Beste mede Tweakers,
Als NEWBY heb ik onlangs mijn eigen computer gebouwd, en super blij mee. Render tijden in Premiere Pro gaan als een BEEST! Vergeleken mijn oude 2500k. Ook de Benchmark scores zijn naar verwachten, dus alles lijkt prima te werken.
Nieuwe onderdelen:
Gigabyte X570 Aorus Elite
AMD Ryzen 3700x (Kraken X62 als cooler)
Corsair Vengeance RGB pro 2x 16gb (in A2 en B2)
Samsung 970 EVO 1tb
Mijn case is nog niet geleverd NZXT H510i (nog even wachten
)
Oude onderdelen:
Sapphire R9 270x, eventueel vervangen met een nieuwe GPU RX5700 of RTX2060. Nog niet helemaal over uit.
Maar mijn opstarttijd is bijzonder traag. Het duurt een eeuwigheid voordat ik de bios scherm zie. Ik kijk de eerste 40 seconden naar een zwart scherm. Daarna kost het enkele seconden voordat ik in windows zit. (laatste bios tijd in taakbeheer 54 seconden)
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
Opstarten zonder apparaten op de USB poorten
CSM support uitgeschakeld
normal boot, fastboot, ultra fastboot
1 geheugen module verwijderd
bios geupdate naar F4j (moment van schrijven nieuwste versie)
Maar keer op keer blijven de opstart tijden boven de 50 seconden. Dit is ook niet anders geweest.
Hebben jullie nog ideeën?
Groeten,
Leon
Als NEWBY heb ik onlangs mijn eigen computer gebouwd, en super blij mee. Render tijden in Premiere Pro gaan als een BEEST! Vergeleken mijn oude 2500k. Ook de Benchmark scores zijn naar verwachten, dus alles lijkt prima te werken.
Nieuwe onderdelen:
Gigabyte X570 Aorus Elite
AMD Ryzen 3700x (Kraken X62 als cooler)
Corsair Vengeance RGB pro 2x 16gb (in A2 en B2)
Samsung 970 EVO 1tb
Mijn case is nog niet geleverd NZXT H510i (nog even wachten
Oude onderdelen:
Sapphire R9 270x, eventueel vervangen met een nieuwe GPU RX5700 of RTX2060. Nog niet helemaal over uit.
Maar mijn opstarttijd is bijzonder traag. Het duurt een eeuwigheid voordat ik de bios scherm zie. Ik kijk de eerste 40 seconden naar een zwart scherm. Daarna kost het enkele seconden voordat ik in windows zit. (laatste bios tijd in taakbeheer 54 seconden)
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
Opstarten zonder apparaten op de USB poorten
CSM support uitgeschakeld
normal boot, fastboot, ultra fastboot
1 geheugen module verwijderd
bios geupdate naar F4j (moment van schrijven nieuwste versie)
Maar keer op keer blijven de opstart tijden boven de 50 seconden. Dit is ook niet anders geweest.
Hebben jullie nog ideeën?
Groeten,
Leon