Aanvraag gecanceld vanwege onvoldoende aderparen. Wel ISRA.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.084 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09 11:09
Ik heb een aanvraag gedaan bij T-Mobile voor vast internet. Deze is vanuit hun kant gecanceld vanwege onvoldoende aderparen. Nu snap ik dit niet, want er is een (oud) ISRA aanwezig in de meterkast welke aangesloten en doorgelust is naar de woonkamer.

Nu heb ik inmiddels een aanvraag gedaan bij KPN in de hoop dat zij zelf wel kunnen leveren. Echter kon ook de klantenservice van KPN dit probleem niet duiden.

Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de aderparen in de buurtkast op zijn. Dit zou echter betekenen dat enkel Ziggo hier voor nieuwe adressen kan leveren. Ook lijkt mij dit behoorlijk dom beleid van KPN. (Al zou dat me niet eens zo verbazen :+ )

Wie kan dit voor mij verduidelijken? Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:33
wellicht zijn er ooit twee telefoonlijnen in jouw pand in gebruik geweest, en is de tweede lijn nooit vrijgegeven (of nog in gebruik zelfs)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Lijnen kunnen gewoon over genomen worden. Gebeurt best vaak (lijnkaping) ongewenst. Maargoed dat de lijn is door gelust vanuit het Is/ra maakt ook niet uit. Het komt je huis binnen.
De vraag blijft wat er in de straatkast zit. Is dat (zoals je zelf al aangeeft) voldoende aders naar de wijkcentrale. Of zijn de aders naar jouw adres (administratief) opgeheven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wat is de uitkomst via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search ? Is er wel koper beschikbaar en past dat met wat je aanvraagt?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
Bastien schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:58:
Wat is de uitkomst via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search ? Is er wel koper beschikbaar en past dat met wat je aanvraagt?
Jazeker, er is koper beschikbaar. Ook de KPN servicedesk zag geen problemen om koper te leveren.
ewoutw schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:49:
Lijnen kunnen gewoon over genomen worden. Gebeurt best vaak (lijnkaping) ongewenst. Maargoed dat de lijn is door gelust vanuit het Is/ra maakt ook niet uit. Het komt je huis binnen.
De vraag blijft wat er in de straatkast zit. Is dat (zoals je zelf al aangeeft) voldoende aders naar de wijkcentrale. Of zijn de aders naar jouw adres (administratief) opgeheven.
Het lijkt mij echter wel raar als het hele KPN netwerk geen extra klanten meer kan bedienen. Ik zit niet in een stad, maar wel gewoon op 10-15 km van Rotterdam.

Het zou kunnen dat door de recente Ziggo prijsverhogingen er recent veel mensen naar de concurrent zijn gegaan...

[ Voor 52% gewijzigd door lactaxative op 06-08-2019 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:10
Het zou kunnen dat T-mobile jou een verbinding op basis van BVDSL wilde leveren (voor meer snelheid). Daarvoor is niet 1, maar 2 aderparen nodig. De vraag is of je huis 2 werkende aderparen heeft (het kan zijn dat in het verleden 1 aderpaar al eens is afgeschreven wegens defect).

Daarnaast moeten er inderdaad ook 2 paren zijn tussen de straat/wijkkast en de locatie waar de apparatuur staat (soms is dat de wijk, soms is dat de stads-centrale). Tussen de straat/wijk en die locatie lopen soms meerdere kabels van 100 of 200 paar aders. Voor BVDSL moeten die paren ook nog eens in dezelfde kabel zitten.

Het kan natuurlijk zijn dat KPN en anderen zeggen "ja wij kunnen leveren", maar dan gemakshalve BVDSL weglaten en gewoon VDSL leveren (met ongeveer de helft van de snelheid van BVDSL).

Kan KPN dan niet een nieuwe kabel leggen naar de kast? Nee, KPN heeft het streven koper volledig uit te faseren. In wijken waar glasvezel ligt heeft KPN van de ACM toestemming gekregen te stoppen met koper (ook voor concurrenten die het willen gebruiken). In nieuwbouw-projecten (en dan bedoel ik niet 3 nieuwe huizen in een bestaande straat) leggen ze ook geen nieuw koper meer aan maar direct glasvezel.

Overigens zou ik die kabel tussen de meterkast en de woonkamer niet gebruiken en het modem in de meterkast plaatsen. Evt. de kabel naar de woonkamer vervangen voor UTP als je een bekabelde verbinding nodig hebt. Je hebt al snel signaalverlies (=lagere snelheid) op zulke kabels. KPN is verantwoordelijk voor het signaal tot en met je ISRA en daarna is het jouw probleem. Daarom laat je de kabel tussen modem en ISRA bij voorkeur zo kort mogelijk (en bij voorkeur ook niet van die dunne, platte telefoonsnoertjes).

[ Voor 37% gewijzigd door jurri@n op 06-08-2019 08:43 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

jurri@n schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:36:
Het zou kunnen dat T-mobile jou een verbinding op basis van BVDSL wilde leveren (voor meer snelheid). Daarvoor is niet 1, maar 2 aderparen nodig. De vraag is of je huis 2 werkende aderparen heeft (het kan zijn dat in het verleden 1 aderpaar al eens is afgeschreven wegens defect).
AFAIK bieden enkel KPN en XS4ALL BVVDSL aan.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:44:
[...]

AFAIK bieden enkel KPN en XS4ALL BVVDSL aan.
Nee, al zijn dat de enige bekende merken. Iedere ISP die bij KPN DSL-lijnen inkoopt kan het aanbieden, al laten sommigen dat uit hun assortiment omdat deze lijnen "complexer' zijn dan normaal (het gedoe met meerdere aderparen).

Ik werk zelf voor een zakelijke ISP en wij bieden het ook gewoon aan (maar we zijn niet zo bekend als KPN of XS4ALL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

jurri@n schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:52:
[...]

Nee, al zijn dat de enige bekende merken. Iedere ISP die bij KPN DSL-lijnen inkoopt kan het aanbieden, al laten sommigen dat uit hun assortiment omdat deze lijnen "complexer' zijn dan normaal (het gedoe met meerdere aderparen).

Ik werk zelf voor een zakelijke ISP en wij bieden het ook gewoon aan (maar we zijn niet zo bekend als KPN of XS4ALL).
Je doelt op het inkopen van lijnen bij KPN WBA ;) ?

Maar buiten het feit of T-Mobile deze lijnen wel kan inkopen, betekent natuurlijk nog niet dat ze het ook aanbieden aan de consument. In de consumentenmarkt zijn KPN en XS4ALL toch de enige die BVVDSL aanbieden?

[ Voor 16% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-08-2019 08:54 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:53:
[...]

Je doelt op het inkopen van lijnen bij KPN WBA ;) ?
Klopt. BVDSL is gewoon een product in het DLM-portfolio van KPN WBA. Daar hoef je geen XS4ALL voor te heten om het in te mogen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-10 08:42
Kan tientallen redenen zijn maar de belangrijkste: als jij X aanvraagt bij TM kan het zijn dat bekend (intern) is bij KPN Wholesale dat AP A goed is B defect. Dat kost in dat geval TM extra om dat op te leveren/maken. Dat zal TM nooit doen. KPN aanvragen zal de servicedeskmedewerker altijd “kunnen” leveren vervolgens zal een orderdesk medewerker evt bellen voor een test en label monteur. Deze bepaalt of jij het contract van KPN krijgt, men vergeet wel eens dat een ISP zaken verkoopt en elke verkoper mag klanten weigeren.

Redenen waarom jouw AP niet gemaakt kan worden is omdat er niet gegraven mag worden, dat deze dicht op een punt ligt waar niet gegraven kan worden. Groot verschil, ik heb ooit lijn gehad die onder de net van 4 baans > 6 baans ging en helaas was met de aanleg mijn stukje beschadigd. De gemeente keurde eerst af onwillige van de schaal. Nadien de aannemer vervolgens s nachts wou gaan herstellen kwam de kostenpost die voor verval zorgde, inmiddels ander huis maar zo zie je maar weer dat er 101 mogelijkheden zijn, maar in t kort mag t jouw gekozen ISP geen geld kosten onder aan de streep om jouw diensten goed te leveren. Dat doet het voor TM wel, dus trekken ze zich terug en dat is vervelend maar wel slimmer dan het ellende die je in gaat als je half bakken verbinding laten opleveren met alle ellende die erbij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 18:02

TheBorg

Resistance is futile.

logix147 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:31:
maar in t kort mag t jouw gekozen ISP geen geld kosten onder aan de streep om jouw diensten goed te leveren. Dat doet het voor TM wel, dus trekken ze zich terug en dat is vervelend maar wel slimmer dan het ellende die je in gaat als je half bakken verbinding laten opleveren met alle ellende die erbij komt kijken.
In de regel doet KPN daar toch niet zo moeilijk over?

Ik heb ook twee keer meegemaakt dat het gewoon een fout in het systeem van KPN was. De werkelijke situatie was anders dan geregistreerd en de monteur had het in no time werkend door in de wijkkast wat om te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-10 08:42
TheBorg schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

In de regel doet KPN daar toch niet zo moeilijk over?

Ik heb ook twee keer meegemaakt dat het gewoon een fout in het systeem van KPN was. De werkelijke situatie was anders dan geregistreerd en de monteur had het in no time werkend door in de wijkkast wat om te prikken.
Klopt maar kan goed zijn dat er zo’n gekke reden achter zit en die weet alleen Wholesale (wat een aparte tak van KPN is)

Zonder “afsluit” code weet ik ook niet wat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:59
Het zou ook gewoon een foutje inde availability checker van het order management systeem van Tmobile kunnen zijn. Tijdje bij ISP gewerkt en daar gebeurde dat ook weleens. Vooral als fourstack beschikbaarheid geeft zou ik verwachten dat je ook wel echt geleverd kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
Inmiddels contact gehad met de klantenservice van KPN zelf. Deze gaven aan dat het ipra verouderd is. Ik vermoed dat het verhaal over aderparen door T-mobile verzonnen is. Techniek is tenslotte voor het grootste gedeelte van de mensen hetzelfde als magie, dus vragen komen er niet vaak op.

Uiteindelijk kan KPN over 5 weken een keer een monteur sturen; dus dat doen we volgend jaar. Ziggo was binnen een dag werkend.

Ik word in het algemeen zo blij van al die schijnmarktwerking die geïntroduceerd is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 18:37

OmeJoyo

This is me

lactaxative schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:09:

Ik word in het algemeen zo blij van al die schijnmarktwerking die geïntroduceerd is. :X
Ja want dit probleem heeft uiteraard iedereen....

Maargoed je hebt een oplossing en je kunt internetten.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

Croga

The Unreasonable Man

lactaxative schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:09:
Ja mooi heh? Zonder marktwerking had Ziggo ook niet kunnen leveren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
Croga schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:21:
[...]

Ja mooi heh? Zonder marktwerking had Ziggo ook niet kunnen leveren......
Het Ziggo netwerk heeft juist geen marktwerking. En die kunnen wel in een dag leveren.

Het KPN netwerk heeft 10 aanbieders en kunnen dit niet. De schijnmarktwerking hier heeft m.i. vooral negatieve gevolgen voor de service.
OmeJoyo schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:20:
[...]

Ja want dit probleem heeft uiteraard iedereen....

Maargoed je hebt een oplossing en je kunt internetten.
Tja, ook niet iedereen zijn dochter wordt misbruikt...... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

Croga

The Unreasonable Man

lactaxative schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:45:
Het Ziggo netwerk heeft juist geen marktwerking. En die kunnen wel in een dag leveren.

Het KPN netwerk heeft 10 aanbieders en kunnen dit niet. De schijnmarktwerking hier heeft m.i. vooral negatieve gevolgen voor de service.
Er is niet zoiets als marktwerking op één netwerk.... Ziggo concurreert in deze met KPN. Toen Ziggo nog gewoon van "De Overheid" was konden ze ook niet leveren. Wachttijd was toen rustig een maandje terwijl KPN je binnen 2 weken aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gesloten op verzoek van TS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.