Mounten .BIN files in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ik wil een aantal oude games kunnen spelen in SCUMM. Ik heb meerdere .bin files die je normaliter zou mounten aan een virtuele drive in Windows (10) zodat ze als cd in SCUMM kunnen worden toegevoegd.

Vroeger deed ik dit met Daemon Tools, maar ik zie zojuist dat ik dat programma kennelijk ooit heb verwijderd. Ook meen ik me te herinneren dat DT vanaf een bepaalde versie malware bevatte.

Een zoekactie op Google levert meerdere ('gratis') alternatieven op, maar ik ben een bang dat ook sommigen van die programma's niet helemaal te vertrouwen zijn.

Vraag is dus, weet iemand een goed en voor consumers gratis/goedkoop te gebruiken tool voor het mounten van specifiek .bin files (ik weet dat .iso files. anders dan .bin files, door Windows zelf gemount kunnen worden, maar dat is in dit geval dus niet aan de orde).

Beste antwoord (via Weemism op 05-08-2019 20:28)

• Jean luc Picard
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 15:33
Die gebruik ik ook altijd. Met het schaapje 🐑. Voordeel van deze is, eenvoudig in gebruik en je kunt je drive letter wijzigen als je een share op je eerst beschikbare drive hebt. Bijvoorbeeld door een netwerk.

https://www.elby.ch/download/SetupVCD.exe

[ Voor 3% gewijzigd door Jean luc Picard op 05-08-2019 19:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik gebruik daarvoor (al jaren) Virtual Clonedrive

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Jean luc Picard
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-05 15:33
Die gebruik ik ook altijd. Met het schaapje 🐑. Voordeel van deze is, eenvoudig in gebruik en je kunt je drive letter wijzigen als je een share op je eerst beschikbare drive hebt. Bijvoorbeeld door een netwerk.

https://www.elby.ch/download/SetupVCD.exe

[ Voor 3% gewijzigd door Jean luc Picard op 05-08-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Weemism De site voor dat soort 'alternatieven' is 'alternativeto.net', check bijvoorbeeld: https://alternativeto.net...nse=free&platform=windows

Als de inhoud een 'iso' betreft, kan Windows deze trouwens ook out-of-the-box mounten. Maar dat moet je even testen, ik ken de SCUMM images niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Dank jullie. Virtual Clonedrive stond na wat zoeken idd ook al op mijn shortlist, jullie antwoord bevestigt dan m'n hoop dat dit ook echt een goed alternatief is.

@Room42 Dank voor die link, voor wat betreft je tweede alinea, dat was al duidelijk
Weemism schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:17:
... (ik weet dat .iso files. anders dan .bin files, door Windows zelf gemount kunnen worden, maar dat is in dit geval dus niet aan de orde).
:)

SCUMM heeft overigens geen proprietary image formaat maar vereist dat de cd van de te virtualiseren applicatie in een optische drive zit, vandaar de noodzaak de .bin containerfiles te mounten, dat is het formaat waarin de originele cd's destijds zijn geript.