Toon posts:

Inbellen via mobiel..

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi Y'all

Mijn ouders gaan volgende week vrijdag drie weken naar Espagne en willen graag gebruik blijven maken van het altijd handige e-mail i.v.m. de zaak die in de running moet blijven :)

Laptop gaat uiteraard mee. Gric Dial is een programma waar zij dan gebruik van zullen maken. Ik heb reeds alles voor ze geconfigureerd. Er rest mij nog wel een vraag.

Als ze willen inbellen via hun mobiel(Nokia 3210), dan hebben zij daar enkel en alleen een datakabel voor nodig neem ik aan. Kan iemand mij misschien een goede kabel aanraden en eventueel vermelden waar ik die kan halen(site/winkel/op straat ;)).

Mocht ik verder nog iets moeten configureren in GRIC ofsow, vermeld het aub ff.

Alvast Bedankt!

Verwijderd

Het werkt alleen als je een gsm hebt met ingebouwde modem. Dit kan dus alleen met een Nokia 6110,6150,6210, 7110 en alle 8000-series (op de 8110/8110i na),(en gsm's van andere merken maar weet zo niet welke)

Anders heb je een Nokia Cardmodem nodig.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Met een 3210 kun je niet inbellen, heb je een ander type telefoon voor nodig... er zijn trouwens wel PCMCIA kaartjes waarop je een GSM kunt aansluiten, maar die zijn niet goedkoop, omdat zo'n beetje elke zakelijke telefoon (62xx bijvoorbeeld, of de 7xxx series van Nokia) standaard een modem aan boord heeft. Met een 51xx werkt het trouwens ook niet.

Je kunt wel datakabeltjes kopen voor de 3210, maar die zijn dus ALLEEN voor het overzetten van ringtones, logo's, en telefoonnummers van/naar een PC.

Je zult dus een PCMCIA kaartje moeten kopen.
Ik weet trouwens niet of dat soort kaartjes volop te verkrijgen zijn, omdat een beetje GSM tegenwoordig een ingebouwd modem heeft.

Ik heb ze nog nooit gezien, maar mijn baas heeft er ooit eentje van Nokia besteld (die pas na 2 maanden geleverd werdt dus daar heb je ook niets aan).

Neem een 6210 mee ofzo, da's het eenvoudigste, en het snelst te krijgen. Tja... HOE belangrijk is die zaak nu eigenlijk....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:27

Richard

Kuru Kuru Kururin

Neem een 6210 mee ofzo, da's het eenvoudigste, en het snelst te krijgen. Tja... HOE belangrijk is die zaak nu eigenlijk....
Ja, maar wel veel $$$, kijk anders effe snel voor een *35i serie van Siemens, daar werkt het ook mee (datakabel uiteraard) zelf getest.

20*350ZO45°

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 29 juli 2001 10:33 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Ja, maar wel veel $$$, kijk anders effe snel voor een *35i serie van Siemens, daar werkt het ook mee (datakabel uiteraard) zelf getest.
Voor iemand die een eigen zaak heeft is de uitgave voor een 6xxx series telefoon een waardeloze afschrijving.... zo'n ding kost je mischien maximaal 1000 piek ofzo. Voor de consument inderdaad een bedrag om over na te denken, in het bedrijfsleven worden dit soort bedragen zo over de toonbank gesmeten.

Maar inderdaad, er zijn goedkopere (niet Nokia) telefoons die hetzelfde kunnen. Met de 3210 kom je in ieder geval niet echt ver ben ik bang...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Waarom koop je anders geen Bosch 909s. Die kost geen drol, en heeft wel een ingebouwde modem. T gaat alleen niet echt snel hoor, internetten over mobiel. op de zinderende snelheid van wel 9600 bps (de goeie ouwe tijd herleeft weer) duurt t toch wel effe voor je je mailtjes binnen hebt. Een datakabeltje voor dit kreng kun je gewoon bij Salesplaza.nl bestellen voor maar een gulden of 15 dus daarvoor hoef je t niet te laten. Maar waarom laat je je email niet gewoon naar je mobiel forwarden? dit is verreweg de snelste, makkelijkste en goedkoopste manier. Alleen kun je geen attachements ontvangen maja, je ken niet alles hebben natuurlijk hehe (8>

iRacing Profiel

Pagina: 1