Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:46
Mijn vraag
Ik wil graag de Sony WX350 aanschaffen, maar weet niet welk geheugen er bij hoort. Jaren geleden hadden camera's nog een limiet aan GB, maar is dat nog steeds zo? Opnemen en vlot afspelen van filmpjes is een wens.

Ook wil ik een hoesje bij de camera aanschaffen. Heeft iemand een tip hoe ik een geschikt model moet zoeken?

Relevante info:
Wat ik met de camera ga opnemen zijn foto's en een sporadisch filmpje in gezelschap. Foto's ga ik maken in en om huis en op vakanties. Laten we zeggen 500-1000 foto's per jaar.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de handleiding gedownload en daar de relevante opslagmedia uit gehaald. Het model is al wat jaren oud, dus ik weet niet hoe actueel dit zal zijn.

Graag hoor ik reacties van mensen die deze camera hebben. Het moet jaren meegaan, dus wel van een goed merk graag, maar geen speciaal dure spullen. Ik hoop dat mijn vraag helder is, verbeteringen hoor ik graag.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Beste antwoord (via Barleone op 16-08-2019 19:11)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

https://www.sony.nl/elect.../dsc-wx350/specifications
Compatibele opnamemedia
Memory Stick Duo™, Memory Stick PRO Duo™, Memory Stick PRO Duo™ (high speed), Memory Stick PRO HG Duo™, Memory Stick XC-HG Duo™, Memory Stick Micro™ (Mark2), SD-geheugenkaart, SDHC-geheugenkaart, SDXC-geheugenkaart, microSD-geheugenkaart, microSDHC-geheugenkaart, microSDXC-geheugenkaart
Beperkingen in ondersteunde SD-kaart capaciteit speelt volgens mij vooral bij oude camera's die geen SDHC en/of SDXC ondersteunen. Volgens mij zou elk SDHC of SDXC kaartje gewoon moeten werken. En met 500-1000 foto's per jaar en een sporadisch filmpje heb je überhaupt geen gigantisch groot geheugenkaartje nodig.

Om er een paar populaire opties uit de pricewatch bij te pakken:

pricewatch: Sandisk Extreme Pro SDHC/XC UHS-I (170MB/s) 64GB is waarschijnlijk al overkill (maar zou prima moeten werken). pricewatch: Sandisk Extreme Pro SDHC 95MB/s V30 UHS-I U3 32GB lijkt me ook geschikt.

Veel kans zijn er ook nog wel goedkopere kaartjes te vinden, maar persoonlijk zou ik voor die paar euro meer of minder dan liever voor een degelijk A-merk gaan van een wat sneller type, waarvan je in de camera wellicht niks gaat merken, maar wel bij het uitlezen in je computer (mits je daar een kaartlezer voor gebruikt en niet door de camera met een kabeltje aan te sluiten).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

https://www.sony.nl/elect.../dsc-wx350/specifications
Compatibele opnamemedia
Memory Stick Duo™, Memory Stick PRO Duo™, Memory Stick PRO Duo™ (high speed), Memory Stick PRO HG Duo™, Memory Stick XC-HG Duo™, Memory Stick Micro™ (Mark2), SD-geheugenkaart, SDHC-geheugenkaart, SDXC-geheugenkaart, microSD-geheugenkaart, microSDHC-geheugenkaart, microSDXC-geheugenkaart
Beperkingen in ondersteunde SD-kaart capaciteit speelt volgens mij vooral bij oude camera's die geen SDHC en/of SDXC ondersteunen. Volgens mij zou elk SDHC of SDXC kaartje gewoon moeten werken. En met 500-1000 foto's per jaar en een sporadisch filmpje heb je überhaupt geen gigantisch groot geheugenkaartje nodig.

pricewatch: Sandisk Extreme Pro SDHC/XC UHS-I (170MB/s) 64GB is waarschijnlijk al overkill (maar zou prima moeten werken). pricewatch: Sandisk Extreme Pro SDHC 95MB/s V30 UHS-I U3 32GB lijkt me ook geschikt.

Veel kans zijn er ook nog wel goedkopere kaartjes te vinden, maar persoonlijk zou ik voor die paar euro meer of minder dan liever voor een degelijk A-merk gaan van een wat sneller type, waarvan je in de camera wellicht niks gaat merken, maar wel bij het uitlezen in je computer (mits je daar een kaartlezer voor gebruikt en niet door de camera met een kabeltje aan te sluiten).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Orion84 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:23:

Volgens mij zou elk SDHC of SDXC kaartje gewoon moeten werken. En met 500-1000 foto's per jaar en een sporadisch filmpje heb je überhaupt geen gigantisch groot geheugenkaartje nodig.

Veel kans zijn er ook nog wel goedkopere kaartjes te vinden, maar persoonlijk zou ik ...
... een micro sd kaartje kiezen. Die kan ook in je smartphone.
Deze bijv.: pricewatch: Sandisk Ultra microSDXC Class 10 UHS-I A1 UHS Class 1 64GB + SD-a...
of deze als je een U3 kaartje (sneller) wilt: pricewatch: Samsung EVO Plus 64GB

"Ook wil ik een hoesje bij de camera aanschaffen. Heeft iemand een tip hoe ik een geschikt model moet zoeken?"

Ergens in de grabbelbak voor een paar € een passend hoesje zoeken. Kleine hoesjes die je eenvoudig (middels drukknop) aan een broekriem kunt bevestigen, hebben mijn voorkeur.

[ Voor 17% gewijzigd door Vanoverdegrens op 05-08-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:46
Bedankt voor jullie suggesties. Ik denk te gaan voor het kaartje
pricewatch: Sandisk Extreme Micro SDHC 32GB

Gek.. Het lukt mij helemaal niet om dit product aan het topic te koppelen. Per ongeluk heb ik een verkeerde gekoppeld. |:(

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
@Barleone Als je sowieso bij Amazon iets bestelt, kost ie 10€. Da's een prima prijs voor dat snelle kaartje. 32GB is voldoende voor jouw kamera. Dus echt "verkeerd" is ie iig niet. Zoals hierboven aangegeven, prefereer ikzelf voor jouw gebruik een 64GB kaartje.