Verkoop waarde GPU lager met klein krasje?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-08-2020
Beste tweakers, ik heb gisteren een nieuwe videokaart binnen gekregen de rtx 2080 super. Deze is nieuw aangeschaft maar bij het uitpakken viel mij op dat er 2 kleine krasjes op zitten. De krasjes zitten niet op een plek waar dat de gpu kan beschadigen. Nu heb ik contact opgenomen met de webshop(azerty) en die hebben mij keurig aangeboden de kaart om te ruilen. De kaart kan pas over 3 dagen geleverd worden en ik zal dan dus 5 dagen zonder zitten dus het liefst doe ik dit niet. Het krasje valt niet op dus het enige waar ik mee zit is de verkoopwaarde over een jaartje of 2. Ik ga de kaart over 1.5 jaar ongeveer te koop aanbieden en in vraag mij af.. gaat de verkoopwaarde van de kaart door 2 kleine krasjes omlaag en zo ja hoeveel euro zou dit ongeveer uitmaken voor de gemiddelde tweaker? Ik weet dat dit natuurlijk verschilt per persoon maar daarom vraag ik hier ervaringen en persoonlijke meningen. Als ik bijvoorbeeld 30 euro van de 2e hands prijs af moet halen voor een krasje vind ik dat niet erg maar als mensen echt veel minder bieden op een GPU met 2 kleine krasjes (verder uiteraard in nieuwstaat) dan moet ik misschien toch maar de kaart omruilen. Ik hoor graag jullie ervaringen/ideeën hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Heb je een foto van de krasjes?
Ik betwijfel dat 2 kleine krasjes echt iets zouden doen aan de verkoopwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die 2 krasjes zullen de prijs niet echt doen dalen over 2 jaar, maar ze zeggen wel iets over hoe de vorige koper ermee omgegaan is en dat je niet een 100% nieuwe kaart hebt gekregen.
Ik zou deze terugsturen en een nieuwe kaart in mijn PC willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
BasRR schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:11:
Heb je een foto van de krasjes?
Ik betwijfel dat 2 kleine krasjes echt iets zouden doen aan de verkoopwaarde.
Dit zijn de fotos van de krasjes, https://imgur.com/a/HCJTz7e het valt niet op in de case maar ik ga altijd heel zorgvuldig om met dingen en wil niet dat de potentiële koper denkt dat er slecht mee om is gegaan of iets, terwijl dat niet zo is. (Fotos zijn genomen door mn case glas heen dus daarom lijkt het een beetje vlekkerig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
Ernemmer schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:20:
Die 2 krasjes zullen de prijs niet echt doen dalen over 2 jaar, maar ze zeggen wel iets over hoe de vorige koper ermee omgegaan is en dat je niet een 100% nieuwe kaart hebt gekregen.
Ik zou deze terugsturen en een nieuwe kaart in mijn PC willen hebben.
Na contact te hebben opgenomen met Azerty hebben ze mij verteld dat de gpu recht uit de fabriek kwam(de kaart was ook pas net uit dus het is eigenlijk wel zeker dat hij 100% nieuw is maar misschien bij de testprocedure een krasje heeft opgelopen. Dat denk ik dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Die krasjes zijn verwaarloosbaar. Op de eerste foto kan ik de kras amper vinden.
Dat gaat echt niks doen aan de verkoopwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:47
Nee zal niks doen met de waarde straks.
Als je deze over 2 jaar zou verkopen bij wijze van dan zullen mensen vaak toch 2e hands kopen met verwachte gebruikssporen.

Zolang ie maar gewoon goed werkt en presteert en niet een overdreven diepe / grote kras heeft.
Hier kijkt niemand na om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ItsmeZ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:09:
Beste tweakers, ik heb gisteren een nieuwe videokaart binnen gekregen de rtx 2080 super. Deze is nieuw aangeschaft maar bij het uitpakken viel mij op dat er 2 kleine krasjes op zitten. De krasjes zitten niet op een plek waar dat de gpu kan beschadigen. Nu heb ik contact opgenomen met de webshop(azerty) en die hebben mij keurig aangeboden de kaart om te ruilen. De kaart kan pas over 3 dagen geleverd worden en ik zal dan dus 5 dagen zonder zitten dus het liefst doe ik dit niet. Het krasje valt niet op dus het enige waar ik mee zit is de verkoopwaarde over een jaartje of 2. Ik ga de kaart over 1.5 jaar ongeveer te koop aanbieden en in vraag mij af.. gaat de verkoopwaarde van de kaart door 2 kleine krasjes omlaag en zo ja hoeveel euro zou dit ongeveer uitmaken voor de gemiddelde tweaker? Ik weet dat dit natuurlijk verschilt per persoon maar daarom vraag ik hier ervaringen en persoonlijke meningen. Als ik bijvoorbeeld 30 euro van de 2e hands prijs af moet halen voor een krasje vind ik dat niet erg maar als mensen echt veel minder bieden op een GPU met 2 kleine krasjes (verder uiteraard in nieuwstaat) dan moet ik misschien toch maar de kaart omruilen. Ik hoor graag jullie ervaringen/ideeën hierover.
Nee, het is niet echt visueel waar te nemen en doet de werking geen schade aan.
eenmaal ingebouwd zie je het sowieso niet. lekker inbouwen en je niet druk om maken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:52
Misschien kan je proberen een beetje korting te krijgen bij Azerty
Anders moet je hem opsturen, en hun weer een nieuwe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:36:
[...]

Nee, het is niet echt visueel waar te nemen en doet de werking geen schade aan.
eenmaal ingebouwd zie je het sowieso niet. lekker inbouwen en je niet druk om maken.
Kaarten als de RTX 2080 hebben toch wel een hoge potentie om in zo'n transparante case gedrukt te worden... samen met andere RGB dressing die de pcmasterrace mooi vind.
Als er dan van die krassen op je hardware zitten in je rete strakke build is dat wel matig.

Maar ik denk inderdaad niet dat TS zich zorgen moet maken om verkoopwaarde van zo'n videokaart die over twee jaar toch nog slechts een habbekrats oplevert vergeleken met de nieuwwaarde.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Om wat voor merk gaat het,,, ik heb altijd beschadigde kaarten van ASUS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsmeZ
Aggressor schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:40:
Misschien kan je proberen een beetje korting te krijgen bij Azerty
Anders moet je hem opsturen, en hun weer een nieuwe....
Ze hebben me 15 euro korting aangeboden of een gratis omruiling. Na de reacties gelezen te hebben denk ik dat ik gewoon die 15 euro aanneem. Zo te zien zal de verkoopwaarde niet lager zijn door die 2 kleine krasjes en de krasjes vallen niet op dus daar maak ik mij niet druk om. Iedereen bedankt voor jullie ervaringen/ideeën. Na de reacties gelezen te hebben heb ik besloten de kaart te houden, aangezien de meeste mensen niet denken dat de verkoop waarde lager zal zijn door die 2 kleine krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
Asus strix, ik denk dat er dan bij het inpakken gewoon niet heel erg voorzichtig gedaan wordt bij Asus.
RoaDHouse schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:43:
Om wat voor merk gaat het,,, ik heb altijd beschadigde kaarten van ASUS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
ItsmeZ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:46:
Asus strix, ik denk dat er dan bij het inpakken gewoon niet heel erg voorzichtig gedaan wordt bij Asus.
[...]
Lekker houden,,, bij een andere is de kans aanwezig dat er ook wat mee is.

[ Voor 4% gewijzigd door RoaDHouse op 06-08-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ItsmeZ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

Ze hebben me 15 euro korting aangeboden of een gratis omruiling. Na de reacties gelezen te hebben denk ik dat ik gewoon die 15 euro aanneem. Zo te zien zal de verkoopwaarde niet lager zijn door die 2 kleine krasjes en de krasjes vallen niet op dus daar maak ik mij niet druk om. Iedereen bedankt voor jullie ervaringen/ideeën. Na de reacties gelezen te hebben heb ik besloten de kaart te houden, aangezien de meeste mensen niet denken dat de verkoop waarde lager zal zijn door die 2 kleine krasjes.
Dat is netjes, en dat zou ikzelf accepteren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Haha voortaan ook maar eens krasjes zoeken op hardware :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 16:25

BLACKfm

o_O

Hackus schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:48:
[...]

Dat is netjes, en dat zou ikzelf accepteren
Gezien de 'kras' zou ik het niet eens willen accepteren, ook al is het een zeer klantvriendelijk aanbod.

Het is geen sieraad wat je in de pc prikt, in die zin kan je ook wel gaan klagen over stof in de koeler over anderhalf jaar (en of de wijze van schoonmaken vooraf aan de verkoop wel zo electronisch verantwoordt is (ik zie de vettige handen al over de elektronica wrijven terwijl met een stoot perslucht de fan even in overdrive wordt geschoten)

Iemand die over anderhalf jaar nog een 2080 in de pc prikt doet dat echt niet meer om er mee te showen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 18:37
ItsmeZ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:21:
[...]

Dit zijn de fotos van de krasjes, https://imgur.com/a/HCJTz7e het valt niet op in de case maar ik ga altijd heel zorgvuldig om met dingen en wil niet dat de potentiële koper denkt dat er slecht mee om is gegaan of iets, terwijl dat niet zo is. (Fotos zijn genomen door mn case glas heen dus daarom lijkt het een beetje vlekkerig)
Een videokaart is toch geen auto waar een krasje op de lak bij een nieuwe auto onprettig is.
Het plekje zit toch niet op een kritische plek waar het de goede werking van de videokaart kan beïnvloeden?
Pagina: 1