Filehippo.com updater wordt niet meer ververst: alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 10:42
Mijn vraag
...

Ik maak al een paar jaar gebruik van de filehippo.com site voor het downloaden van nieuwe versies van bepaalde handige software. Maar helaas sinds 28 juni 2019 wordt de site niet meer bijgeheouden of vervesrts. Iemand soortgelijke ervaring?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- om te checken of de software op je computer nog uptodate is, een paar maal IOBIT Software updater gebruikt, maar ben niet erg onder de indruk ...
- zo ook een programma als SUMO; checkt wel de invertaris op de PC, maar er moet betaals worden voor de downloads ... en trouwens SUMO is niet echt 100%, meldt dat er een update is, maar niet heus

Iemand anders een suggestie?

Mvg
JBro
...

Beste antwoord (via F_J_K op 29-10-2019 12:55)

• Jbro
Oplossing:

Er bestaat een programma SUMo (Software Update Monitor) en dat doet precies wat ik zoek:
- scant de computer op aanwezige (geinstalleerde SW)
- check deze vervolgens op versie en geeft aan dat er een update is
In de betaalde versie kan eventueel de software worden gedownload en geinstalleerd.
Dat laatste doe ik niet want dat wil ik zelf in de hand houden op meerder PC's

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gebruik de originele sites voor updates

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorymeijer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 07:07

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Ik weet niet welke software je allemaal gebruikt maar misschien is Ninite een optie? https://ninite.com/
Zelf geen ervaring met Filehippo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De meeste systemen waar updaten heel belangrijk is, updaten zichzelf wel. (OS, browser, Office, virusscanner, etc.)

Vwb andere tools: ook daar zoveel mogelijk de interne update-mogelijkheid van het tool zelf gebruiken (edit: en spellen via Steam/GoG/etc). Anders idd iets als Ninite. Of handmatig icm. idd e site van de maker of https://tweakers.net/downloads/downloadtype/77/, oid. Als er te veel applicaties zijn om dat te doen dan wil je misschien daar wat aan doen :P

Ik verplaats je topic even van WOS naar CSA: het gaat immers niet om Windows zelf, dat wil je via Windows update doen ;) Ik pas ook de topictitle even aan: het gaat je niet om het 'nieuws' dat ze stoppen maar om een alternatief vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 05-08-2019 16:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbro
Bedankt voor de reakties. Heb gekeken op Ninite, ik ga daar mee wat uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hackus schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:44:
gebruik de originele sites voor updates
Een leuk idee, maar erg tijdrovend. Vooral omdat een dergelijke auto-installer die @Jbro zoekt alles voor je installeert terwijl je koffie drinkt.

Patch My PC is een goede. Je kan er zelfs
een hoop handige programma's er in een handomdraai mee installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 05-08-2019 19:44 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbro
Ik gebruik FileHippo alleen voor het downloaden van de laatste versies van diverse programma's niet voor automatische updates. FileHippo is een plek waar je van heel wat handige software de laatste versies kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jbro schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:31:
Ik gebruik FileHippo alleen voor het downloaden van de laatste versies van diverse programma's niet voor automatische updates. FileHippo is een plek waar je van heel wat handige software de laatste versies kon downloaden.
Ah zo. Dan zou ik adviseren dat vooral niet te doen. Haal het bij de maker/distributeur, dan heb je tenminste geen/minder kans dat er een of andere crapware wordt meegeleverd of dat je wordt platgebombardeerd met verwijzingen naar allerhande malafide tools. Sites die zonder referral naar de maker verwijzen, is een ander verhaal.

Ik haal het bij de maker, voor de paar applicaties (waar vanwege veiligheid of stabiliteit updaten nodig is en) die niet zichzelf updaten of zelf een link naar de download voorstellen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbro
Ik heb FileHippo al een jaar of vier in gebruik. Uiteraard voor de veiligheid steeds getest of datgene wat van de FileHippo site komt gelijk is aan de originele software. Eigenlijk nooit een probleem tegengekomen d.w.z. nooit crap- of malware gevonden ...... Trouwens dit soort downloads worden eerst gescand met een virus scanner.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jbro
Oplossing:

Er bestaat een programma SUMo (Software Update Monitor) en dat doet precies wat ik zoek:
- scant de computer op aanwezige (geinstalleerde SW)
- check deze vervolgens op versie en geeft aan dat er een update is
In de betaalde versie kan eventueel de software worden gedownload en geinstalleerd.
Dat laatste doe ik niet want dat wil ik zelf in de hand houden op meerder PC's
Pagina: 1