Vergelijkbare speakers van Dali suite 2.8

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techboy2
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik zoek een?
set speakers.

Wat is je budget?
400-1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
ik zou ze vooral voor muziek gebruiken in allerlei soorten muziek.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb zelf al Dali suite 2.8 een wat ouder model, ik zou graag iets gelijkwaardigs willen hebben maar dan nieuw. Heb de dali oberon 7 gevonden maar nergens de kans om er naar te luisteren.

Welke vragen heb je hier nog over?
mijn vraag hierover is of dat de oberon 7 vergelijkbaar is met de Dali suite 2.8? En zo Nee welke speakers er wel vergelijkbaar mee zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:47
Eerste vraag die bij opkomt: waarom zou je die suite 2.8 willen vervangen met Oberon 7? De meningen en wss goed onderbouwde redenen zouden kunnen verschillen van die van mij, maar met die suite 2.8 heb je wat mij betreft minstens een gelijkwaardige speaker vergeleken met de Oberon 7... volgens mij is de Oberon 7 zelfs de 'opvolger' van de Suite 2.8.

Maar goed, ik kan niet in je portemonnee kijken en als je graag geld uit wil geven moet je dat uiteraard helemaal zelf weten... maar je gaat er in dit geval niet veel mee vooruit, als je er al op vooruit gaat en dat is simpelweg zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:24
Eens met bovenstaande. Speakers zijn niet zo sterk onderheving aan vernieuwingen op de markt. Het is een passief component, waarbij een goed ontwerp gewoon een goed ontwerp is.

Daarmee zul je door nieuwe speakers uit de zelfde prijsklasse (kwaliteitsklasse) dus weinig toevoegen.

Probeer voor jezelf eens te bedenken wat je wil berijken. Betere kwaliteit? Ander type sound? vind je de speakers lelijk? Zijn ze te groot (of te klein)?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:04

DonJunior

NO Moderator

@MicGlou & @s0ulmaster wellicht zijn de bestaande speakers gesneuveld?

Desalnietemin blijft de startpost behoorlijk karig.
Als ik zoek op ' Dali oberon 7 beluisteren' krijg ik prima hits.
https://www.hobo.nl/dali-...idspreker-eiken-6703.html
https://www.hifiklubben.n...vloerstaande-luidspreker/

Ik zou de betreffende zaken gewoon bellen en vragen naar een luisterafspraak.

Wij kunnen lastig de smaak keuze voor je maken qua geluid. Die beleving is voor iedereen (en elke woonkamer) anders.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
DonJunior schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:33:
@MicGlou & @s0ulmaster wellicht zijn de bestaande speakers gesneuveld?
Dat is een aanname, daar probeer ik vandaan te blijven... wat ik wel weet is dat TS deze speakers onlangs 2e hands heeft aangeschaft, maar nergens iets of deze defect zouden zijn. Daarom vraag ik ook waarom TS deze speakers zou willen aangezien de Suite 2.8 erg vergelijkbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techboy2
MicGlou schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:18:
Eerste vraag die bij opkomt: waarom zou je die suite 2.8 willen vervangen met Oberon 7? De meningen en wss goed onderbouwde redenen zouden kunnen verschillen van die van mij, maar met die suite 2.8 heb je wat mij betreft minstens een gelijkwaardige speaker vergeleken met de Oberon 7... volgens mij is de Oberon 7 zelfs de 'opvolger' van de Suite 2.8.

Maar goed, ik kan niet in je portemonnee kijken en als je graag geld uit wil geven moet je dat uiteraard helemaal zelf weten... maar je gaat er in dit geval niet veel mee vooruit, als je er al op vooruit gaat en dat is simpelweg zonde.
Déze set zou in de woonkamer komen en de andere heb ik in een aparte kamer, van mijn vriendin moeten ze er goed uitzien en die vind tweedehands niks helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Techboy2 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:38:
[...]

Déze set zou in de woonkamer komen en de andere heb ik in een aparte kamer, van mijn vriendin moeten ze er goed uitzien en die vind tweedehands niks helaas..
Speakers (vooral wat duurdere) zijn nou juist een prima mogelijkheid om voor 2e hands te gaan. Vaak alleen gekocht door liefhebbers, moeilijk stuk te maken, weinig onderheven aan veroudering. Mensen verkopen hun speakers vaak omdat ze een upgrade doen naar betere/duurdere speakers.

Het aanbod 2e hands is alleen wel karig, maar soms staan er wel pareltjes tussen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:04

DonJunior

NO Moderator

[...]

[..] en die vind tweedehands niks helaas..
|:(
Wat een bijzondere instelling.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
[...]

Ahh kijk, dat maakt het wat duidelijker :)

Wat mij betreft doe je dan met die Oberon 7 zuilen geen miskoop, je koopt dan een aardig vergelijkbare set. Maar zoals @s0ulmaster al zegt, de beleving is van een hele hoop afhankelijk; andere ruimte andere klank, andere plaatsing andere klank... wat voor versterker hang je eraan?

Als je ze sowieso een keer wil beluisteren, neem eens contact op met HifiKlubben als het een beetje in je omgeving is, die hebben vaak wel mogelijkheden.

https://www.hifiklubben.nl/winkels/

[ Voor 13% gewijzigd door MicGlou op 05-08-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techboy2
MicGlou schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:43:
[...]

Ahh kijk, dat maakt het wat duidelijker :)

Wat mij betreft doe je dan met die Oberon 7 zuilen geen miskoop, je koopt dan een aardig vergelijkbare set. Maar zoals @s0ulmaster al zegt, de beleving is van een hele hoop afhankelijk; andere ruimte andere klank, andere plaatsing andere klank... wat voor versterker hang je eraan?

Als je ze sowieso een keer wil beluisteren, neem eens contact op met HifiKlubben als het een beetje in je omgeving is, die hebben vaak wel mogelijkheden.

https://www.hifiklubben.nl/winkels/
Ik zou er dan een rotel 980 voor zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Rotel 980 is een oude maar goude amp :) Je moet er van houden (redelijk direct), maar zeker geen slechte kwaliteit.

Ik ken beide speakers van dali niet, maar met dali vind ik het wel een beetje hit en mis.
Zensor 5 vond ik heel matig, Zensor 7 was dan wel weer fijn, maar heb nu de IKON 6 die ik voor een hele fijne prijs heb kunnen kopen (die serie bestaat niet meer). Deze is ook echt wel weer anders. Ingetogen op laag volume, redelijk vlak van frequency response, maar als je hem een beetje goed kietelt met leuk bron materiaal echt een pareltje (ook fijn in 5.1 setup). Zeker dus niet de beste alround speakers.

Dus luisteren zou wat mij betreft wel een pre zijn.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 10:49
Die Oberon 7 laatst beluisterd in Apollo in Almere. Persoonlijk vond ik de Klipsch RP 5000F beter klinken. Uiteindelijk geen van beiden gekocht.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1