Vraag

• Gewoon_Pim
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 09-08-2019
Ik ga een gamepc bouwen maar weet niet of de onderdelen die ik heb gekozen op het moederbord passen.
Het moederbord dat ik heb uitgekozen is een AB350M.
De onderdelen die ik heb gekozen zijn:
- Asus GTX660 Ti-DC2-2GD5
- Sandisk M2 2280 120 GB SSD
- HP 8GB DDR3 1333 MHz (RAM)
- Intel Core i3 2100 Tray (Processor)
- 250GB (WD Blue of Maxtor) (HDD)
- Corsair VS450 of VS650 (Voeding)

En ik twijfel of het in onderstaande pc behuizing past.
Sharkoon VG4-W

Beste antwoord (via Gewoon_Pim op 07-08-2019 02:06)

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:55
Deze hardware is dermate oud dat het gewoon de moeite niet waard is.
Geef aan wat je budget is en dan kan er gekeken worden naar een optie die niet compleet kansloos is.
En gezien je componenten al niet bij elkaar paste zou ik me goed inlezen voordat je ook maar een pc gaat bouwen anders komt er niets goeds van.

Niet vervelend bedoeld maar ik zie te veel problemen voorbij komen die uit onwetendheid ontstaan zijn en voorkomen hadden kunnen worden

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Nee, gaat niet passen. AB350M is een AMD-moederbord, en je kiest een Intel-processor. En ook het geheugen past niet, AB350M ondersteunt DDR4, jij hebt DDR3 gekozen.

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 06-08-2019 18:30]

The devil is in the details.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het past allemaal prima in die kast, maar je gaat er niet blij van worden. Sharkoon kasten zijn, for lack of a better word, goedkope rommel. Een Fractal Design kast voor het zelfde geld is al zo veel beter.

ik vraag me een beetje af waar je deze build überhaupt vandaan hebt, DDR3 ram, een ernstig low-end cpu uit 2010 ofzo, slechte voeding die ook al uit de handel is.. Is dit allemaal tweedehands?

[Voor 32% gewijzigd door Wintervacht op 06-08-2019 18:31]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Gewoon_Pim
Welke computer kast van ongeveer 40 euro raad u dan aan?

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Gewoon_Pim schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:34:
Welke computer kast van ongeveer 40 euro raad u dan aan?
Dat ligt helemaal aan wat je er in wil proppen.

Misschien is het makkelijker om een desktop aankoopadvies topic aan te maken, want deze build stamt uit 2010 en is al extreem achterhaald voordat je het überhaupt gekocht hebt.

Let er wel op dat je het vragenlijstje netjes invult en ook zelf onderzoek doet naar wat je wil, hebt en wat je budget is :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Gewoon_Pim
dan ga ik dat doen. BEDANKT!!

• milotic
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 00:21
een game pc word het ziezo niet iedergeval

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02:19

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

@Gewoon_Pim Is een deel van de opgenoemde hardware toevallig hardware welke je al hebt of 2e hands wil kopen? Want ook de GTX660 is ondertussen alweer 7 jaar oud en komt gewoonweg niet meer mee in moderne games.

Met betrekking tot je case vraag: categorie: Behuizingen

Het is nogal persoonlijk, wil je een gamer look? Een strakke look? Veel ruimte om uit te breiden? Stilte? Etc.

Om even een paar populaire / degelijke budget kasten op te noemen:
pricewatch: BitFenix NOVA Zwart
pricewatch: Cooler Master MasterBox Q300L
pricewatch: Cooler Master Elite 342 (zonder voeding)
pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)
pricewatch: Fractal Design CORE 2300

• milotic
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 00:21
milotic schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:38:
een game pc word het ziezo niet iedergeval
hoewel fortnite nog wel moet lukken :P

• Gewoon_Pim
ik speel zelf geen cod of battle field. Voor mij moet de pc fortnite en cs:go kunnen hendelen..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• computerjunky
Geef aan wat je budget is en dan kan er gekeken worden naar een optie die niet compleet kansloos is.
En gezien je componenten al niet bij elkaar paste zou ik me goed inlezen voordat je ook maar een pc gaat bouwen anders komt er niets goeds van.

Niet vervelend bedoeld maar ik zie te veel problemen voorbij komen die uit onwetendheid ontstaan zijn en voorkomen hadden kunnen worden

• Gewoon_Pim
computerjunky schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 01:49:

Mijn budget ligt erg laag, tussen de €200 en €300 euro. Ik hoop dat u mij hiermee kunt helpen.

• WolfsRain
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 04-12 13:34

https://www.esportsclub.nl/ | 5800X, X570 TUF Pro, 16 GB 3800C14, 3080|

• Richo999
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-12 21:06
Gewoon_Pim schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 02:07:
[...]

Mijn budget ligt erg laag, tussen de €200 en €300 euro. Ik hoop dat u mij hiermee kunt helpen.
Enige wat ik kan zeggen is doorsparen en koop dan iets fatsoenlijk. Voor €450-500 heb je een APU die uitbreidbaar is met een gpu. Bovengenoemde ryzen systeem is daar gewoon perfect voor.
Jouw budget is gewoon te laag voor een beetje pc, heb je überhaupt al toetsenbord, muis en monitor?

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb Crucial Ballistix 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, NZXT H700I

• computerjunky
Richo999 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 03:58:
[...]

Enige wat ik kan zeggen is doorsparen en koop dan iets fatsoenlijk. Voor €450-500 heb je een APU die uitbreidbaar is met een gpu. Bovengenoemde ryzen systeem is daar gewoon perfect voor.
Jouw budget is gewoon te laag voor een beetje pc, heb je überhaupt al toetsenbord, muis en monitor?
Dit. Het is gewoon zonde van je geld en helaas is max 300 een dermate laag bedrag dat je daar niet echt iets voor koopt wat de moeite waard is of waar je geen spijt van krijgt.
Tenzij je een hele goede 2de hands deal vind.

• Gewoon_Pim
computerjunky schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:48:
[...]

Dit. Het is gewoon zonde van je geld en helaas is max 300 een dermate laag bedrag dat je daar niet echt iets voor koopt wat de moeite waard is of waar je geen spijt van krijgt.
Tenzij je een hele goede 2de hands deal vind.
V&A aangeboden: **PRIJS VERLAAGD** Game PC | 2500k + 1050ti + 8GB RAM aangebo... Ik heb het gevraagd aan iemand met een computer bedrijf. Hij zei dat dit een goede deal was.

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 04-12 10:12
@Gewoon_Pim Je kunt dit beter in je al lopende topic Nieuwe goedkope gaming PC* (waar al prima suggesties dtaan voor je build of V&A pc) houden. Nu krijg je dubbele info (dezelfde adviezen) en de mensen in je andere topic denken "waar blijft ie nou " :)

Denk dat de moderator de boel wel gaat samenvoegen.

[Voor 3% gewijzigd door Baloes op 07-08-2019 15:34]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee