Toon posts:

wat is de beste en snelste videokaart agp onder de 1000,00 gulden

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog 1000,00 gulden over van de vakantie en ik wil een nieuwe agp videokaart.
Welke kan ik het beste kopen?

Ik draai nu met deze configuratie:

msi 6321 pro.
Twee pentium 3 600 processors.
128 mb pc100.
Maxtor 15 gb ata 66.
Asus vr3800 tvr.

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
geforce 2 gts is de snelste rond die prijs moet je wel ff kijken welke daarvan het snelst is.. mischien wel een 64mb versie.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou voor de Hercules 3D Prophet II 64MB AGP TV-Out gaan..lijkt me een fijn kaartje.

Verwijderd

Maiar , daar ben ik ook mee eens....

KAARTJE zegt ie dan nog wel :P
superding man :)

Verwijderd

Misschien eens interesaant om hier ff rond te neuzen; http://www.tomshardware.com/graphic/00q3/000705/index.html

Verwijderd

Er vanuitgaand dat je in een redelijk hoge resolutie wilt spelen op 32 bit kleur is de ATI radeon ook een goede keuze en waarschijnlijk sneller dan de Geforce 2 GTS . Alleen weet ik niet of ie al te koop is in Nederland .

Verwijderd

Rot op met je ATI papegaai, heb jij daar ervaring mee dan? Je zit gewoon maar wat na te praten van wat je heb gehoord.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien heeft hij wel benchmarks gelezen enzo..en probeer eens op een normale manier te antwoorden, vind niemnd je een sukkel hoor als je dat doet.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

He relax een beetje man! anders ga je maar naar het powerweb, wat is dat nou voor idiote uitspatting, moet je eerst een kaart gehad hebben om advies te geven?
Ik heb zelf de Prophet2 64 mb, en deze bevalt me best, is wat betreft mem. lekker te klokken 200 mhz (400 effectief)
Ati Radeon, wel de 64 mb want die heeft 5,5 ns ram, is zeker de beste wat betreft features en snelheid op hoge resoluties, maar is helaas nog niet te krijgen, waarschijnlijk September.

Niet op voorraad.

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Das dus niet tegen jou Maiar.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Oh negeer hem maar , die kleuter zal hier niet lang meer rondhangen . Ik heb trouwens inderdaad de reviews gelezen ja .

• Speedy
  • Laatst online: 16:02
Ligt eraan wat je ermee wil doen, mijn GeForce 2 GTS is wreed snel in OpenGL games ( shooters ), maar misschien wil je wel racen met zo mooi mogelijke graphics, dan misschien een V5 5500, kan je goed FSAA spelen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Nou dan zit je toch gewoon lekker te papegaaien? Zit gewoon na te praten wat anderen zeggen en schrijven zonder dat je er ervaring mee heb! Zat je mij net nog ONTERRECHT van te beschuldigen, dwaaskop.

Verwijderd

Zorg jij nou eerst maar dat je een audio cd kan branden met je Plextor . Als je dat lukt mag je met de grote jongens meepraten en roepen dat Philips branders kut zijn , goed ?

Verwijderd

SALRIJN(sjagijn?)
ik wordt echt ziek van mensen zoals jij. vuile crossposter en dan mensen flamen als ze mensen advies geven. Ik heb al 100den mensen advies gegeven over producten waar ik soms maar 10 mins of niet mee gespeeld heb. gewoon omdat ik idd reviews lees en gewoon dingen bekijk met mijn zich steeds uitbreidende basiskennis van producten en producenten. rot maar snel weer op naar het computeridee forum en blijf daar.

fonkie:
Ik denk dat je beter afbent met een nVidea GefOrce2 GtS 64MB.
Ik zeg dit om de volgende rede:
je werkt met een dual system en draait waarschijnlijk win2k. Dan zijn drivers erg belangrijk. nVidea heeft dualCPU supporting drivers en ook een goede snelle win2k driverset. ATi heeft op dat vlak geen goede reputatie(voorbeeld geen win2k voor de maxx) en sowieso is ati niet echt top of the driver line. Ik denk dat je dus beter afbent met NV en natuurlijk is NV15 een prima chipset. De radeon is ook een goed product maar nvidea bied iets meer op dit moment. Het kan zijn dat de radeon met DX8 mer tot leven komt dan de NV15 maar ik denk van niet aangezien het verschil tussen beide niet erg groot is en de performance die in beta's te vinden is maar marginaal beter is da die van DX7. maar dat zijn beta's .
voor 1000 gulden kan je mooi kaartje kopen en ik raad je dna ook aan goed op te letten op feats als snel mem.(ocen levert aardig wat op met de NV15s mem.)een TV out(die je waarschijnlijk al gebrijkt op je TVR).
Ik kan je dus de guillemot ofwel hercules aanraden, maar als je liever bij asus blijft hebben zij in de vorm van de V7700en de deluxe versie natuurlijk mooie alternatieven.
Veel succes met je "quest". Dman ik ben echt wel jaloers op jullie. ik heb net 10 dagen gewerkt en 670 piek verdiend en jij houd 1000 piek over van vakantie damn. maar waarschijnlijk ben jij geen 15 meer ;)

ThaVinNy

Verwijderd

Om er maar even een cliche tegenaan te gooien: je hebt best en best. Als het je om pure 2D kwaliteit gaat schijnt de Matrox G400 onverslaanbaar te zijn. En ja, sorry, van horen zeggen, ja (ik hoop dat dat binnen nu en een week gaat veranderen, hij staat in de bestelling). Helaas kon ik degene die mij dit verteld heeft niet zo snel terugvinden, zodat deze informatie uit de eerste hand kon komen. Och, wat ontzettend. Ik schaam me nu al voor mijn ge-"papegaai".

Verwijderd

hey Thavinny, haha met je domme kinder-naampje .........WERD je maar ziek!!!!!! kanker ofzo lijkt me wel wat voor jou, hehe domme nerd

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
salrijn2 ik weet niet of je dezelfde bent als salrijn maar wat ik wel weet is dat je beter snel op kan rotten hier want ik denk niet dat je aanwezigheid erg op prijs wordt gesteld.

ik zie in deze topic mensen posten die mij regelmatig advies hebben gegeven en die ik ook vaak zie posten in andere topics. dat jij deze mensen hier komt uitschelden vind ik niet acceptabel.

misschien kan je gezellig met marcel ooms een pilsje gaan drinken ofzo, maar stoor ons hier niet ok?

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:22

BeaM-R

Powerrrrr

kan iemand aub dat pubertje hierboven, Salrijn(2) er even af donderen. :r :r
Thx

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt, ik ga voor de nvidea geforce gts2.
Ik denk dat het de asus word.

Bedankt allemaal Fonkie

• Speedy
  • Laatst online: 16:02
Moet je dan eerst alles kopen voor je er advies ofzo over kan geven?! Als je veel reviews leest die allemaal zeggen dat kaart X goed is dan kan je volgens jou die kaart nog niet aan raden....dream on! En rot zelf een end op met je niveau 0 gescheld.

Flickr | Lego collectie

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:45
Jongens, ff dimmen, okee? :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Wat is het pluspunt van 64 MB t.o.v. 32 MB?

Volgens mij minimaal.

(Gelezen in een revieuw en laat die Chagrijn lekker kapot vallen.)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo, misschien beetje off topic, maar toch:

Is het eigenlijk überhaupt mogelijk iemand eraf te kicken? Die Sjagrijn ofzo mag er dan van mij af als hij niet wat welbespraakter voor de dag wil komen... Enne, ga inderdaad maar voor de Asus 7700, die komt regelmatig goed uit de tests en ik ben tot nu toe heel tevreden over alle Asus producten die ik heb gehad zoals mijn V3400 TNT 16MB en mijn nieuwe V7100 (tja, niet iedereen heeft 1000,- (over) voor een videokaart)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Die SALRIJN(2) is me ook iemand..

:)

Verwijderd

Geforce 2 GTS is inderdaad bruut snel voor onder de 1000. Aan je config. te zien, (dual proc.) doe je wat meer dan spelletjes. ALs je bijv. veel je tweede CPU in een teken-programma als 3dsMAX wil gebruiken, kan je beter voor een meer prof. kaart gaan, die Multithreaded drivers heeft. (snelheidswinst gegarandeerd, bij mij in ieder geval) Je moet in dat geval maar even kijken bij 3dlabs(www.3dlabs.com), Evans and Sutherland (www.es.com) of je kan naar een fireGL 1 gaan kijken als je die voor onder de 1000 kan krijgen. (zelf heb ik een (oude) fireGL 4000 PCI kaart, die toch qua prestaties in de buurt van de Gforce komt.)
Pagina: 1