Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:15
Hi,

Sinds een paar maanden heb ik mijn MBO 4 Applicatie Ontwikkelaars diploma op zak en begin ik in september 2019 een HBO voltijd informatica opleiding. Pas ben ik begonnen met het werken bij de AH als vakkenvuller, maar dat bevalt me niet zo. Het sluit ook totaal niet aan op mijn werkrichting.

Van mening ben ik dus dat ik met mijn diploma beter kan krijgen en daarom beter op zoek kan gaan naar een bijbaantje in de ICT en dan het liefste als web developer (PHP, HTML, CSS, JavaScript, SQL, etc..) , maar ander relevant werk in de ICT vind ik ook prima.

Nu is het enige punt wel dat de meeste vacatures die ik zie minimaal HBO vragen (minimaal hbo-werk- en -denkniveau om precies te zijn).

Op dit moment weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik het beste op internet kan beginnen te zoeken voor een bijbaan in de ICT en daarom ben ik graag op zoek naar tips en ideeën.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhip
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:43
Waar heb je je stages gelopen, is het geen mogelijkheid om daar aan de slag te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:15
verkerk20 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:51:
Waar heb je je stages gelopen, is het geen mogelijkheid om daar aan de slag te gaan?
Helaas niet, nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WickinT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Goed dat je relevante ervaring op wil doen!

Kijk eens op de website van Studentenbureau (https://www.studentenbureau.nl/bijbaan/it).
Sutendenbureau is een dochter organisatie van Laurens Simonse Groep, ik heb persoonlijk prettige ervaringen met dit bedrijf. Zij hebben o.a. bijbanen, afstudeerstages (en begeleiding hierbij), startersfuncties en het succesvolle bedrijf Rockstars IT (midlance, wellicht later nog interessant voor je).

Ik zie momenteel echter niet zo veel interessante IT-vacatures staan, maar je kunt contact met ze opnemen en je wensen kenbaar maken. Wellicht krijg je een kennismakingsgesprek en kunnen ze voor je op zoek gaan, of in ieder geval "de oren en ogen open houden".

Veel succes, ik hoop dat je iets passends weet te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:13
In mijn studietijd hadden de meeste IT-studenten hun bijbaan te danken aan een stage.

Verder zou ik gewoon wel solliciteren. Ja, ze vragen HBO, en het gros van de werkgevers zal je daar wellicht ook op afrekenen. Maar als je goed bent: er hoeft maar 1 werkgever perspectief te zien. Als je goed bent, moet het vast mogelijk zijn om een parttime baantje te vinden, zij het wellicht voor een iets minder hoog salaris dan de HBO'ert.

Solliciteer gewoon wél bij die bedrijven die een HBO'er vragen, maar leg gelijk duidelijk en eerlijk je verhaal uit. Maar maak ook duidelijk wat je al wel kan. Er is er vast wel eentje die hapt.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

Als je HBO gaat doen en je denkt dat je 'denkniveau' (anders dan papierniveau ;) ) daar is, dan zou ik gewoon schrijven naar dat soort bedrijven.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1