[Toshiba Chromebook] internet verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetniks
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-10-2021
Mijn vraag
...Op mijn chromebook (Toshiba) valt herhaaldelijk mijn internetverbinding weg,Bij diverse smartphones in huis blijft de verbinding goed.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...het betreft een Toshiba CB 30 en de router is Stecom WLR 2000 v2 001

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Als ik opnieuw verbinding wil maken met mijn router (Sitecom) staat deze niet bij de bekende netwerken, komt er wel na een 20tal seconden en maakt dan automatisch verbinding...
Iemand suggesties? Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door weetniks op 06-08-2019 12:23 ]

Beste antwoord (via weetniks op 08-08-2019 16:47)

Verwijderd

[b]MisteRMeesteR in "[Toshiba Chromebook] internet verbinding valt steeds weg"MisteRMeesteR schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @
Zijn Sitecom doet enkel 2,4Ghz, dus ik vermoed Route 1.
Inderdaad, hij wordt ook niet meer verkocht zag ik net.

@weetniks Ik vermoed o.b.v. wat we nu weten dat er sprake is van interferentie :(:) (drukte op de 80km weg) of een Sitecom die aan het overlijden is (een oldtimer <+:) ).

- Zit je in een drukke omgeving (veel buren)? Zoals je uit m’n voorbeeld kan opmaken is 2.4 GHz niet de meest ideale frequentie voor WiFi. Soms helpt het om de Sitecom op een ander kanaal te laten uitzenden (andere rijbaan). Kun je daar iets van zeggen? Lukt het met inloggen?

- Vernoedelijk heb je van je internetleverancier ook een of ander kastje in huis. Meestal in de meterkast. Kan je daarvan ook merk en typernummer doorgeven? Soms heeft die ook een ingebouwde WiFi zender waarop wel 5 Ghz mogelijk is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chromebook opnieuw opstarten, eo netwerkverbindingen herstellen. werkt dit niet terug naar de verkoper

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetniks
De chromebook is al een aantal jaar oud , zal geen zin hebben om terug te gaan naar de verkoper. Zit eraan te denken om Powerwash te gebruiken dwz alle accounts( is er maar een) te verwijderen en de chromebook opnieuw in stellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weetniks schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:36:
De chromebook is al een aantal jaar oud , zal geen zin hebben om terug te gaan naar de verkoper. Zit eraan te denken om Powerwash te gebruiken dwz alle accounts( is er maar een) te verwijderen en de chromebook opnieuw in stellen....
Dat is nooit slecht, maar persoonlijk vind ik het niet de meest logische 1e stap.

Het helpt vaak om te noemen over welke apparatuur het gaat. Je bent begonnen om dat te doen, maar daarna staan er streepjes. Sitecom, type? Toshiba, type?

Even een voorschot:
- is dit altijd zo geweest?
- maak je verbinding via 2.4Ghz of 5GHz WiFi?
- gaat het om “internet” dat wegvalt of je verbinding met de Sitecom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

lier

MikroTik nerd

Wat is "herhaaldelijk"? Hoe heb je WiFi ingesteld (op de Sitecom)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@weetniks Zoals je gemerkt hebt aan de andere reacties, voldoet je topic momenteel niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te vermelden over het probleem. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus je openingspost willen aanvullen? Zodat we je echt kunnen helpen met je probleem :)

Edit, ook even de titel aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-08-2019 11:05 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetniks
@palo alto dit is niet altijd zo geweest, maar iets wat in het afgelopen jaar is begonnen, verbinding is 2,4 Ghz,. De verbinding met Sitecom valt weg waardoor internet op de chromebook niet werkt.
@lier herhaaldelijk is vanochtend 6 x, echter gisteren 0 x. Er is m.i. geen duidelijk patroon... De ene dag vaak , de andere dag werkt alles naar behoren...
@MisteRMeesteR openingspost aangepast met type chromebook/router...Wat betreft de titel, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

weetniks schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:55:
@palo alto dit is niet altijd zo geweest, maar iets wat in het afgelopen jaar is begonnen, verbinding is 2,4 Ghz,. De verbinding met Sitecom valt weg waardoor internet op de chromebook niet werkt.
@lier herhaaldelijk is vanochtend 6 x, echter gisteren 0 x. Er is m.i. geen duidelijk patroon... De ene dag vaak , de andere dag werkt alles naar behoren...
@MisteRMeesteR openingspost aangepast met type chromebook/router...Wat betreft de titel, iemand een idee?
Heb je toevallig de mogelijkheid om te kijken op welke kanaal je zit op 2,4Ghz? En weet je of je in de mogelijkheid bent om dit aan te passen op de Sitecom? Weet je of andere devices wel echt verbonden blijven of zitten deze op 5Ghz?

Sitecom kent trouwens geen CF81A4 model, kun je deze nog even opzoeken voor ons? Nu weten we nml. niet eens of je Sitecom wel een 5Ghz band heeft...

n.b., Bedankt voor de (summiere) aanvulling, ik heb de titel even voor je aangepast ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-08-2019 12:01 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetniks
Hoe kan je zien op welk kanaal je zit?Zoals mijn gebruikersnaam al zegt, ik weet niet veel over deze materie...
bedankt voor het aanpassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetniks
De Sitecom is volgens mij, als ik op de achterkant kijk model WLR 2000 v2 001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

weetniks schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:03:
Hoe kan je zien op welk kanaal je zit?Zoals mijn gebruikersnaam al zegt, ik weet niet veel over deze materie...
bedankt voor het aanpassen....
Dat kun je het beste zien in de GUI van je Sitecom. Controleer even welk IP deze heeft in jouw geval, ik vermoed je default gateway.

• Doe even een Windows + R, type hier 'cmd' in.
• In de Command prompt welke verschijnt type je 'ipconfig /all' in om je huidige IP configuratie te achterhalen. (Wel even opletten dat je de juiste netwerkadapter opzoekt.)
• Hier vindt jeje 'Default Gateway' terug, tik dit adres in in de adresbalk van je webbrowser om in je Sitecom te komen en ons van meer informatie te voorzien ;)

Het kan zijn dat je moet inloggen, vaak staat de default-login op een sticker op het device of kun je deze makkelijk opzoeken op Google. Tenzij je deze in het verleden zelf hebt gewijzigd uiteraard :)
weetniks schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:08:
De Sitecom is volgens mij, als ik op de achterkant kijk model WLR 2000 v2 001
Dit is inderdaad een modelnummer waar we iets mee kunnen :)

n.b.
Zou je s.v.p. niet willen dubbelposten? Graag de volgende keer je huidige post wijzigen middels de 'Wijzig' button :).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het helpt misschien om dit probleem en de vragen te begrijpen door een analogie te gebruiken.

Je wilt met de auto van stad A naar stad B.

Route 1: 2.4GHz
- Landelijke weg
- Per liter brandstof relatief lange afstanden mogelijk
- 2 baans
- max. 80 km/uur
- veel voorkomende mede-weggebruikers: motors, bussen, vrachtauto's, landbouwvoertuigen, fietspeletons, incidentele voetgangers en zelfs ouders met babywagens

Route 2: 5GHz
- Snelweg
- Per liter brandstof relatief korte afstanden mogelijk
- 6 baans met vluchtstrook
- max 130 km/uur (mits geen trajectcontrole :) )
- meest voorkomende mede-weggebruikers: motors, bussen en vrachtauto's

Je bent behalve automobilist ook de wegbeheerder en je mag zelf bepalen of de weggebruikers één of in de breedte meerdere banen per rit gebruiken. Daarmee kun je lekker breed rijden, maar geeft sneller opstoppingen als het drukker wordt. Maar dat bepalen van de banen moet je wel technisch kunnen.

De meeste mensen rijden op de rechterbaan, maar soms rijden ze allemaal links. Iedereen mag doorgaans zelf kiezen, tenzij er banen zijn afgekruist. Als iedereen rechts gaat rijden heb je wel snel opstoppingen.

Jouw auto staat soms op route 1 of 2 stil, maar we weten niet waarom.

Vraag 1 is dus: welke route heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:53:
Het helpt misschien om dit probleem en de vragen te begrijpen door een analogie te gebruiken.

Je wilt met de auto van stad A naar stad B.

Route 1: 2.4GHz
- Landelijke weg
- Per liter brandstof relatief lange afstanden mogelijk
- 2 baans
- max. 80 km/uur
- veel voorkomende mede-weggebruikers: motors, bussen, vrachtauto's, landbouwvoertuigen, fietspeletons, incidentele voetgangers en zelfs ouders met babywagens

Route 2: 5GHz
- Snelweg
- Per liter brandstof relatief korte afstanden mogelijk
- 6 baans met vluchtstrook
- max 130 km/uur (mits geen trajectcontrole :) )
- meest voorkomende mede-weggebruikers: motors, bussen en vrachtauto's

Je bent behalve automobilust ook de wegbeheerder en je mag zelf bepalen of de weggebruikers één of in de breedte meerdere banen per rit gebruiken. Daarmee kun je lekker breed rijden, maar geeft sneller opstoppingen als het drukker wordt. Maar dat bepalen van de banen moet je wel technisch kunnen.

De meeste mensen rijden op de rechterbaan, maar soms rijden ze allemaal links. Iedereen mag doorgaans zelf kiezen, tenzij er banen zijn afgekruist. Als iedereen rechts gaat rijden heb je wel snel opstoppingen.

Jouw auto staat soms op route 1 of 2 stil, maar we weten niet waarom.

Vraag 1 is dus: welke route heb je gekozen?
Haha, made me smile. :)

www.google.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]MisteRMeesteR in "[Toshiba Chromebook] internet verbinding valt steeds weg"MisteRMeesteR schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @
Inderdaad, hij wordt ook niet meer verkocht zag ik net.

@weetniks Ik vermoed o.b.v. wat we nu weten dat er sprake is van interferentie :(:) (drukte op de 80km weg) of een Sitecom die aan het overlijden is (een oldtimer <+:) ).

- Zit je in een drukke omgeving (veel buren)? Zoals je uit m’n voorbeeld kan opmaken is 2.4 GHz niet de meest ideale frequentie voor WiFi. Soms helpt het om de Sitecom op een ander kanaal te laten uitzenden (andere rijbaan). Kun je daar iets van zeggen? Lukt het met inloggen?

- Vernoedelijk heb je van je internetleverancier ook een of ander kastje in huis. Meestal in de meterkast. Kan je daarvan ook merk en typernummer doorgeven? Soms heeft die ook een ingebouwde WiFi zender waarop wel 5 Ghz mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetniks
bedankt voor de reacties, ga langzaam maar s ff kijken naar andere router......
Pagina: 1