Wat voor game monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307561

Topicstarter
Normaal gesproken kom ik zelf al een heel eind met een beetje google. Tweakers en youtube reviews om een goede indicatie te krijgen van waar ik nou naar opzoek ben kwa hardware.

Echter dit keer heb ik al een boel gezocht maar zie door de bomen het bos niet meer. Ook omdat sommigen merken met marketing dingen promoten die het product niet of nauwelijks kan waar maken en ze het toch een naam mogen geven.

Ik ben opzoek naar een monitor om op te gamen. Hoofdzakelijk gebruik ik nu een tv voor de ps4 (nee niet pro ik wacht nog op de 5)
Die tv is 4k wn 65 inch en heeft een game mode.
En doet het verder prima wat hij moet doen.

Maar nu werk ik voor defensie en ben vaker wat weekjes tot maandjes weg van huis en speel daarnaast toch wel vrij serieus als het om mijn shooters aan komt. Ik weet dat een ps4 lang geen 144hz haalt en de 1ms waarschijnlijk ook niet.
Maar weet uit het verleden toen ik nog counterstrike 1.5 en 1.6 speelde dat toen 120hz wel erg fijn was met spelen. Daarnaast heb ik nog een alienware laptop die een spel als rainbowsix siege best wel lekker zou moeten draaien vooral met de settings op laag om een hogere fps te halen.

*Kortom war ben ik naar opzoek*

Game monitor
Met de opties:
27/28 inch ivm meenemen op oefening/missie
Hoeft niet perse speakers te hebben (game met headset en voor een film sluit ik wel een bluetooth box aan )
Hdr
144hz
1ms
Freesync

Nog niet verdiept in va of ips (ips schijnt beter te zijn)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Voornamelijk shooters als rainbow six siege op de ps4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoeken op tweakers met filters in pricewatch.

Kwam hierbij uit op de volgende monitoren:

pricewatch: BenQ EL2870U Grijs, Zwart
Reviews erg lovend. 4k en hdr perfect voor spellwn als red dead redemption 2 etc. Enige downside is max 60fps (voor ps4 genoeg. Maar wat gaat de 5 leveren en wat als ik toch besluit pc gamen ook weer op te pakken)

Na het spreken van een mediamarkt medewerker die aangaf niet in het bezit te zijn van deze benq wilde dit scherm evt testen met een ps4 / pro en dan evt aanschaffen. Toch tot de conclusie gekomen dat het misschien beter is of af te wachten of voor een 1440 scherm te gaan met 1ms en 144hz waar de meeste gamers voor kiezen.

Hierna door gezocht en op het volgende uitgekomen.

pricewatch: MSI Optix MPG27CQ Zwart.
Bleek vanuit de fabriek niet echt een mooie standaard kleuren instelling te hebben en veranderde niet veel na
Het instellen via software hier bleek dat wachten op een ips scherm misschien toch meer zou beloven.
Daarnaast de ledjes op het scherm om game info weer te geven. Leuk idee maar weinig implementatie.(voor ps4 al helemaal ) en dit is quad hd.

Door gezocht en gefilterd op schermen met hdr 10 en 144hz 1ms en quad hd.

Sprong het volgende ips scherm eruit.

pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Moet nog uitkomen maar linus tech review was er al en deze geeft aan dat het scherm de hdr functie die het beloofd eigenlijk amper waar kan maken en er zo nog meer dingen opvielen waardoor het in ieder geval niet de meest interessante keus lijkt.
Scherm zou met een g sync en freesync komen maar de gsync wordt bijvoorbeeld al niet meer hardwarematig maar ?softwarematig? Toegepast?
Deze is te pre-orderen op dit moment en zou 30 aug uit komen.

Zoals ik al aangaf ben ik niet op de hoogte val alle nieuwste snufjes op het gebied van monitor specs.
Maar zou wel graag over enige tijd niet weer willen overstappen op een nieuwer type.

Deze 2 nog niet in verdiept met reviews etc.

Beiden zouden volgens pricewatch
1440 144hz 1ms en hdr ondersteuning hebben
Waarvan de acer nitro zelfs een ips scherm.

pricewatch: AOC AGON AG273QCX Zwart

pricewatch: Acer Nitro VG271UP Zwart

Ik zou de hulp en kennis erg waarderen in het vinden van mijn volgende upgrade.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Klein schopje van HSA > CAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307561

Topicstarter
Op dit momwnt nog meer research gedaan.

Twijfel nu tussen de msi optix (va scherm)
Dus mooier zwart en contrast.

Of pricewatch: Acer Nitro XV272UP Zwart

De acer nitro met ips en verder gelijke waardes.

Verschil zit hem nu in ips vs VA.

Dus kleur bereik en kijkhoek of het contrast.