Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik moet elke dag een reset doen van het netwerk op mijn TV

TV: Samsung QE65Q7F
Router: Netgear R6400

Probleem doet zich nu een jaar voor daarvoor een jaar goed gegaan. Andere apparaten geen problemen, hoewel verbinding niet heel snel lijkt.

Ik heb geprobeerd vast ip-adres in te stellen en andere kanalen geprobeerd.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert69 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:00:
Ik moet elke dag een reset doen van het netwerk op mijn TV
Kan je eerst aangeven wat het probleem is?

Reset is dus je huidige oplossing, waar je vanaf wil neem ik aan :). Wat bedoel je met “reset doen”? Zet je de TV aan en uit? Stel je de TV terug naar fabrieksinstellingen? Iets anders?
Probleem doet zich nu een jaar voor daarvoor een jaar goed gegaan.
Welke functionaliteit had je wel in het eerste jaar, en heb je nu niet (tenzij je een “reset” doet)?
Andere apparaten geen problemen, hoewel verbinding niet heel snel lijkt.
Welke snelheid verwacht je? Je schrijft dat de “verbinding niet heel snel lijkt”: kun je het ook meten? Welke “andere” apparaten bedoel je?
Ik heb geprobeerd vast ip-adres in te stellen en andere kanalen geprobeerd.
Was er een effect? Welke kanalen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69
Het probleem is dat de TV geen verbinding heeft met mijn router en dus geen internetverbinding.

Reset is dat ik op de TV de optie kies: "Resetten netwerk" . Daarna opnieuw router selecteren, wachtwoord invoeren en dan doet hij het weer. tijdens gebruik valt hij niet weg, maar een dag later is de verbinding weer weg.

Als ik geen reset doe dan heb ik geen internet verbinding en kan ik dus geen gebruik maken van de apps zoals netflix, videoland youtube etc.

De router kiest automatisch een kanaal. Op dit moment voor 2.4Ghz is kanaal 9 gekozen. Middels InSSider heb ik gekeken welk kanaal ik het beste kon kiezen, en dat leek kanaal 1 te zijn. (Ik las ergens dat 1, 6 of 11 sowieso de beste zijn?) Toen dat geen effect had heb ik de instelling op de router weer terug gezet op automatisch.

Er was dus geen effect van eht instellen van een ander kanaal of vast ip-adres voor de TV.

met snelheid bedoel ik vooral de snelheid op de iPhone(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Gert69 Staat je Netgear R6400 router ook DHCP uit te delen en/of staat het modem/router van je ISP in een "bridged" modus ? Of heb je Netgear R6400 ingesteld als alleen access point voor je WiFi ? Daaropvolgend: heb je de LAN kabel in de "gele"internet poort gestopt of in 1 van de 4 zwarte LAN poorten ?

[ Voor 26% gewijzigd door Breezers op 06-08-2019 14:33 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Gert69 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:21:
Het probleem is dat de TV geen verbinding heeft met mijn router en dus geen internetverbinding.
Geef eens een duidelijk overzicht van hoe je hele netwerk (modemrouter, router, switches, access points, TV, alles) er uit ziet. Liefst een tekening, en liefste met alle merken en modellen.

Wat gebeurd er als er "geen verbinding" is. Je kunt op je TV opvragen wat de "netwerkstatus" is, wat voor IP adres krijgt je TV op dat moment?

Heb je het probleem ook als je je TV bekabeld aansluit?

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 06-08-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert69
Hij staat als DHCP, of het modem van Ziggo in bridged modus staat weet ik niet. Hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gert69 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:33:
Hij staat als DHCP, of het modem van Ziggo in bridged modus staat weet ik niet. Hoe kan ik dat zien?
Als je dat niet weet sta je 2 DHCP servers te draaien in 1 netwerk wat je TV niet leuk vindt

Zet dan eens DHCP uit en stop de UTP kabel eens in de zwarte poort? Dan is je probleem waarschijnlijk ook direct weg ;)

To disable the DHCP server feature in the router:
1. Launch an Internet browser from a computer or mobile device that is connected to the network.
2. Type http://www.routerlogin.net or http://www.routerlogin.com.
A login window opens.
3. Enter the router user name and password.
The user name is admin. The user name and password are case-sensitive.
The BASIC Home page displays.
4. Select ADVANCED > Setup > LAN Setup.
The LAN Setup page displays.
5. Clear the Use Router as DHCP Server check box.
6. Click the Apply button.
7. (Optional) If this service is disabled and no other DHCP server is on your network, set your computer IP addresses manually so that they can access the router.

[ Voor 44% gewijzigd door Breezers op 06-08-2019 14:51 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breezers in "Moet elke dag netwerk (R6400) resetten op mijn Samsung TV ."Breezers
Als je dat niet weet sta je 2 DHCP servers te draaien in 1 netwerk wat je TV niet leuk vindt
Nu ga je iets te snel. Er zijn grofweg twee mogelijkheden:
1. Staat de Netgear als router ingesteld?
2. Staat de Netgear als access point ingesteld?

In het eerste geval (router) heb je 2 gescheiden netwerken en zijn 2 DHCP servers geen probleem. Of het handig is om 2 netwerken te hebben is een andere vraag.

In het 2e geval (AP) is het waarschijnlijk (maar niet zeker) dat de Netgear software de DHCP service zelf al heeft uitgeschakeld. Zo niet, dan heb je inderdaad 2 DHCP servers, wat meestal slecht werkt.

Als er sprake is van dubbel-NAT (situatie 1) en je zet de DHCP server uit, heb je het risico dat je geen IP adressen meer krijgt op apparaten aangesloten op de Netgear. Schrijf dus eerst het IP adres (meestal 192.168.x.y), netwerkmasker (meestal 255.255.255.0) en gateway (meestal 192.168.x.z) op van de computer waarmee je inlogt op de Netgear. Anders moet je straks IP adressen gaan raden of de Netgear resetten.
Pagina: 1