Toon posts:

Vervanger defecte(?) led spot

Pagina: 1
Acties:

• LOTG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 04-12 07:40
Ik heb de huiskamer/keuken voorzien van led spots, Phlips GU10 gevallen. Deze zitten er nu bijna 4 jaar, maar 1 lamp gaat nu steeds uit. Niet direct maar na een minuut of 10-15 bij koude start. Anders sneller.

Ik gok dus dat deze als overleden beschouwd kan worden, maar ik heb geen vervanger en daar begint nu ook een beetje het issue. Ze worden uiteraard niet meer gemaakt.

Zoekende naar een vervanger word het er eigenlijk ook niet beter op, de nieuwe lampen zien er anders uit dan deze met 5 leds (bij vol vermogen branden de buitenste 4 en bij helemaal gedimd alleen de middelste).
Ook zie ik niet snel een met 280 lumen er tussen zitten. Ik denk dus dat een andere spot er compleet anders qua lichtbeeld uit ziet of heb ik het mis?

Ik zou gokken dat deze eigenlijk het zelfde zou moeten zijn, maar de specs wijken behoorlijk af. 230 vs 280lm, 500 vs 1000cd. En meer zo'n swirl glas er voor.

Ze allemaal vervangen is in elk geval helemaal geen optie, ik heb er 20. Vooral met de geadverteerde levensduur van +- 20 jaar hadden ze nog wel even mee gemogen.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12:56

mark-k

AKA markkNL

Indien er met 20 jaar levensduur geschermd wordt, garantie claimen. Mogelijk heeft de verkoper er nog liggen.

• Tonne
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-12 09:00
Hoeveel uur branden ze per dag? Want er staat een gemiddelde levensduur van 20.000 uur. Die 20 jaar is bij 2,7 uur per dag.

• LOTG
@mark-k Garantie claimen zal lastig worden, als ik zo zoek is het al een drama als het binnen een paar maanden is. En helaas staan ze bij de verkoper ook niet meer op de site (Conrad).

@Tonne Ja dat had ik gezien, maar ze branden meestal 3 a 4 uur per dag. Volgens mij zijn het ook pro lampen, gezien de meeste op 15000 zitten. Maar goed, al branden ze 8 uur per dag, dan zouden ze nog lang niet aan de levensduur moeten zitten.

Edit:
Lampen vallen blijkbaar onder verbruiks voorwerpen. Conrad beroept zich op de wettelijke termijn, en zegt zelfs dat de door hun gegeven 2 jaar er niet op geld.

[Voor 16% gewijzigd door LOTG op 05-08-2019 14:25]

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12:56

mark-k

AKA markkNL

LOTG schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:17:
@mark-k Garantie claimen zal lastig worden, als ik zo zoek is het al een drama als het binnen een paar maanden is. En helaas staan ze bij de verkoper ook niet meer op de site (Conrad).

@Tonne Ja dat had ik gezien, maar ze branden meestal 3 a 4 uur per dag. Volgens mij zijn het ook pro lampen, gezien de meeste op 15000 zitten. Maar goed, al branden ze 8 uur per dag, dan zouden ze nog lang niet aan de levensduur moeten zitten.

Edit:
Lampen vallen blijkbaar onder verbruiks voorwerpen. Conrad beroept zich op de wettelijke termijn, en zegt zelfs dat de door hun gegeven 2 jaar er niet op geld.
Tja, mogen ze roepen, maar dat betekent niet dat het zo is. Als er 20k branduren wordt geclaimed en je komt er niet aan mag de verkoper toch echt met een oplossing komen. Vraag is natuurlijk of je de hele molen door wilt voor iets als een lampje, maar in NL heb je wettelijke garantie over de verwachte levensduur van een product, in dit geval dus in elk geval iets in de buurt van die 20k branduren / 20 jaar.

Uiteraard ben je daar verder niet mee geholpen in de zoektocht naar hetzelfde lampje. Mogelijk is 1 kamer helemaal vervangen en de werkende als backup voor de andere kamers houden een optie?

• LOTG
@mark-k Valt natuurlijk altijd te proberen. Ben ook bij Philips aan het zeuren maar die reageren ook nog niet zo snel.

En een kamer vervangen is het niet, het is een open ruimte. Vandaar ook dat er overal dezelfde spot zit.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee