Remote desktop blurry

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Mijn vraag:
Ik gebruik regelmatig remote desktop en af en toe switch ik wel eens terug naar mijn andere desktop. Het komt regelmatig voor als ik dan weer terug wissel naar mijn remote desktop dat mijn ene scherm scherp is en mijn andere scherm is blurry. En dan niet blurry als in dat het front onscherp is, want dat is ook wel eens het geval, maar meer blury in de zin van dat het scherm opeens maar 4 pixels bevat, enorm groot helemaal opgeblazen.
Als ik dan een paar keer het scherm groter en kleiner maar dan verspringt het, krijg ik als het ware er meer pixels bij maar is vaak de tekst nog onscherp. Als ik blijf doorgaan met vergroten, verkleiner (ctr + pause/ break) dan is het na 30 keer opeens weer goed. Ik heb al geprobeerd te Googlen, maar het is mij onduidelijk waardoor het komt. Ik heb zelfs al processor en videokaart gewisseld, maar dat lijkt het ook niet op te lossen.
Iemand tips? Eventueel kan ik een screenshot bijvoegen.

Eigenlijk hoop ik dat iemand hier een oplossing weet want ik ben een beetje radeloos. Ik heb thuis nog een PC die neem ik ook wel eens remote over met 2 schermen en daar heb ik hetzelfde probleem. Dus ik zou bijna zeggen dat het niet aan mijn remote hardware ligt...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Remote desktop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Andere CPU erin, andere videokaart erin

[ Voor 11% gewijzigd door poNgz0r op 05-08-2019 16:43 ]

Beste antwoord (via poNgz0r op 08-08-2019 08:02)

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Smart sizing al getoggled? RDP openen dan rechts klikken op top bar en daar ergens smart sizing uitzetten. (staat momenteel aan zie ik)

Ik heb ook rare zaken voor als dat aanstaat, maar bij mij is het als ik met windows 10 1903 oudere windows servers probeer over te nemen.

Mss helpt het ook voor jou

[ Voor 38% gewijzigd door SadisticPanda op 06-08-2019 09:56 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor resolutie RDP je mee? Wat voor resolutie hebben je schermen? Wat voor DPI staat de remote machine ingesteld? Wat voor DPI heeft je PC zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
Umbrah schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:43:
Wat voor resolutie RDP je mee? Wat voor resolutie hebben je schermen? Wat voor DPI staat de remote machine ingesteld? Wat voor DPI heeft je PC zelf?
Oke hier moet je me een beetje mee helpen. Ik heb op mijn PC waarmee ik werk
2 schermen. Resolutie van die schermen is 1920x1200.
De PC's die ik overneem hebben ook 1920x1200.

In Windows 10 staan mijn settings voor "Scale and layout" op 100% (recommended) Resolution 1920x1200 (recommended)

Als ik remote op de PC dit ook wil bekijken dan staat er dat het remote niet mogelijk is om deze instellingen te zien "The display settings can't be changed from a remote session"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het gaat dus in alle gevallen om Windows 10 van waar en waarheen je gaat met RDP. Dat is wel zo handig om te melden, want er zijn meer systemen die RDP aanbieden, met elk hun eigen implementatie.

Heb je al gekeken naar de ervaringsinstellingen en kleursamenstelling van de verbinding? Heb je een specifieke resolutie ingesteld voor de verbinding, of is het altijd volledig scherm? En gebruik je alle monitoren die aan je PC hangen, of sta je er maar een toe?
Oftewel: wat voor instellingen gebruik je allemaal voor de verbinding.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poNgz0r
Hero of Time schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:51:
Het gaat dus in alle gevallen om Windows 10 van waar en waarheen je gaat met RDP. Dat is wel zo handig om te melden, want er zijn meer systemen die RDP aanbieden, met elk hun eigen implementatie.

Heb je al gekeken naar de ervaringsinstellingen en kleursamenstelling van de verbinding? Heb je een specifieke resolutie ingesteld voor de verbinding, of is het altijd volledig scherm? En gebruik je alle monitoren die aan je PC hangen, of sta je er maar een toe?
Oftewel: wat voor instellingen gebruik je allemaal voor de verbinding.
Ik gebruik 2 monitoren, ik heb een shortcut op mijn bureaublad met deze instellingen
session bpp:i:32
winposstr:s:0,1,967,369,1767,969
compression:i:1
keyboardhook:i:2
audiocapturemode:i:0
videoplaybackmode:i:1
connection type:i:6
networkautodetect:i:0
bandwidthautodetect:i:1
displayconnectionbar:i:1
enableworkspacereconnect:i:0
disable wallpaper:i:0
allow font smoothing:i:1
allow desktop composition:i:1
disable full window drag:i:0
disable menu anims:i:0
disable themes:i:0
disable cursor setting:i:0
bitmapcachepersistenable:i:0
audiomode:i:0
redirectprinters:i:1
redirectcomports:i:0
redirectsmartcards:i:1
redirectclipboard:i:1
redirectposdevices:i:0
autoreconnection enabled:i:1
authentication level:i:2
prompt for credentials:i:0
negotiate security layer:i:1
remoteapplicationmode:i:0
alternate shell:s:
shell working directory:s:
gatewayhostname:s:
gatewayusagemethod:i:4
gatewaycredentialssource:i:4
gatewayprofileusagemethod:i:0
promptcredentialonce:i:0
gatewaybrokeringtype:i:0
use redirection server name:i:0
rdgiskdcproxy:i:0
kdcproxyname:s:
drivestoredirect:s:
screen mode id:i:1
use multimon:i:1
smart sizing:i:1
Geeft dit wat meer informatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:52
Ik volg dit topic graag, omdat ik op mijn zakelijke pc exact hetzelfde probleem heb. Onze helpdesk kan geen oplossing voor het probleem vinden. Het lijkt bijna alsof er sprake is van een heftige compressie op één van de schermen, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. En net als TS lost het probleem zichzelf op na een aantal keer verkleinen/maximaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
citomaster schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:34:
Ik volg dit topic graag, omdat ik op mijn zakelijke pc exact hetzelfde probleem heb. Onze helpdesk kan geen oplossing voor het probleem vinden. Het lijkt bijna alsof er sprake is van een heftige compressie op één van de schermen, terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is. En net als TS lost het probleem zichzelf op na een aantal keer verkleinen/maximaliseren.
Ik was al bang dat ik weer een uitzonderlijk geval was haha

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Smart sizing al getoggled? RDP openen dan rechts klikken op top bar en daar ergens smart sizing uitzetten. (staat momenteel aan zie ik)

Ik heb ook rare zaken voor als dat aanstaat, maar bij mij is het als ik met windows 10 1903 oudere windows servers probeer over te nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door SadisticPanda op 06-08-2019 09:56 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poNgz0r
SadisticPanda schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:55:

Nou ik heb inderdaad even zitten spelen met wat opties (font smoothing uitgezet, idd de smart resizing en geen achtergrond en nog wat dingetjes volgens mij)

Ik ga het nu een paar dagen gebruiken, maar zo op het eerste gezicht lijkt er (nog) niks aan de hand te zijn. Mocht het zo blijven dan kan ik mijn config wel even delen
Pagina: 1