WhatsApp op iPhone neemt onverklaarbaar veel ruimte in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Beste Tweakers,

Iets waar ik al een tijdje tegenaan loop en niet uitkom. Ik hoop dat jullie hier meer informatie over hebben. WhatsApp verbruikt volgens mijn iPhone zo'n 5 GB aan data. Als ik echter kijk naar de informatie die WhatsApp mij geeft, is dit aanzienlijk minder. Als ik kijk naar het verbruik van WhatsApp in de iCloud-back-up ('inclusief video's' uitgeschakeld) is dit aanzienlijk minder. Ik kan het totale aantal GB niet verklaren.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d49482f5f5d8/5d49482f57b51-stg1.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d494836e75e2/5d494836df24a-stg2.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d49483bb35b6/5d49483bad80e-stg3.thumb.jpg

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoeveel is ie met video’s hehe, wel handig om echt te vergelijken. Heb je alles al eens opgeteld? Losjes geteld in je screenshot zie ik al tegen de 3GB opslag aan en de lijst is nog niet klaar? En dan nog wat caches en normaal verbruik van WA zelf natuurlijk al zal dat normaliter geen 2GB zijn.

De backup naar iCloud wordt overigens gecomprimeerd; al zal dat niet enorme verschillen teweeg brengen.

Tenslotte kan het extra verbruik opleveren als een backup ooit niet lekker gegaan is. Backupje maken incl video’s en WhatsApp opnieuw installeren kan dan wat troep weglazeren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

reservekopie verwijderen en nieuw maken, en reservekopie in WA uitzetten. of andersom

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
De video's zitten niet in de reservekopie maar dat verklaart toch niet waarom de CHATS opgeteld (analyse uit WhatsApp) niet overeenkomen met de ruimteinname op mijn iPhone (iPhone anaylyse).

Als je de chats een beetje ruwweg optelt kom ik op 3GB. Dat is geen 5,1. Of ik nu wel of geen video's in mijn back-up stop, ik verwacht niet dat 2 GB aan video's buiten de chatsanalayse valt. Of wel?

Als ik een chat openklik (bijvoorbeeld de bovenste van 1,3GB, dan zijn video's reeds opgeteld bij die 1,30.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Het komt bij mij redelijk overeen hoor

12,nogwat GB in iPhone opslag

En als ik de eerste 4 gesprekken ook pak zit ik al aan 10GB dus dan zal de rest ook wel die laatste 2GB vreten

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.