Overstappen eigen domein, hoe mail te backuppen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:43
Hallo,

ik heb van webhosting helaas niet zo heel veel verstand, ik hoop dat jullie me iets op weg kunnen helpen.

ik zit nu met mijn domeinnaam en emailhosting (een website heb ik niet aan mijn domein hangen, die wordt geredirect naar een website waaraan ik vroeger meehielp, als dat niet meer kan vind ik dat niet heel erg.) bij PCExtreme, nu is de prijs verhoogd van 6,95 per jaar incl. btw naar 4,95 per maand excl. btw, dat vind ik toch te gortig worden on danks dat ik over de dienstverlening niet ontevreden ben.
ik ben nu op zoek naar een hostingpartij die het volgende aanbied :

huidige domeinnaam meenemen
toegang tot mail via Imap (Exhange is uiteraard ook goed maar zal duurder zijn) en webmail
1GB mailbox opslag.
een tooltje om de mail die nu in de mailbox bij de huidige partij staat te migreren.
betrouwbaarheid hoef geen 100% te zijn, maar het moet ook niet zo zijn dat ik meerdere malen per maand mijn mail niet kan bereiken
geen partij die onder TWS hosting valt (dan is het wachten op de volgende prijsverhoging van enkele honderden procenten),

wat ik al geprobeerd heb :
bij de klantenservice van PCExtreme navragen of er een manier is om alle mail te exporteren, die geven echter momenteel niet zo snel antwoord als dat ik gewend ben, zal wel met de vele vragen te maken hebben die ze krijgen over de absurde prijsverhoging.

Beste antwoord (via J-roenn op 06-08-2019 13:31)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@J-roenn er zullen allicht tooltjes zijn, maar hoe ik mijn mail meestal migreer is beide e-mail accounts volledig syncen naar een client, bijvoorbeeld Microsoft Outlook en het dan de e-mail van het oud naar het nieuwe account slepen.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 06-08-2019 13:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@J-roenn er zullen allicht tooltjes zijn, maar hoe ik mijn mail meestal migreer is beide e-mail accounts volledig syncen naar een client, bijvoorbeeld Microsoft Outlook en het dan de e-mail van het oud naar het nieuwe account slepen.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 06-08-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
rens-br schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:16:
@J-roenn er zullen allicht tooltjes zijn, maar hoe ik mijn mail meestal migreer is beide e-mail accounts volledig syncen naar een client, bijvoorbeeld Microsoft Outlook en het dan gewoon van het ene account naar het anders slepen.
Hallo Rens,

bedankt voor je snelle reactie.
als ik het goed begrijp zou ik het account dus gewoon in Outlook kunnen importeren, het domein verhuizen, en dan weer laten syncen ? ik dacht namelijk dat dat alleen bij Exchange kon, en niet bij IMAP. hoe zorg ik er voor dat Outlook de mailtjes weer terugschrijft naar de nieuwe server ?

Mvg. Jeroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

J-roenn schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:21:
als ik het goed begrijp zou ik het account dus gewoon in Outlook kunnen importeren, het domein verhuizen, en dan weer laten syncen ?
Niet weer laten sycen, maar je nieuwe account toevoegen in Outlook en vervolgens de mails verhuizen naar het nieuwe account.
ik dacht namelijk dat dat alleen bij Exchange kon, en niet bij IMAP. hoe zorg ik er voor dat Outlook de mailtjes weer terugschrijft naar de nieuwe server ?
Voor zover ik weet heeft IMAP ook 2-weg synchronisatie. Alles wat je dus wijzigt in je Client, wijzigt ook op de server en omgekeerd. Bij POP3 was dit niet het geval, misschien haal je die door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Hallo Rens,

ik denk dat dat wel moet lukken, ben waarschijnlijk in de war met POP3 inderdaad.
nog één vraagje, ik denk dat dit de juiste volgorde moet zijn, klopt dat ?

1. account van huidige provider toevoegen aan mailclient en laten syncen
2. domeinnaam verhuizen
3. nieuw account toevoegen van nieuwe provider en mails verhuizen

klinkt eigenlijk te logisch, maar wil het graag even zeker weten.

Mvg. Jeroen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@J-roenn klopt, dat is inderdaad de juiste volgorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 09:49
Je hoeft je domein zelfs niet eerst te verhuizen als je het niet vertrouwt, ga je bij stap 3 connecten op basis van het nieuwe IP adres van de mailserver :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
Ok, thnx beide, denk dat ik hiermee er wel uit moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:55
Momenteel ben ik op dit moment ook bezig met me website incl, mail na een andere hostingspartij te verhuizen.

voor me e-mail heb ik https://i005.lamiral.info/X/ gebruikt om het te backuppen van de oude host na de nieuwe zonder e-mails kwijt te raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

chris-drielsma schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:01:
Momenteel ben ik op dit moment ook bezig met me website incl, mail na een andere hostingspartij te verhuizen.

voor me e-mail heb ik https://i005.lamiral.info/X/ gebruikt om het te backuppen van de oude host na de nieuwe zonder e-mails kwijt te raken :)
Tricky... Weet je zeker dat die website niet zomaar jouw gegevens opslaat. Vooral mail is cruciaal.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik gebruik meestal ImapSync, 1 commando en alles wordt automagisch overgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:52
Je kunt ook het programma MailStore Home gebruiken, werkt prima :-)

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 18:04
daupie schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:56:
Ik gebruik meestal ImapSync, 1 commando en alles wordt automagisch overgezet.
Dat is inderdaad een erg handige tool die goed werkt. Zie hier een mooie tutorial: https://www.antagonist.nl/blog/2017/11/imapsync/
Pagina: 1