Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Isoleren van nette kwaaitaalvloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Athanasatos
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10-10 20:55
Ik heb recent een nieuw huis gekocht, waarin een kwaaitaalvloer aanwezig is. Hier heb ik een bouwtechnische keuring voor aangevraagd en de vloer blijkt in goede staat te zijn.

Nu ben ik op zoek naar een manier om deze vloer/kruipruimte te isoleren, zonder de ventilatie in de kruipruimte te dichten ( door de ventilatie is de vloer nog in goede staat ). Boven op de vloer/dekvloer komt ook vloerverwarming te liggen.

Ik kom na enige tijd zoeken op het internet niet een goed passend advies tegen en hoop hier eigenlijk iemand te vinden die deze situatie ook heeft meegemaakt en mij advies kan geven.

Beste antwoord (via Athanasatos op 13-08-2019 01:09)

• BlueSS50
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10-10 11:33
Als er geen schades zichtbaar zijn aan de kwaaitaalvloer dan zou ik gewoon met PUR isoleren aan de onderzijde van de vloer. vooral als je de vloer voorziet van vloerverwarming.

Bodemisolatie is wel een alternatief maar langer na niet zo goed als PUR. (PUR zit onder tegen de vloer en bodemisolatie ligt op het zand waardoor er nog ventilatie is tussen de vloer en de isolatie)

Ik heb op mijn werk tientallen kwaaitaalvloeren laten voorzien van PUR. Als er wel schades zichtbaar zijn dan is de vloer opgespannen en voorzien van ps-bodemparels.

Alle reacties

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:03
Je kan sowieso even Kruipruimte vloer (na-)isoleren door spitten, daar staan wel een aantal voorwaarden.

Maar wat oa interessant is:
1) hoe breed is je kruipruimte gat
2) wat ia de afstand tussen de laagste punten (HoH afstand)
3) hoeveel Rd wil je (isolatiewaarde)
4) hoeveel wil je ervoor betalen (7,50/m2 of 40/m2 (of iets ertussen in)

• -DarkShadow-
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Als ventileren van het beton zelf een voorwaarde is om het goed te houden, dan valt isoleren aan de onderkant af. Als alleen vocht weghouden de voorwaarde is, dan kun je gewoon isoleren volgens de algemeen geldende principes (zoals ook uitgelegd in het hierboven aangehaalde topic).

Wij zoeken een PHP developer
Soldeerstations
Labvoeding

• Athanasatos
@Deshmir

Dankjewel voor de reactie,
Kruipruimte bestaat uit twee delen, beide ingangen zijn circa 80x100cm.

HoH afstand is circa 50 cm van de laagste punten.

Isolatiewaarde zie ik variatie in terug tussen de 3,5 en 5,5 (ivm vloerverwarming ).

De prijs komt voor mij op de tweede plaats, belangrijkst is dat het een verstandige keuze is.

@-DarkShadow-

Ik ga zeker even dat topic doorspitten, dankjewel.

Het heeft vooral te maken met vocht en zuurstof als deze samen komen, dit gebeurd nu niet en wil ik ook graag zo houden ( ook met de vloerverwarming straks ).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• BlueSS50
Als er geen schades zichtbaar zijn aan de kwaaitaalvloer dan zou ik gewoon met PUR isoleren aan de onderzijde van de vloer. vooral als je de vloer voorziet van vloerverwarming.

Bodemisolatie is wel een alternatief maar langer na niet zo goed als PUR. (PUR zit onder tegen de vloer en bodemisolatie ligt op het zand waardoor er nog ventilatie is tussen de vloer en de isolatie)

Ik heb op mijn werk tientallen kwaaitaalvloeren laten voorzien van PUR. Als er wel schades zichtbaar zijn dan is de vloer opgespannen en voorzien van ps-bodemparels.

• Athanasatos
@BlueSS50

Bedankt voor de reactie,

PUR zie ik inderdaad vaker terugkomen, maar wel met enige gezondheidsrisico’s bij niet goed aanbrengen. Ben je ook bekend met icynene H2Foam lite?

Schijnt een soort PUR schuim te zijn, maar dan veel minder giftige gassen in het materiaal.

• BlueSS50
die andere ken ik niet, ik kan je wel melden dat ik PUR heb aan laten brengen in woningen waar mensen met COPD of andere longaandoeningen wonen. deze zijn de dag van isolatie en de dag erna niet thuis geweest en hebben daarna geen klachten ondervonden. zelf kom ik vaak gelijk na het isoleren in de woningen er is na een uur al niets meer te ruiken.
er wordt wel extra ventilatie in de kruipruimte aangebracht en het geisoleerde kruipluik is/wordt voorzien van een goede afdichting zodat er niets in de woningen komt.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur ligt bij een chemische verharding ipv al die biologische producten. ik (en ook de producent) weet niet wat de isolatie over 20 jaar doet.

Zoek een gerenommeerd bedrijf uit of is aangesloten bij Venin.

• fockarty
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01-09 10:21
Die andere is waarschijnlijk knauf jetspray.
Heeft geen nare bijwerkingen en kan gewoon thuis blijven bij aanbrengen
Ik krijg in september jetspray

• Babel10
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22:04
BlueSS50 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:43:

Zou je PUR dus wel / niet aanraden bij een kwaaitaalvloer waar (in het verleden) enige schade is geweest? Of is dan PS-Bodemparels een beter idee?

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02:30
Bodemisolatie doet dacht ik niet zo veel. In de winter profiteer je dan niet van de warmere bodem (tov onderkant vloer)... en kan het zelfs zijn dat je meer moet stoken.

• BlueSS50
Babel10 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:28:
[...]

Zou je PUR dus wel / niet aanraden bij een kwaaitaalvloer waar (in het verleden) enige schade is geweest? Of is dan PS-Bodemparels een beter idee?
Tja, dat is lastig te zeggen. ik heb voor mijn werk het risico niet genomen maar prive zou ik het wel doen denk ik...
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True