Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Heb nu zo'n twee jaar werkervaring in vastgoed (investment brokerage en beleggen voornamelijk).

Ik heb bachelor en master in andere gebieden gedaan. Geen trek om een hele opleiding te doen, wellicht nog eens een M(S)RE. Echter merk ik dat ik wat basiskennis mis (bouwkundig e.d.). Hierom wil ik een makelaarscursus doen. Welke makelaarscursus is dan goed? Het liefst heb ik de nadruk op klassikaal.

Als je een makelaarscursus niks vindt, mag je het ook zeggen. Ik zie het echter niet zitten om een hele bachelor of master in bouwkunde te doen. Projectontwikkeling wil ik ook niet doen, heb hier wel van geproefd maar dat gaat mijn carriere niet worden.

Het doel van de cursus is vooral om wat basiskennis te krijgen die ik wegens mijn vooropleiding niet heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makelaarscursus lijkt me niet echt wat je zoekt aangezien het dan algemeen blijft.
Die zijn beter in m2 in een bepaalde wijk en verkoop dan dat ze echt technische kennis hebben.

Je hebt in ieder geval ook parttime opliedingen in Built Environment.
Ik denk dat je bijvoorbeeld met de kennis van een propedeuse genoeg basis zult hebben en dan meer richting Bouwkunde.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Welke specifieke kennis mbt bouwkunde wil je op doen? Constructieleer? Funderingstechniek? Specifieke technische kennis over loodgieten, elektra of pleisterwerk? Of meer algemene zaken die je bijv. nodig hebt voor een bouwkundige keuring?

Huizenbouw/utiliteit is best wel breed.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Dankjullie wel, ik ga ermee aan de slag.
Virtualjac, ik wil vooral de kwaliteit van gebouwen kunnen beoordelen (is het voegwerk goed of slecht, zijn de kozijnen goed of slecht). Ik heb geen ambities in de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik verwacht dat er ook specifieke cursussen zijn voor wat je zoekt. Ik heb een Hbo bouwkunde in m'n broekzak, maar heb daar niks geleerd over het beoordelen van onderhoud. Ik zou ook niet gaan voor een makelaarscursus.

Meer richting gebouwonderhoud of bouwgebreken.

Edit: zoek eens op bouwpathologie. Volgens mij bedoel je dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Hsb-3 op 08-09-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
brambello schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:22:
Dankjullie wel, ik ga ermee aan de slag.
Virtualjac, ik wil vooral de kwaliteit van gebouwen kunnen beoordelen (is het voegwerk goed of slecht, zijn de kozijnen goed of slecht). Ik heb geen ambities in de bouw.
Opleiding tot bouwkundig inspecteur / bouwkundige zou je dan moeten zoeken denk ik. Die zijn stuk anders ingericht dan bouwkundige en meer gericht op wat jij ambieert.

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1