerk aangemaakt? Je moet een node als AP instellen en dan de rest daar aan toevoegen, ze werken enkel in mesh als alle nodes bedraad of draadloos met de primaire node verbonden zijn. Ze werken bijvoorbeeld niet in mesh als je ze allemaal afzonderlijk met een kabel met je ziggo modem verbind. Je kan ook je ziggo modem laten bridgen door een medewerker van ziggo (telefonisch) en de deco als router configureren, dan heb je ook nog eens veel meer functionaliteit want in AP mode heb je geen toegang tot parental controls etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
HKS-Skyline schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:36:
Als je bij Deco in AP mode 3 verschillende netwerken hebt aangemaakt dan heb je iets niet goed gedaan. Heb je iedere node als nieuw netwerk aangemaakt? Je moet een node als AP instellen en dan de rest daar aan toevoegen, ze werken enkel in mesh als alle nodes bedraad of draadloos met de primaire node verbonden zijn. Ze werken bijvoorbeeld niet in mesh als je ze allemaal afzonderlijk met een kabel met je ziggo modem verbind. Je kan ook je ziggo modem laten bridgen door een medewerker van ziggo (telefonisch) en de deco als router configureren, dan heb je ook nog eens veel meer functionaliteit want in AP mode heb je geen toegang tot parental controls etc.
Bedankt voor je bericht. In principe is er 1 netwerk bijgekomen door de Deco. Mijn Ziggo 2.4 en 5.0 bestonden natuurlijk al, je hebt gelijk dat ik er dus wel 3 had. Zelfs met de Deco in Access Point modus. Dat snap ik dus nog steeds niet. Je ziet in de App van Deco dat hij beide Nodes vindt en dat de Beneden Node de Hoofd-Deco is en dat de Slaapkamer Node hiermee verbonden is (via wifi).

Ik heb nu mijn Ziggo 2.4 en 5.0 uitgezet en alles loopt via het Deco netwerk (weliswaar via Access Point modus - vanwege de bekabelde apparaten die nog in mijn Ziggo Horizon box zitten). Ik kan ‘m dus niet op Router zetten, want anders doen mijn Sonos / Hue etc het niet meer - welke bekabeld in mijn Horizon box dus zitten.

Ik had wat moeite met de camera en met de Toon, die volgens mij alleen 2.4ghz kunnen ontvangen. Ik heb de Deco app toen alleen 2.4 laten uitzenden en na enige moeite is nu alles verbonden. Nu heb ik ‘m weer teruggezet naar 2.4 en 5.0 het Deco netwerk. Hij doet het. Verbinding haal ik beneden op mijn mobiel 250mbps, bij Ziggo netwerk (5.0ghz) was dat max 144mbps. Op mijn slaapkamer haal ik ook veel hogere snelheden. Dus ik ben tevreden, ook dat op deze manier mijn bekabelde apparaten het nog gewoon doen.

Ik denk wel dat het af en toe lastig zal worden als ik nieuwe apparaten (bijv tv) koop welke alleen 2.4ghz ondersteund, daar doet ie wel moeilijk.. Enig idee wat dit kan zijn met de Deco?

EDIT: ik zie nu dat die de Camera er weer uit heeft gegooid. Ik had met moeite ‘m aangekregen op 2.4 Deco. Maar toen natuurlijk de Deco weer teruggezet naar 2.4 EN 5.0, tijdje gedaan - maar nu is hij weer offline de camera. Hoe kan dat / Hoe kan ik dit verhelpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Babel10 op 07-08-2019 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15

HKS-Skyline

Vroooom ?

Babel10 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:39:
Ik had wat moeite met de camera en met de Toon, die volgens mij alleen 2.4ghz kunnen ontvangen. Ik heb de Deco app toen alleen 2.4 laten uitzenden en na enige moeite is nu alles verbonden. Nu heb ik ‘m weer teruggezet naar 2.4 en 5.0 het Deco netwerk. Hij doet het. Verbinding haal ik beneden op mijn mobiel 250mbps, bij Ziggo netwerk (5.0ghz) was dat max 144mbps. Op mijn slaapkamer haal ik ook veel hogere snelheden. Dus ik ben tevreden, ook dat op deze manier mijn bekabelde apparaten het nog gewoon doen.

Ik denk wel dat het af en toe lastig zal worden als ik nieuwe apparaten (bijv tv) koop welke alleen 2.4ghz ondersteund, daar doet ie wel moeilijk.. Enig idee wat dit kan zijn met de Deco?
Ik heb het vermoeden dat het probleem met de 2.4Ghz apparaten zit in het feit dat ze wat ouder zijn en niet goed overweg kunnen met het seamless roaming protocol. Dat zie je vaker met oude apparaten op mesh netwerken. Eigenlijk alle nieuwe apparaten en zeker moderne smart tv's hebben ontvangers die prima met seamless roaming overweg kunnen dus dat zal geen probleem zijn.
Een oplossing is het uitschakelen van seamless roaming op de deco, maargoed, dat is juist waar je hem voor wilt gebruikenv dus dat zou zonde zijn. Je kan natuurlijk ook de ziggo wifi inschakelen (enkel de 2.4 bijvoorbeeld) en er voor zorgen dat de kanalen elkaar niet in de weg zitten, dan kunnen de oude 2.4Ghz apparaten daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Bedankt! Klinkt allemaal helder en duidelijk.
Ik kan ook het volgende proberen; het guest netwerk opzetten op de Deco en die alleen 2.4 laten uitzenden.. Ik denk dat het dan ook moet lukken?

Ik wil eigenlijk heel mijn Ziggo modem uitlaten, is natuurlijk wel een back-up plan..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Welke camera heb je precies?
Als de devices geen 5ghz kunnen, dan heeft wisselen tussen 2.4/5ghz only geen zin. Het 5ghz is niet relevant.

Seamless roaming protocollen zoals 802.11r/k/v kunnen bij sommige apparaten wel storing geven. In principe kun je dit prima proberen uit te zetten. Dit zou "fast roaming" moeten heten in de setup.
Fast roaming doet niets met het punt wanneer clients overschakelen van het ene AP naar het andere maar dat wanneer ze overschakelen ze korter offline zijn. Alleen relevant als je dus via wifi bellend door het huis loopt (maar ook daar kunnen de meeste apps wel tegen).

Wat ook relevant kan zijn is dat je nu 2 accesspoints met hetzelfde SSID hebt. Dat is logisch want dat is ook nodig om voor clients een roamend netwerk te hebben. Echter in sommige gevallen kunnen de apparaten door de war raken en continue blijven wisselen tussen zenders of juist het verkeerde accesspoint pakken.

Ik heb dat opgelost door meerdere netwerken te maken:
* 1 (5ghz only) netwerk met hetzelfde SSID dat actief is op alle accesspoint. Hierdoor werkt roaming met mobiele apparaten perfect
* 2 aparte (2.4ghz/5ghz) ssids voor ieder accesspoint. "Woonkamer-IoT" en "Zolder-IoT). Mijn IoT apparaten bewegen toch niet dus koppel ze liever vast aan een bepaald AP (ze komen ook op een apart vlan uit).

Dit was eigenlijk alleen nodig voor mijn camera. Mijn sonos maakt gewoon verbinding met het juiste AP (maar ik heb dan ook geen 802.11k/r/v maar een ubiquiti/experiabox setup)

Als jouw IoT apparaten allemaal vlakbij het ziggo AP staan dan zou ik lekker daar een netwerk in de lucht brengen voor deze apparaten maar die je dus niet gebruikt vanaf je mobiele apparaten. Zoals @HKS-Skyline ook zegt

@Babel10 een 2.4 only netwerk zou niets uit mogen maken. Je moet spelen met de fast roaming optie of een uniek SSID per accesspoint.

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 07-08-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
Hallo Laurens, bedankt weer!
Dat fast roaming stond normaal eigenlijk uit, maar ik had het maar aangezet. Ik zet het nu uit en ik zie gelijk een pop-up dat er een nieuw device is gevonden, mijn camera! Heel apart maar hij doet het dus, ik laat het guest network dus uit. En ik ga ervan uit dat hij het zo prima gaat doen. Ik dacht dat fast roaming iets zou zijn dat je telefoon (oid) sneller zou schakelen tussen de nodes.

Helaas kan de Deco maar 1 netwerk uitzenden, en dat is alleen combined. Ik kan geen aparte aanmaken! Hier kwam ik eigenlijk ook pas achter nadat ik ze had besteld. Maar nu fast roaming uit staat ga ik ervanuit dat (oude) apparaten welke alleen 2.4ghz optie hebben, het ‘gewoon’ doen.

Ik moet zeggen de recensies van de Deco waren lovend als snelle installatie etc. Maar bij mij zaten er toch nog wat voeten in de aarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlutz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11-2022
DukeBox schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:06:
[...]

Dan moeten ze in mesh mode draaien en niet in ap mode.
Er is niet zoiets als mesh mode. Er is access point mode of router mode. De apparaten blijven in mesh gekoppeld. Er hoeft in beide modi ook maar één apparaat bedraad te worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

dlutz schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:56:
Er is niet zoiets als mesh mode.
Als ze als AP bekabeld zijn aangesloten is de mesh inactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb bij een kennis ook een Deco M5 set geïnstalleerd.

Alleen valt me nu op dat alleen het primaire accesspointje is bijgewerkt, de 'satelliten' zijn/worden niet bijgewerkt. Deze blijven maar op de orginele firmware. Ook los bijwerken kan/lukt niet.

Klopt dat, hebben anderen dit ook, of moeten de secundaire accesspoints ook bijgewerkt worden ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
DukeBox schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:21:
[...]
Als ze als AP bekabeld zijn aangesloten is de mesh inactief.
Hier een M5 set (v3) als AP ingesteld. 3 units, 1e en 2e bedraad, 3e op zolder draadloos backhaul. Draait prima als mesh.
Snelheid van de 3e unit is wel lager, maar nog prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05-2021
ik heb betonnen vloeren waar wifi lastig doorheen gaat, dus heb een aantal jaar geleden bedraad internet aangelegd naar de eerste verdieping en naar de zolder, dit gebruik ik nu als backhaul. Nu gebruik ik Deco M5 om op elke verdieping wifi te hebben, hetzelfde wifinetwerk zodat ik niet hoef te veranderen van wifi als ik naar een andere verdieping ga. Dit werkte jaren, vandaag moest ik het opnieuw installeren ivm nieuwe router, dat lukt niet direct; hier hoe het is gelukt.

reset de m5 met palletje op achterkant. na reset staat ie automatisch op standje router, dan werkt ie niet zoals ik wil. omzetten naar standje acces point zoals beschreven op https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/

Ziggo connectbox ch7465lg-zg
p1 m5 beneden
p2 vaste computer beneden
p3 m5 boven
p4 m5 zolder

m5 beneden
p1 ingang
p2 leeg
via wifi: tv

m5 boven
p1 ingang
p2 vaste computer
via wifi: tv

m5 zolder
p1 ingang
via wifi: vaste computer zolder

Ik gebruik geen switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 16:24

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

j_cu schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:12:

Ziggo connectbox ch7465lg-zg
p1 m5 beneden
p2 vaste computer beneden
p3 m5 boven
p4 m5 zolder
Daat gaat het op mis, er mag nooit meer als 1 Deco op een modem worden aangesloten.
Het verkeer dat deze nu onderling genereren legt je modem plat.

Je hebt echt een switch nodig , deze achter de 1e m5 aansluiten en daar kan je wel alle andere apparaten op aansluiten.

:)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Heb de reactie van @vandeln86 afgesplitst naar een los topic.

[ Voor 54% gewijzigd door rens-br op 22-05-2021 21:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.