Met onderstaande configuratie ervaar ik het probleem dat beide schermen af en toe zwart knipperen gedurende pakweg 1 seconde, vergelijkbaar met het knipperen bij het wijzigen van een resolutie.
Twee maal pricewatch: Dell UltraSharp U2515H Zilver, Zwart via Displayport
aangesloten op een pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G waarbij monitor 2 doorgelust is via monitor 1, ook via Displayport.
Overige componenten van mijn systeem:
pricewatch: ASRock Z370 Pro4
pricewatch: Intel Core i5-8600K Boxed
pricewatch: Corsair RM550x Zwart
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Twee maal pricewatch: Dell UltraSharp U2515H Zilver, Zwart via Displayport
aangesloten op een pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G waarbij monitor 2 doorgelust is via monitor 1, ook via Displayport.
- Er zit geen vaste frequentie in. Soms volgen de 'knippers' elkaar snel op (pakweg 10 seconden), soms zitten er een paar minuten tussen. Soms knipperen de schermen een aantal keer achter elkaar met tussenpozen van pakweg 10 seconden, waarna het een uur of meer niet meer voorkomt
- Het gebeurt niet altijd. Soms dagenlang niet.
- Het gebeurt niet bij specifiek gebruik van de computer, niet per se bij gebruik van de wat zwaardere programma's als Premiere Pro bijvoorbeeld. Soms ook enkel gebruik van Chrome.
- Het gebeurt ook wanneer ik scherm 2 los koppel van scherm 1.
- Het gebeurt zowel met een recente driver als een oude driver (voordat een andere/nieuwe driver geïnstalleerd werd, heb ik de bestaande verwijderd met Display Driver Uninstaller DDU).
Overige componenten van mijn systeem:
pricewatch: ASRock Z370 Pro4
pricewatch: Intel Core i5-8600K Boxed
pricewatch: Corsair RM550x Zwart
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16