Situatie: Mijn schoonouders willen Netflix, BR-disks en DVD's kijken en de foto's en videos van hun kleinzoon opslaan / terugkijken op TV. Dit systeem moet eigenlijk meegaan tot in het bejaardentehuis, maar een jaar of acht moet haalbaar zijn. HDMI is een must, verder boeit het niet zo.
Het budget is rekbaar, maar het doel is iets neer te zetten dat vooral goedkoop, functioneel en compact is.
Misschien gaat er later nog iemand een eenvoudig spelletje op spelen, maar die past zich maar aan aan het systeem.
Nu heb ik deze lijst samengesteld om een en ander te gaan bouwen.
Hiernaast komt voor de bulkopslag nog een Seagate schijf van 3TB die ik in de kast heb liggen.
Randapparatuur komt daarna wel: toetsenbord en muis worden basic.
Windows er op, want makkelijk te bedienen. Native Netflix app er op en eigenlijk niks aan fout te doen met "beperkt" gebruikersaccount.
Vraagje 1:
Zal de 200W voeding uit de kast volstaan? Zo niet: welke SFX voeding kan ik hier voor pakken?
Vraagje 2:
Is de Ryzen 3 3200 misschien overkill? Of hebben ze net zo veel aan de 2200 die op dit moment twee tientjes goedkoper is? Volgens de fabrikant ondersteunt het moederord deze processor.
Ik heb al zeker vijf jaar geen nieuwe PC meer in elkaar gezet (wel een zwik 8088, 286, 386, 486 en Pentium 1 klasse computers en een herbouw van AMD A10-5800 systeem) dus heb enkel maar eea gelezen hierover
Vraagje 3:
Is de aitflow in zo'n kast afdoende voor een 3200G? Eventueel met een extra fan uit mijn verzameling?
Het budget is rekbaar, maar het doel is iets neer te zetten dat vooral goedkoop, functioneel en compact is.
Misschien gaat er later nog iemand een eenvoudig spelletje op spelen, maar die past zich maar aan aan het systeem.
Nu heb ik deze lijst samengesteld om een en ander te gaan bouwen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 99,- | € 99,- |
1 | Moederborden | Asus Prime A320M-R | € 42,99 | € 42,99 |
1 | Behuizingen | LC-Power LC-1401MI | € 47,15 | € 47,15 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 94,25 | € 94,25 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Value F4-2133C15D-8GNT | € 33,99 | € 33,99 |
1 | Optische drives | Pioneer BDR-209DBK | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Solid state drives | Crucial BX500 240GB | € 29,48 | € 29,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 401,76 |
Hiernaast komt voor de bulkopslag nog een Seagate schijf van 3TB die ik in de kast heb liggen.
Randapparatuur komt daarna wel: toetsenbord en muis worden basic.
Windows er op, want makkelijk te bedienen. Native Netflix app er op en eigenlijk niks aan fout te doen met "beperkt" gebruikersaccount.
Vraagje 1:
Zal de 200W voeding uit de kast volstaan? Zo niet: welke SFX voeding kan ik hier voor pakken?
Vraagje 2:
Is de Ryzen 3 3200 misschien overkill? Of hebben ze net zo veel aan de 2200 die op dit moment twee tientjes goedkoper is? Volgens de fabrikant ondersteunt het moederord deze processor.
Ik heb al zeker vijf jaar geen nieuwe PC meer in elkaar gezet (wel een zwik 8088, 286, 386, 486 en Pentium 1 klasse computers en een herbouw van AMD A10-5800 systeem) dus heb enkel maar eea gelezen hierover
Vraagje 3:
Is de aitflow in zo'n kast afdoende voor een 3200G? Eventueel met een extra fan uit mijn verzameling?
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS