iphone 8 plus batterij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben123321
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-08 11:48
Beste Tweakers,

Een kennis van mij heeft gister een Iphone 8 plus 2e hands gekocht zag er nog punt gaaf uit, slechts de batterij conditie was op 87%.
Dus zei had besloten om die te laten vervangen, nu heeft ze dit bij de mediamarkt laten doen de zelfde dag nog.
De batterij conditie geeft nu aan "reparatie" en de capaciteit kan niet worden bepaald.
Nu zij de reparateur van de mediamarkt en zijn collega dat klopt de nieuwe batterij moet een aantal keer ontladen en weer volladen tot dat de telefoon het herkent (beetje mijn twijfels hier bij maar ik heb hier geen ervaring mee).
Nu is de telefoon ook al 2 keer uitgevallen terwijl de batterij rond de 30 tot 40 % was.

We zitten nu een beetje in een dubio gaan we terug naar de mediamarkt met deze klacht of is dit gebruikelijk bij een nieuwe batterij en moet het een aantal keer ontladen en volladen?

Misschien dat een aantal ervaringsdeskundige hier een goede uitspraak over kunnen doen?

Bij voorbaat dank,

Groet Ruben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Dit is niet normaal, de "nieuwe" accu is niet goed en dient opnieuw te vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben123321
Danielson schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:17:
Dit is niet normaal, de "nieuwe" accu is niet goed en dient opnieuw te vervangen worden.
Haal je dit uit dat de telefoon uitvalt of dat de batterijconditie op reparatie staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
ruben123321 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Haal je dit uit dat de telefoon uitvalt of dat de batterijconditie op reparatie staat?
Beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben123321
Als de batterij weer wordt vervangen hoe kan ik dan het beste controleren of het dan wel goed is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat zonde om bij 87% de accu al te vervangen, nergens voor nodig... Had je wss nog makkelijk 1 a 1.5 jaar mee kunnen doen voor ie naar repair zou schieten. Zo te zien hebben ze een niet originele accu erin gedaan. Voor batterijvervanging moet je eigenlijk altijd aankloppen bij Apple/authorised repair center. Daar krijg je gewoon originele accu’s naar spec. En goede garantie.

Je kan het eens nakijken met Coconut of iMazing. Een nieuwe accu moet 100% of hoger aangeven.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Idd wat @WhatsappHack zegt.

Als je alleen iPhone hebt, kun je ook even de App battery life gebruiken => https://apps.apple.com/nl/app/battery-life/id1080930585 na de controle gewoon weer verwijderen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
Ik werk zelf in de smartphone repair business. Dit is gewoon een defecte batterij en gewoon terug gaan en je garantie claimen..

Het punt waar zij het over hebben m.b.t. het zien van het percentage klopt wel mits er een orginele accu in zit.

[ Voor 31% gewijzigd door Jordy_413 op 06-08-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben123321
dank voor alle reacties, jullie reacties bevestigen mijn voorgevoel alleen maar meer. We gaan het nog een keer proberen bij de mediamarkt en als het dan nog steeds op reparatie staat gaan we naar een Apple authorised reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
ruben123321 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:28:
dank voor alle reacties, jullie reacties bevestigen mijn voorgevoel alleen maar meer. We gaan het nog een keer proberen bij de mediamarkt en als het dan nog steeds op reparatie staat gaan we naar een Apple authorised reparateur.
Wat kost dat nou bij de MediaMarkt? Voor 69,25 (er van uitgaande dat je de telefoon opstuurt) heb je een nieuwe originele accu bij Apple. Geen gezeik, want dat schijnt nogal eens een ding te zijn bij replacement-accu's voor iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben123321
€59,- we waren daar in de buurt en zo'n groot bedrijf als mediamarkt geeft je wel een goed gevoel. Dus vandaar, daarnaast gaat ze volgende week op vakantie. Daarom de mediamarkt die konden het direct vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Damn dat is eigenlijk nog duur ook. Bij Apple zelf betaal je €49 voor een accuvervanging. Voor €61,20 komen ze hem zelfs ophalen en weer terugbrengen. oO Maarja, allemaal achteraf gedoe natuurlijk. :P

Succes, hopen dat MM iig over de brug komt met een goed functionerende accu. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ruben123321 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:45:
€59,- we waren daar in de buurt en zo'n groot bedrijf als mediamarkt geeft je wel een goed gevoel. Dus vandaar, daarnaast gaat ze volgende week op vakantie. Daarom de mediamarkt die konden het direct vervangen.
Er zijn in veel steden ook repaircenters van Apple. oa Microfix(leiden,amsterdam), Cardservices (zwolle,utrecht)
of Amac ook ter plekke repareert weet ik zo niet. https://www.amac.nl/service-diensten/reparatie-herstel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:17
MediaMarkt gebruikt geen originele onderdelen trouwens!
Uitkijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben123321
Haruhi schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:33:
MediaMarkt gebruikt geen originele onderdelen trouwens!
Uitkijken!
klopt zij zijden wel dat het door Apple goedgekeurde onderdelen zijn maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
ruben123321 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:55:
[...]

klopt zij zijden wel dat het door Apple goedgekeurde onderdelen zijn maar dat betwijfel ik.
Dat lijkt me eigenlijk een leugen... Hij is origineel of niet. Apple keurt naar mijn weten geen alternatieve batterijen en levert ook helemaal niets qua onderdelen aan third-party reparatiecentra die niet Authorized zijn. Dat of ze hebben een restpartij ingekocht van een fabriek waar Apple het contract mee heeft verbroken, maar dan zijn ze dus ook niet goedgekeurd door Apple - immers is het certificaat ingetrokken om wat voor reden dan ook. :+ (Kan zijn omdat de kwaliteit niet goed was, kan zijn om financiële redenen. Maarrrrr, als het zo'n restpartij zou zijn dan zou je telefoon het gewoon moeten herkennen.)

Als ze dat gezegd hebben en er zit een neppert in dan kan je eens een mailtje sturen naar Apple met de vraag of dat klopt. Krijg je neem ik aan zwart op wit terug dat het niet waar is. Kan je misschien je centen nog terugvragen als ze het niet goed uit zichzelf oplossen voor je. Als ze claimen dat het "apple certified" spul is dan snap ik wel dat je met ze in zee gaat ja, maar dat is gewoon misleiding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben123321
WhatsappHack schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:40:
[...]

Dat lijkt me eigenlijk een leugen... Hij is origineel of niet. Apple keurt naar mijn weten geen alternatieve batterijen en levert ook helemaal niets qua onderdelen aan third-party reparatiecentra die niet Authorized zijn. Dat of ze hebben een restpartij ingekocht van een fabriek waar Apple het contract mee heeft verbroken, maar dan zijn ze dus ook niet goedgekeurd door Apple - immers is het certificaat ingetrokken om wat voor reden dan ook. :+ (Kan zijn omdat de kwaliteit niet goed was, kan zijn om financiële redenen. Maarrrrr, als het zo'n restpartij zou zijn dan zou je telefoon het gewoon moeten herkennen.)

Als ze dat gezegd hebben en er zit een neppert in dan kan je eens een mailtje sturen naar Apple met de vraag of dat klopt. Krijg je neem ik aan zwart op wit terug dat het niet waar is. Kan je misschien je centen nog terugvragen als ze het niet goed uit zichzelf oplossen voor je. Als ze claimen dat het "apple certified" spul is dan snap ik wel dat je met ze in zee gaat ja, maar dat is gewoon misleiding. :P
Dank voor deze info ik ga eens kijken of ik bij Apple kan achterhalen of het waar is wat zij zeggen. We gaan morgen weer naar de mediamarkt met de instemming om het geld terug te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door ruben123321 op 06-08-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Had het toestel nog garantie?
Want nog een nadeel die ben je door dit grapje waarschijnlijk (eigenlijk zeker) ook kwijt.
Mocht er een terug roep actie komen is je toestel ook niet meer gedekt het is open gemaakt door een niet reseller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruben123321
Beste Tweakers,

Een follow-up, we zijn terug gegaan naar MediaMarkt daar hebben ze met nog 2 andere batterijen geprobeerd maar het zelfde geval.
We hebben het geld kunnen terug krijgen en gaan naar een authorized repair center.

Ik heb bij de MediaMarkt proberen te achterhalen welk soort batterij zij gebruiken maar dat was lastig 4 medewerkers zeggen 4 verschillende dingen.
De ene zij het zijn originele, de andere zegt ze zijn origineel alleen zonder Apple logo. De andere zij ze zijn goedgekeurd door apple, en 1 gaf toe dat het imitatie batterijen zijn.

Beetje raar verhaal dus.
Nogmaals bedankt allen voor de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:17
ruben123321 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:21:
Beste Tweakers,

Een follow-up, we zijn terug gegaan naar MediaMarkt daar hebben ze met nog 2 andere batterijen geprobeerd maar het zelfde geval.
We hebben het geld kunnen terug krijgen en gaan naar een authorized repair center.

Ik heb bij de MediaMarkt proberen te achterhalen welk soort batterij zij gebruiken maar dat was lastig 4 medewerkers zeggen 4 verschillende dingen.
De ene zij het zijn originele, de andere zegt ze zijn origineel alleen zonder Apple logo. De andere zij ze zijn goedgekeurd door apple, en 1 gaf toe dat het imitatie batterijen zijn.

Beetje raar verhaal dus.
Nogmaals bedankt allen voor de support.
Hey,

Je kan zelf uitsluiten of ze originele onderdelen hebben.
Zijn ze een Autorised Repair Center, en staan ze op de website van apple, waar je een afspraak kan maken, dan hebben ze originele onderdelen in huis.

Anders is het maar net of ze goede onderdelen binnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@ruben123321 Goed om te horen! Zal op lange termijn wss ook beter zijn. Veel plezier ermee (of je vriendin dan haha). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt wel heel erg als het nieuws dat vandaag naar buiten kwam: https://www.ifixit.com/Ne...-batteries-to-iphones-now

Als dit ook voor die iPhone 8 geldt, dan moet je inderdaad naar een authorized repair center om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@Verwijderd Dat is niet van toepassing op de iPhone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:23:
Klinkt wel heel erg als het nieuws dat vandaag naar buiten kwam: https://www.ifixit.com/Ne...-batteries-to-iphones-now

Als dit ook voor die iPhone 8 geldt, dan moet je inderdaad naar een authorized repair center om dit op te lossen.
In dit geval een goedkope batterij voor duur aangeboden. Reparatie van €59,- en batterij van Aliex. en dan nog geen dure die wel batterijconditie kan uitlezen.

Pagina: 1