Toon posts:

Systeem op basis van Desktop Best Buy Guide (budgetsysteem)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marijnschreuder
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-08-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk huis-tuin-en keuken werkzaamheden. Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om casual te gamen. Ik speel meestal niet de nieuwste computerspellen en hoef daarbij niet de hoogste instellingen te hebben. Wel wil ik een computer waarmee ik spellen die over twee jaar uitkomen helemaal niet meer kan spelen. Spelen op lagere instellingen vind ik niet een heel groot probleem

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 500 en 550 euro

Welke onderdelen wil je meenemen
Muis, toetsenbord en monitor wil ik meenemen. Daarnaast wil ik graag kast en voeding meenemen (hierover verderop meer).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een systeem samenstellen op basis van de recente Desktop Best Buy Guide
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,50€ 127,50
1MoederbordenGigabyte B450M S2H (rev. 1.0)€ 60,-€ 60,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC€ 134,90€ 134,90
1BehuizingenBitFenix NOVA Zwart€ 32,50€ 32,50
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 87,90€ 87,90
1Voedingenbe quiet! System Power 9 400W€ 41,90€ 41,90
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 534,65

De kast https://tweakers.net/pric...ler-master-elite-370.html en voeding https://tweakers.net/pric...rmaltake-smart-m450w.html van mijn huidige systeem (ca. 7 jaar oud) wil ik graag meenemen.
Dit moet voor de kast volgens mij geen probleem zijn, maar wat is jullie advies wat betreft de voeding.
Volgens mij moet het qua vermogen geen probleem zijn, maar zijn er risico's die ik loop of problemen die ik over het hoofd zie als ik mijn oude voeding meeneem.

Is er met het geld dat ik bespaar op de kast en de voeding nog iets mogelijk qua videokaart (of processor (bv. https://tweakers.net/pric...5-2600x-wraith-boxed.html), maar denk dat de videokaart op termijn de bottleneck gaat worden?). In het lijstje met videokaarten (https://tweakers.net/cate...i0a6p5MFe-hoY92w90pCRqrR8) zie ik bijvoorbeeld ook de RX570 ARMOR 8G (€25 euro extra) / RX580 ARMOR 8G (€65 extra). Heeft het zin om daarin te investeren met toekomstbestendigheid in het achterhoofd.

In ieder geval vast bedankt voor de adviezen.

Alle reacties

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Persoonlijk zou ik momenteel geen 2nd gen ryzen systeem meer bouwen maar naar 3th gen kijken.

De voeding zou ik vervangen, een 7 jaar oude voeding heeft niet dezelfde functionaliteiten als hedendaagse varianten. Plus die specifieke voeding was 7 jaar geleden volgens mij ook geen top model.

De gpu is momenteel achterhaald, dus in hoeverre je over toekomstbestendig kan spreken met een previous gen kaart … momenteel is de rx 5000 serie de laatste, geen idee of daarin ook (snel) een 5500 of 5600 of zo gaat uitkomen.

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 27-11 13:27
Voor casual gamen is een r5 2600 prima. Sterker nog, op V&A gaan r5 1600's weg voor 70 euro inclusief koeler. Ook prima CPU om casual mee te gamen. Kun je kijken voor een krachtigere GPU of steek het geld in wat luxere componenten. Of in je zak :)
Een r5 3600 is alweer 70 euro duurder dan een 2600 waar je icm een gtx 1660(ti) weinig tot geen verschil gaat bemerken qua speelervaring..
Enige moment wanneer je het gaat merken (eventueel) is in shooters op hoge refresh rate schermen en je met een r5 3600 icm een dike GPU 150 fps haalt ipv 130 met een r5 2600. Of 115 met een r5 1600.

Voor 1080p is een rx 570 prima. In alle huidige games haal je op een mix van hoge/ultra settings 60fps. Vermoedelijk zul je over een paar jaar de settings wat lager moeten zetten maar hij kan nog wel ff mee.

Wanneer je voor een rx 570 gaat dan zou ik deze nemen : pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5. Goeie kwaliteit en stille koeler die prima koelt.

• Vidra
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-11 10:24

Vidra

Vragen?

Zoals hierboven al aangegeven; de kast kan gewoon meenemen en de voeding zou ik inderdaad vervangen! De Thermaltake is niet geschikt voor moderne systemen; alleen de Thermaltake Smart voedingen vanaf 750w zouden nog geschikt zijn. Daarnaast wil je geen problemen met je nieuwe hardware hebben, als je gaat bezuinigen op een van de meest belangrijke - doch ondergewaardeerde onderdelen van je systeem - de voeding.

Een Ryzen 2xxx is nog steeds een prima keuze, en in de toekomst bestaat de mogelijk om alsnog te upgraden naar de 3xxx of misschien zelfs de 4xxx serie. Gezien dat er veel mensen aan het upgraden zijn geslagen, zijn deze oude CPU's relatief goedkoop tweedehands te krijgen.

Dan is een duurdere videokaart - GTX 1060 (tweedehand) of een GTX 1660 een prima keuze; sneller maar ook een stuk duurder dan een RX 570. Voor casual gaming kan dit inderdaad wel een goede prijs/kwaliteitskeuze zijn. >:)

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 32GB - ASUS STRIX RTX 2080 OC

• Marijnschreuder
Bedankt voor de reacties, op jullie aanraden zal ik een nieuwe voeding aanschaffen.
Baloes schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:54:
Wanneer je voor een rx 570 gaat dan zou ik deze nemen : pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5. Goeie kwaliteit en stille koeler die prima koelt.
Bedankt voor de tip, zal ik in overweging nemen.

Waar ik nog over twijfel is de keuze voor de GPU. Ik haal wel uit de reacties dat de 8GB variant van de RX 570 wordt aangeraden, maar of het 'verstandig' is om vijf tientjes meer te betalen voor een nieuwe RX-580 of een gebruikte GTX1660 hoor ik er nog niet in terug.

In deze test komen die twee kaarten er toch een stukje beter van af https://tweakers.net/revi...assins-creed-odyssey.html.

Dus wat is jullie inschatting. Doen of niet doen?

• Marijnschreuder
Nog een laatste vraag. Ik ga voor een Sapphire Nitro+ RX580 8GB. Gaat dit in combinatie met de voeding die er nu in ligt? Ik las in de specificaties dat er minimaal 500W wordt gevraagd.
Ik heb in het tweakers advies topic over voedingen (https://gathering.tweaker...01761/0#gemiddeldvermogen het een en ander gelezen, maar ik kom er zelf niet helemaal uit.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Marijnschreuder schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:40:
Nog een laatste vraag. Ik ga voor een Sapphire Nitro+ RX580 8GB. Gaat dit in combinatie met de voeding die er nu in ligt? Ik las in de specificaties dat er minimaal 500W wordt gevraagd.
Ik heb in het tweakers advies topic over voedingen (https://gathering.tweaker...01761/0#gemiddeldvermogen het een en ander gelezen, maar ik kom er zelf niet helemaal uit.
Werkt gewoon. Videokaartfabrikanten plaatsen altijd te hoge eisen omdat er voedingen zijn die botweg ontploffen als je werkelijk het vermogen vraagt wat op de doos staat. Als ze niet ontploffen, dan kunnen ze je computer geleidelijk slopen omdat er te veel variatie in het geleverde voltage zit. Deze be quit is een vrij goede instapper met twee 6+2 pin aansluitingen. Kan zonder problemen 225W leveren aan een videokaart en een RX580 vraagt niet zoveel. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Valt niet veel te verbeteren aan je systeem. Iets betere voeding en sneller geheugen, wat iets goedkoper is, dit geheugen zou ook 3400MT/s moeten kunnen doen als je de XMP instellingen inlaad in UEFI.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 127,50€ 127,50
1MoederbordenGigabyte B450M S2H (rev. 1.0)€ 61,04€ 61,04
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC€ 134,90€ 134,90
1BehuizingenBitFenix NOVA Zwart€ 32,50€ 32,50
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 80,01€ 80,01
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 44,95€ 44,95
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 50,94€ 50,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,84

Qua prijs/prestatie is de RX 570 4GB wel een echt goede keuze, maar een snellere zoals de 8GB versie voor max twee tientjes meer, RX 580 voor weer twee tientjes daarboven of één van de goedkopere GTX 1660 videokaarten is ook een goede keuze.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee