ring 2 bel icm wifi outdoor AP nog steeds slecht bereik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Hi,

Ik was al een beetje gewaarschuwd door reviews over de RIng 2 deurbel en het slechte bereik, maar het was de enige wiifi / battery only deurbel die ik zag. De siutatie: ik woon in een appartement op 4 hoog. De ring hangt beneden buiten. Ik heb geen mogelijkheid om beneden bij de deur een repeater / ap te plaatsen. Nu heb ik buiten bij het raam een Engenius 202EXT gehangen. De deurbel hangt er schuin onder, zo'n 10 meter lager. Maar mijn RSSI is nog steeds rond de -60 / -70 en de Ring stottert of meldingen komt later / niet door. Hoe kan dat? Dit moet toch zo kunnen werken? Voordat ik ga rommelen met alternatieve outdoor extenders....heeft iemand tips. Ja, ik heb een snelle internetverbinding en alles in huis werkt verder probleemloos.

Nadeel is overigens dat ik niet helemaal een line of sight heb buiten. De ring hangt tov het accespoint zo'n 5 cm naar achter

dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:35
niet...

sommige dingen zijn gewoon geen goed idee.. dit is er eentje van
vraag je een electricien om een goede bekabelde parlefoon te installeren..

(technische reden: de ring is een 2.4ghz only... vermoedelijk heb je tientallen routertjes in de buurt die allemaal 2.4ghz uitzenden en alleen maar elkaar storen... los van het feit dat zo'n 2.4ghz gewoon zeer matig bereik uberhaupt.. rssi -70 op zich is goed genoeg om stabiel te werken als er niemand anders jou signaal stoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
hmmm....tsja, appartement amsterdam, dus inderdaad heel veel routertjes / modems in de buurt :-( Ik blijf het raar vinden dat +/- 10 meter outdoor zonder obstakels blijkbaar niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

lier

MikroTik nerd

fry_35 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:39:
Ik blijf het raar vinden dat +/- 10 meter outdoor zonder obstakels blijkbaar niet kan
Vergelijk het met de A10 die vol staat met auto's. Prima asfalt om over te rijden...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ijske schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:24:
niet...

sommige dingen zijn gewoon geen goed idee.. dit is er eentje van
vraag je een electricien om een goede bekabelde parlefoon te installeren..

(technische reden: de ring is een 2.4ghz only... vermoedelijk heb je tientallen routertjes in de buurt die allemaal 2.4ghz uitzenden en alleen maar elkaar storen... los van het feit dat zo'n 2.4ghz gewoon zeer matig bereik uberhaupt.. rssi -70 op zich is goed genoeg om stabiel te werken als er niemand anders jou signaal stoort)
Ik denk dat dit niet het grootste probleem is. Ik heb zelf ook een draadloze bel en op zich werkt dat gewoon goed. En die hangt op de poort van mijn tuin, daar zit nog een muur, een tuin, een veranda en dan de muuur van het huis tussen. Ook zit ik voor mijn werk heel de dag op een VPN met voipverbindingen met klanten ook op wifi. Dat valt nooit weg. Misschien helpt het wel dat mijn beide buren bejaard zijn en waarschijnlijk geen wifi hebben.

Wat ik wel vervelend vind bij mijn wifibel (ik heb zelf de slimme bel van Xiaomi) op batterijen is dat ze pas de wifiverbinding op gaan zetten als iemand op de bel drukt (anders zou de batterij te snel leeg zijn), dus tegen dat je een melding op je telefoon hebt gehad en de videostream is opgezet is de persoon die op de belt heeft geduwd al weer vertrokken. Gelukkig gaat de luidspreker die in de huiskamer hangt wel sneller af, maar de videofunctie is vrij waardeloos op deze manier.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00
fry_35 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:39:
hmmm....tsja, appartement amsterdam, dus inderdaad heel veel routertjes / modems in de buurt :-( Ik blijf het raar vinden dat +/- 10 meter outdoor zonder obstakels blijkbaar niet kan
Zoals je zelf al aangeeft, je hebt geen line of sight. Het signaal moet dus door 10 meter muur heen.
Idealiter wil je voor Wifi line of sight of de golven moeten kunnen reflecteren tegen iets, maar dat zal ook lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
nee, het is obstakel vrij juist. de AP hangt buiten, net als de deurbel (uiteraard ;-). Alleen zitten de antennes niet rechtstreeks op de bel gericht. De bel hangt schuin rechtsonder de AP, maar niet helemaal in een line of sight (beetje lastig uit te leggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Volgensmij was een ouderwetse bel met een touwtje naar beneden de goedkoopste oplossing.
Of anders een 12v stroomdraadje buitenlangs

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1