Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor met name fotobewerking.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:02
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik wil de notebook met name gebruiken voor het bewerken van foto's. Het zou dan gaan om Lightroom en Photoshop. Áls ik zou gaan gamen, zou het GTA V zijn. Daarnaast de huis-tuin-en-keuken dingen als internetten, mailen, Netflix.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 650 en 950 euro. Bang for bucks.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee dat ben ik niet van plan. Hij zal hoogstens verplaatsen van woonkamer naar studeerkamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke wensen. Ik heb een studeerkamer, waar ik een vaste monitor kwijt wil. Daar sluit ik dan de laptop op aan voor het bewerken van foto's. Echter wil ik de laptop ook af en toe beneden. Daarom geen vaste PC, maar een laptop. Niet echt voorkeur voor een merk. Heb niet zulke goede ervaringen met Acer iig.

Ik heb de laptop best buy bekeken en wellicht dat de ASUS en de Lenovo geschikt zijn. Ik vind het moeilijk om te bepalen hoe krachtig een laptop moet zijn voor fotobewerking.

[ Voor 22% gewijzigd door Queros op 18-08-2019 20:11 ]

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Ik weet niet precies wat je met photoshop allemaal wilt gaan doen.
Als je googled kom je vast wel achter de minimale requirements; bijna elke nieuwe pc kan dit. (>2gb ram, 2ghz processor) Al dan wel erg traag.
Als je heel intensief hier mee wilt werken wil je dus iets meer.
Interessanter zijn de eisen voor gta v.
Hier heb je een dedicated GPU nodig.
De lenovo uit de bbg heeft dit. Hier kan je prima mee gamen. (Misschien niet op ultra settings)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Queros schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:25:
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik wil de notebook met name gebruiken voor het bewerken van foto's. Het zou dan gaan om Lightroom en Photoshop. Áls ik zou gaan gamen, zou het GTA V zijn. Daarnaast de huis-tuin-en-keuken dingen als internetten, mailen, Netflix.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 650 en 950 euro. Bang for bucks.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee dat ben ik niet van plan. Hij zal hoogstens verplaatsen van woonkamer naar studeerkamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specifieke wensen. Ik heb een studeerkamer, waar ik een vaste monitor kwijt wil. Daar sluit ik dan de laptop op aan voor het bewerken van foto's. Echter wil ik de laptop ook af en toe beneden. Daarom geen vaste PC, maar een laptop. Niet echt voorkeur voor een merk. Heb niet zulke goede ervaringen met Acer iig.

Ik heb de laptop best buy bekeken en wellicht dat de ASUS en de Lenovo geschikt zijn. Ik vind het moeilijk om te bepalen hoe krachtig een laptop moet zijn voor fotobewerking.
Wat heb je zelf zoal gevonden waar je twijfels bij hebt. voor dit budget ben je beperkt. 16GB RAM wil je wel
en 250GB SSD. er zal denk ik geen videokaart in zitten voor dit geld, maar dat kun je zelf opzoeken = > categorie: Laptops

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Queros
...

[ Voor 98% gewijzigd door Queros op 19-08-2019 07:01 ]

• Queros
pricewatch: Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH
pricewatch: Asus VivoBook X570ZD-E4034T
pricewatch: Lenovo IdeaPad 530S-15IKB 81EV00DQMH

Mijn selectie komt tot bovenstaande modellen... mat of glanzend scherm... de ene 8gb dual Chan...maar bij upgrade naar 12 weer niet... en wel of niet uitbreidbaar met tweede ssd.... graag jullie advies:)

[ Voor 94% gewijzigd door Queros op 18-08-2019 20:14 . Reden: Meer onderzoek gedaan ]

• Queros
Up

• frankyfn126
In alle eerlijkheid: ik kan hier geen chocola van maken.
De 3 genoemde laptops hebben een groot verschil in prijs en specs: met name de gpu.
Waarom deze 3? Wat zijn je overwegingen?
Hoe belangrijk vind je gamen of photoshop?

• Queros
Dat valt toch wel mee? 699/799/879. Valt precies binnen de door mij opgegeven prijsrange.

De Lenovo 530S van 879 heeft een MX150 videokaart en 512GB SSD en i5 8250U.

De Asus Vivobook van 699 beschikt over een AMD Ryzen 5 processor en een GTX1050 en 256 GB SSD

De Leonovo S540 van 799 beschikt ook over een i5 echter een 8265U met iets hogere maximale turboklokfrequentie. 256 GB SSD. Echter max uitbreidbaar tot 12 GB RAM ivm 4GB onboard memory. Dus 16GB is dan niet dual channel.

Ik heb ze hier even in de vergelijk: https://tweakers.net/pric.../1403644;1306204;1338864/

Belangrijk voor mij is eigenlijk Lightroom en Photoshop. (hobbymatig). Gamen doe ik niet op een laptop. Áls ik hier iets op zou installeren dan zou het al GTA V zijn oid.

Er zijn een aantal dingen waar ik niet uitkom. o.a. of 12GB single channel snel genoeg is bij de S540
3 verschillende kaarten
GTX1650 Max-Q
GTX1050
MX150

• frankyfn126
Juist die video kaart (gpu) gaat veel verschil maken.
Het verschil tussen een mx150 en een gtx1650 max q vind ik erg groot. Helemaal met gamen.

Maar heb je dit nodig voor photoshop?
Ik weet het niet.
Of heb je dan meer lol van meer ram (16gb) of een betere processor (meer cores?)?

[ Voor 7% gewijzigd door frankyfn126 op 19-08-2019 15:53 ]

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-08 11:51
Ik zou in dit geval gaan voor deze laptop:
pricewatch: HP Pavilion 15-cs2617nd

Past nog maar net in je budget, maar dan heb je wel 16gb ram, een mx250 en een goede i7.
16gb icm de i7 kan PS makkelijk draaien en de mx250 is goed genoeg om GTA V op 60+ fps te spelen.
Als je een betere videokaart wilt voor deze prijs, gaat dat ten koste van je ram of beeldscherm.

• Queros
Het is de Lenovo S540 uit de pricewatch geworden met 512 GB SSD á 899 bij Coolblue. Wát een apparaat!
Pagina: 1