Toon posts:

GPU Upgrade voor de kleine beurs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-11 21:53
Ik ben aan het overwegen om een 2e hands videokaart aan te schaffen ter upgrade van mijn systeem, ik game niet veel op de Pc af en toe Cities:Skylines en Anno 1800. Beide spellen draaien in mijn huidige setup

AMD A10-7860K
16GB RAM
Kingston UV400

Op dit moment dus geen losse GPU, gezien het feit dat het systeem verreweg top of the line is heb ik gekeken naar een (2e handse) GTX 960 of misschien R9 290(X?) want:

- te vinden onder de 100 euro
- qua performance vermoed ik dat de A10 CPU een bottleneck zal zijn
- ik wil er niet meer aan uitgeven

Pro GTX:
- Veel aansluitingen
- laag energieverbruik

Pro R9:
- wat betere performance
- Goedkoop

Graag jullie mening: Welke koop ik, of koop ik niks :9

Beste antwoord (via Reloader op 16-08-2019 08:55)

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-11 11:47

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Van Cities: Skylines weet ik dat die zwaar leunt op de CPU ipv op de GPU. Ik weet niet of dat ook geldt voor Anno 1800 maar ik vermoed dat voor die game hetzelfde opgaat.

Het is ook handig om te weten welke voeding je hebt. Je hebt nu een systeem zonder discrete GPU en als je die dus wel erin gaat zetten is je huidige voeding misschien niet sterk/goed genoeg.

Als ik jou was zou ik eerst voor een leuk upgrade setje gaan met een betere iGPU dan die je nu hebt. Vandaar verder uitbreiden naar een discrete GPU.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Van Cities: Skylines weet ik dat die zwaar leunt op de CPU ipv op de GPU. Ik weet niet of dat ook geldt voor Anno 1800 maar ik vermoed dat voor die game hetzelfde opgaat.

Het is ook handig om te weten welke voeding je hebt. Je hebt nu een systeem zonder discrete GPU en als je die dus wel erin gaat zetten is je huidige voeding misschien niet sterk/goed genoeg.

Als ik jou was zou ik eerst voor een leuk upgrade setje gaan met een betere iGPU dan die je nu hebt. Vandaar verder uitbreiden naar een discrete GPU.

• Reloader
er zit een goede voeding in van 450 watt uit een BBG van een aantal jaar geleden merk en type zo niet voor de geest , dus dat zie ik niet echt als issue, en in het aller ergste geval zou die nog geupgrade kunnen worden alhoewel ik dan het doel weer voorbij schiet.

Deze pc doet ook eigenlijk alles wat ik nodig acht, alleen zou t leuk zijn om de graphics wat op te kunnen schroeven :)

maar als de uitkomst dan is: upgrade is niet de moeite dan is dat een zeer goed advies :)

[Voor 3% gewijzigd door Reloader op 05-08-2019 16:16]

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn mening:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Soittakaa Paranoid!

• Reloader
dat is een goeie mening :)

• Reloader
liep onlangs tegen een GTX 960 aan voor heel weinig die ik niet kon laten liggen, hiermee doel bereikt:
- Anno 1800 van alle instellingen op low naar Ultra High gegaan
- Cities van Low naar High

Beide games draaien echt heel veel soepeler.

Bij Anno 1800 zie ik de CPU niet als bottleneck. Als de map eenmaal geladen is zakt de CPU naar zo'n 60%
Cities: is inderdaad wat meer CPU afhankelijk maar draait soepel en prima

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Reloader schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:55:

Cities: is inderdaad wat meer CPU afhankelijk maar draait soepel en prima
Totdat je stad echt groot begint te woorden. ;) Mijn rig is een stukkie krachtiger dan die van jou en die gaat op de knietjes naar sub 30fps als ik een zelfgemaakte stad open. Moet er wel bijzeggen, dit is met heel veel mods geladen dus dat heeft uiteraard grote invloed op de performance. Helemaal als je het vergelijkt met vanilla Cities Skylines. Maargoed, je wilt echt geen Citites spelen zonder mods.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee