Muziek computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-03 15:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gebruik maken van rekordbox om muziek in te laden en playlisten in te richten voor de pioneer cdj's,
Daarnaast wil ik muzieksoftware gebruiken om muziek te editen/ samen te voegen,
Livesets op te nemen en de administratie te doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de €900 en €1300.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD's voor snel laden en schrijven van tracks.
Goede geluidskaart voor het opnemen van live recordings.
Minimaal 8 maar denk 16gb ram voor recordbox laden en voor muziek programma's
Beeldscherm voor de desktop

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet goed kunnen werken met DJ studio speakers.
De desktop moet een langere tijd (+3 jaar) mee gaan.

Ga je overklokken?
Nee, tenzij het een grote invloed heeft voor de muziek.

Wat verwacht je van ons?
Advies, voorstellen en ervaringen op het gebied van computers bedoeld voor muziek maken en delen.
Kennis van computer samenstellen is er wel maar kant en klaar kan ook.

Bedankt alvast voor het lezen en ik ben benieuwd naar jullie ideeën/ suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:32

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Er wordt eigenlijk iets meer eigen input verwacht. Om je op weg te helpen:

Welke muziekprogramma's ga je gebruiken?
Wat heb je zelf al gevonden? Maak eens een lijstje van de pc onderdelen die je op het oog hebt.

En als laatste tip: je zou op het forum kunnen kijken naar andere topics over muziek PC's daar zijn er nameijk genoeg van. :)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-06 12:19
Een goede cpu is productiewerk van belang een gpu niet echt. Ook genoeg RAM is ook een must dus 16GB kan geen kwaad.

Probeer zoals hierboven genoemd eens een lijstje voor jezelf te maken.

Edit: ik ben wel benieuwd of amd nog steeds performance issues heeft qua timing met daw en hoge track counts. Voorheen was AMD daarom een no-go, maar wellicht dat ryzen 3 daar verbetering in heeft gebracht? Ik zag al voorzichtig ryzen 2 builds voorbij komen op het web.

[ Voor 41% gewijzigd door s0ulmaster op 06-08-2019 10:19 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:01

Tens

let me drink about it

Je hebt het over rekordbox ipv recordbox neem ik aan?
snelle google check:
https://rekordbox.com/nl/support/system.php
any pc met een i3 en 4 GB aan ram zou het volgen de website moeten kunnen doen, Behalve als je Rekordbox video wilt gebruiken.

geen idee of er ook veel plug-ins te installeren zijn die ook resources gebruiken, Op advies van wie rekordbox? Vraag hem/haar naar ervaringen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:58
heb je al een scherm etc? misschien een laptop ook interresant als optie ivm evt meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-03 01:01
@raymonr Je geluidskaart wordt een Creative Labs. Zoek eens wat testen op.

Maar het lijkt me vrij duidelijk dat je kunt volstaan met een low-range tot mid-range CPU, de goedkoopste videokaart (of gebruik een AGP chip). Focus op je opslag (grote SSDs) en je geluidskaart. Voor je scherm, pak een leuk 27 inch standaard TN schermpje voor €150.

Welk formaat wil je bouwen? Dit zou zelfs op m-ITX kunnen. Maar mATX geeft je waarschijnlijk meer flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
kleijn1985 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:02:
heb je al een scherm etc? misschien een laptop ook interresant als optie ivm evt meenemen?
Hij heeft een aparte geluidskaart nodig. Er zijn wel externe kaarten verkrijgbaar, maar dan loop je weer met allemaal losse onderdelen te sjouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:57
s0ulmaster schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:55:
Een goede cpu is productiewerk van belang een gpu niet echt. Ook genoeg RAM is ook een must dus 16GB kan geen kwaad.

Edit: ik ben wel benieuwd of amd nog steeds performance issues heeft qua timing met daw en hoge track counts. Voorheen was AMD daarom een no-go, maar wellicht dat ryzen 3 daar verbetering in heeft gebracht? Ik zag al voorzichtig ryzen 2 builds voorbij komen op het web.
Als ik de TS begrijp wordt het niet echt productiewerk, maar meer knippen en plakken van tracks en mixtapes. Daar heb je geen hele spannende hardware voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
dehardstyler schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Als ik de TS begrijp wordt het niet echt productiewerk, maar meer knippen en plakken van tracks en mixtapes. Daar heb je geen hele spannende hardware voor nodig.
De TS wil ook livesets opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:57
pepsiblik schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:44:
[...]

De TS wil ook livesets opnemen.
Dat is echt niet spannend voor je PC. Meerdere instances van bijvoorbeeld Native Instruments Kontakt zijn dat wel. Of grote East West libraries van 70 a 80GB. Maar een liveset opnemen, al zijn het meerdere sporen tegelijk, is gewoon niet spannend voor je computer. Al helemaal niet met een externe geluidskaart, bijvoorbeeld een Native Instruments Komplete Audio 6 kan ik aanraden uit eigen ervaring! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepsiblik
dehardstyler schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Dat is echt niet spannend voor je PC. Meerdere instances van bijvoorbeeld Native Instruments Kontakt zijn dat wel. Of grote East West libraries van 70 a 80GB. Maar een liveset opnemen, al zijn het meerdere sporen tegelijk, is gewoon niet spannend voor je computer. Al helemaal niet met een externe geluidskaart, bijvoorbeeld een Native Instruments Komplete Audio 6 kan ik aanraden uit eigen ervaring! :)
We zijn het eens :) Het enige speciale hier is de geluidskaart. De rest is een kwestie van low-range (een i3 bijvoorbeeld en een normaal 60hz TN scherm) components om het goedkoop te houden.

• raymonr
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-03 15:23
Bedankt allen voor de reacties tot nu toe. Excuus voor mijn late reactie vanwege mijn vakantie hieronder antwoorden op de door jullie gestelde vragen:
Dwarlorf schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:50:
Welke muziekprogramma's ga je gebruiken?
Wat heb je zelf al gevonden? Maak eens een lijstje van de pc onderdelen die je op het oog hebt.
Betreft muziekprogamma's dacht ik aan:
Ableton Live of FL Studio

Betreft alleen de pc op de volgende twee desktops:
Beide pc's 16gb ram,
Onboard intel 630,
intel i5 (8400) of i7 (8700) is het verschil in beide pc's
I5 uitvoering kost: € 639,-
I7 uitvoering kost: € 779,-
Tens schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:19:
Je hebt het over rekordbox ipv recordbox neem ik aan?
snelle google check:
https://rekordbox.com/nl/support/system.php
any pc met een i3 en 4 GB aan ram zou het volgen de website moeten kunnen doen, Behalve als je Rekordbox video wilt gebruiken.

geen idee of er ook veel plug-ins te installeren zijn die ook resources gebruiken, Op advies van wie rekordbox? Vraag hem/haar naar ervaringen.
Inderdaad Rekordbox bedankt voor de scherpe opmerking, in principe valt het gebruik van resources mee en werkt rekordbox vrij standalone.

De i5 of i7 hierboven omschreven vallen volgens mij binnen de specs.
s0ulmaster schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:55:

Qua ram heb ik hierboven twee opties genoemd en op de cpu gelet i.p.v. gpu enige feedback over de keuzes toevallig?
dehardstyler schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Bedankt, de Native Instruments Komplete Audio 6 ziet er inderdaad goed om te gebruiken om liveset met cdj's te recorden. Bedankt!
Pagina: 1