Rolluiken op zonne-energie

Pagina: 1
Acties:
  • 26.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:00
Ha mede-tweakers,

Heeft hier iemand ervaring met Rolluiken met zonnepanelen? Hierdoor zou je dus geen frees- of breekwerk hoeven te doen voor het plaatsen van rolluiken. Het lijkt mij wel interessant maar ik vind nog niet echt ervaringen van deze rolluiken.

Een linkje naar een voorbeeld: https://albomilsbeek.nl/rolluiken-op-zonne-energie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316442

Even goed lezen, het is een rolluik op zonne-energie en niet een rolluik met zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.albomilsbeek.nl/wp-content/uploads/2017/04/Rolluik-op-zonne-energie-Nijmegen.jpg

Linksboven zit een zonnepaneeltje die stroom opwerkt voor de rolluik zelf, ik betwijfel dat je deze kunt aansluiten op je interne stroomnetwerk een hier je kookplaat mee van stroom kunt voorzien :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Anoniem: 316442 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:17:
Even goed lezen, het is een rolluik op zonne-energie en niet een rolluik met zonnepanelen.
Even goed lezen, het is een rolluik op zonne-energie met een ingebouwd zonnepaneel:
100% Autonoom, 100% draadloos. Bijgevolg uiterst gebruiks-en montagevriendelijk. Dankzij het compacte zonnepaneel aan de voorzijde op de kast wordt de ingebouwde accu gevoed en kan het rolluik volledig draadloos aangestuurd worden.
Ziet er inderdaad uit als een hele leuke en slimme oplossing die snel is toe te passen. Geen ervaring mee helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door Tralapo op 05-08-2019 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50
Wij hebben ondertussen al een paar jaar zo eentje van Velux op ons dakraam liggen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
Imnoa schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:20:
[Afbeelding]

Linksboven zit een zonnepaneeltje die stroom opwerkt voor de rolluik zelf, ik betwijfel dat je deze kunt aansluiten op je interne stroomnetwerk een hier je kookplaat mee van stroom kunt voorzien :+
Dat is ook niet de bedoeling uiteraard. Alleen voor energie voor het rolluik te bedienen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
Horla schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:53:
Wij hebben ondertussen al een paar jaar zo eentje van Velux op ons dakraam liggen. Werkt perfect.
Klinkt goed. Weet je hoe lang zo'n accu meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50
Geen idee. Hij is nog nooit plat geweest en ik heb ook nog nooit voor mijn plezier het op en neer laten gaan tot het niet meer ging ;)

edit: even nagekeken en hij is ondertussen twee jaar oud. Goedkoop was het zeker en vast niet (€579) en Velux heeft toch een goede naam qua kwaliteit dus ik hoop nog een aantal jaren.

[ Voor 41% gewijzigd door Horla op 05-08-2019 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
Even een update. Ik heb deze rolluiken besteld en ze hangen inmiddels. De installateur was er ook blij mee want hij hoeft ze alleen vast te boren aan de buitenkant en klaar, geen freeswerk, kabels etc.

Ze werken perfect (ik heb gekozen voor een afstandbediening). Ook 7 jaar garantie op de accu. De prijs was hetzelfde als dat ik zou kiezen voor elektrische rolluiken (op netstroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
Milo85 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:55:
Even een update. Ik heb deze rolluiken besteld en ze hangen inmiddels. De installateur was er ook blij mee want hij hoeft ze alleen vast te boren aan de buitenkant en klaar, geen freeswerk, kabels etc.

Ze werken perfect (ik heb gekozen voor een afstandbediening). Ook 7 jaar garantie op de accu. De prijs was hetzelfde als dat ik zou kiezen voor elektrische rolluiken (op netstroom).
ik was hier ook over wezen informeren maar hoe zit dat in de winter met donkerder weer ? de rolluikenboer hier in de stadt 3 stuks wilde ze alle 3 plaatsen maar geen garantie op de werking dat gaf mij niet heel veel vertrouwen eerlijk gezegt

als k zie wat de PV set met bewolk donker winterweer... snap ik dat best wel

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
mikerosauer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:16:
[...]

ik was hier ook over wezen informeren maar hoe zit dat in de winter met donkerder weer ? de rolluikenboer hier in de stadt 3 stuks wilde ze alle 3 plaatsen maar geen garantie op de werking dat gaf mij niet heel veel vertrouwen eerlijk gezegt

Gisteren was het ook bewolkt weer maar dat maakt geen verschil uit. De monteur heeft de rolluiken zo'n 10 keer omhoog en omlaag gedaan. Geen probleem.

Je moet alleen zorgen dat de rolluiken niet direct onder een overstek van het dak zitten waardoor ze continue in de schaduw zitten. Maar zelfs dan kunnen ze (volgens de verkoper) de zonnepaneeltjes van de 'bak' verplaatsen naar een andere punt op de gevel met een kabel zodat ze nog steeds stroom krijgen.

En tsja, dat hij geen garantie wilde geven? Dan zou ik op zoek gaan naar een andere installateur. Ik had gewoon garantie op de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:27
mikerosauer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:16:
[...]

Als het bewolkt is, waarom zou je dan je zonnescherm uit willen doen?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:24:
[...]

Als het bewolkt is, waarom zou je dan je zonnescherm rolluiken uit willen doen?
Inbraakbeveiliging?

[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 19-11-2019 09:26 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Milo85 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:21:
[...]

Gisteren was het ook bewolkt weer maar dat maakt geen verschil uit. De monteur heeft de rolluiken zo'n 10 keer omhoog en omlaag gedaan. Geen probleem.

Je moet alleen zorgen dat de rolluiken niet direct onder een overstek van het dak zitten waardoor ze continue in de schaduw zitten. Maar zelfs dan kunnen ze (volgens de verkoper) de zonnepaneeltjes van de 'bak' verplaatsen naar een andere punt op de gevel met een kabel zodat ze nog steeds stroom krijgen.

En tsja, dat hij geen garantie wilde geven? Dan zou ik op zoek gaan naar een andere installateur. Ik had gewoon garantie op de werking.
via wie heb je ze ? maak eens een foto als je wilt
Drardollan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:24:
[...]

Als het bewolkt is, waarom zou je dan je zonnescherm uit willen doen?
wij hebben over rolluiken . geen zonnnescherm

[ Voor 61% gewijzigd door mikerosauer op 19-11-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:27
In dat geval zou ik sowieso nooit voor een batterij oplossing kiezen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
mikerosauer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:25:
[...]

via wie heb je ze ? maak eens een foto als je wilt

[...]

wij hebben over rolluiken . geen zonnnescherm
Dit is één van de rolluiken, meer foto's heb ik op dit moment niet.

Rolluik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Milo85 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:56:
[...]

Dit is één van de rolluiken, meer foto's heb ik op dit moment niet.

[Afbeelding: Rolluik]
Wie was je installateur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
Decokay

• mikerosauer
Inmiddels nog 1 gevonden die ze kan leven die ga ik ook uitnodigen .

www.kijkopgaragedeuren.nl die zitten ook in de rolluiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Gesprek gehad er zit 2500 euro tussen elektrisch en solar waarbij solar de duurste zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:57
mikerosauer schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:05:
Gesprek gehad er zit 2500 euro tussen elektrisch en solar waarbij solar de duurste zijn...
Voor 7 rolluiken ofzo dan?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
@Jantje2000 voor 5 rolluiken zat er een verschil van 2500 tussen de 2 types dat vond ik nog al een flink verschil

2x 2 meter breed en 3x 1 meter breed allemaal rond de 1.70 hoog

[ Voor 22% gewijzigd door mikerosauer op 07-12-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
mikerosauer schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:53:
@Jantje2000 voor 5 rolluiken zat er een verschil van 2500 tussen de 2 types dat vond ik nog al een flink verschil
Ja, dat vind ik ook wel een groot verschil inderdaad. Weet je welk merk motoren het waren? Misschien scheelt dat nog in de prijs, als dat in plaats van Somfy bijvoorbeeld een ander merk wordt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Jantje2000 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 08:54:
[...]

Ja, dat vind ik ook wel een groot verschil inderdaad. Weet je welk merk motoren het waren? Misschien scheelt dat nog in de prijs, als dat in plaats van Somfy bijvoorbeeld een ander merk wordt ofzo?
in dit geval wel somfy dit was ook enige merk wat goed werkte .volgens hem met solar
de zonder solar waren van het zelfde merk anders is het natuurlijk appels met peren vergelijken

bij de roluikenboer in de stadt hier was ik nog veel meer kwijd in totaal bijna 9K .deze man heeft geen showroom hij deed mij een prijs van iets meer dan 4.5K voor de solar en 2 K voor de zonder solar

[ Voor 16% gewijzigd door mikerosauer op 07-12-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Tja, het is natuurlijk ook een relatief nieuwe technologie, dus het is voor die man waarschijnlijk ook een beetje een gok. Dus ik snap hem dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:37

jgj82

Ja, maar = nee

Wij hebben er sinds het voorjaar van 2015 vier van 110cm*130cm merk Velux op het dak liggen. Doen het ook in de winter prima. Het enige aandachtspunt is sneeuw en ijs, maar dan zal je normale rolluik ook niet werken. Volgens mij hebben we zelfs 10 jaar garantie op de accu's. Ik zal eens kijken of ik dat terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerosauer
Jantje2000 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:03:
Tja, het is natuurlijk ook een relatief nieuwe technologie, dus het is voor die man waarschijnlijk ook een beetje een gok. Dus ik snap hem dan weer wel.
klopt daarom gewoon de tradionele en dan daarna even de stucadoor laten komen. scheelt nog altijd dat kost me geen 2.5K

@jgj82 het gaat hier niet om dakramen

[ Voor 5% gewijzigd door mikerosauer op 07-12-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
mikerosauer schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:09:
[...]

klopt daarom gewoon de tradionele en dan daarna even de stucadoor laten komen. scheelt nog altijd dat kost me geen 2.5K

@jgj82 het gaat hier niet om dakramen
Dat zou ik denk ik ook aanraden inderdaad. Ga je dan voor RTS, IO of bedraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikerosauer
Jantje2000 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:11:
[...]

Dat zou ik denk ik ook aanraden inderdaad. Ga je dan voor RTS, IO of bedraad?
met een handzender (1) heb geen behoefte aan een app is toch alleen voor boven onder komen er screens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco 1
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik heb een jaar en half ongeveer, rolluiken laten plaatsen op zonneenergie. Mooi gedaan en werken perfekt als de zon schijnt.
Vanaf de moment dat het winter word en veel donker werken ze niet meer.
Eerst gaan ze minder en minder goed op en af tot op een moment doen ze niks meer....
Instalateur is meermaals geweest en diagnose, battetij plat....
Leuk hoor. Zeker als ze naar beneden zijn en ze gaan niet meer omhoog...
Pikdonker op kamers.
Grote dikke brol is het...
Dus koop geen op zonneenergie maar gewoon op stroom, nooit problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:22

JT

VETAK y0

Marco 1 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:23:
Ik heb een jaar en half ongeveer, rolluiken laten plaatsen op zonneenergie. Mooi gedaan en werken perfekt als de zon schijnt.
Eerst gaan ze minder en minder goed op en af tot op een moment doen ze niks meer....
Pikdonker op kamers.
Het verbaast mij niet. Ik vind die paneeltjes altijd erg klein. Die laden met maximaal een paar watt bij goed weer. Ik had zo een uitvouwbaar zonnepaneeltje van Blitzwolf, 2 paneeltjes van pak hem beet 15x25. Bij elkaar ideaal gepositioneerd deden ze volgens mij aan het begin van de middag in hartje zomer een watt of 12 ofzo. Kleiner paneel, verticaal geplaatst en in de winter zal vermoedelijk niet boven de paar watt komen. Ik denk dat als je betrouwbare werking wilt dat ze in oppervlakte minstens de helft van het frontpaneel moeten beslaan.

Je bent er mooi klaar mee :/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
Pikdonker op kamers.
Tsja, ik deel niet in je ervaringen hier gaan ze meerdere keren per dag naar boven en beneden, ook in het donker/winter etc en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatisa
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
JT schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:58:
[...]

Het verbaast mij niet. Ik vind die paneeltjes altijd erg klein. Die laden met maximaal een paar watt bij goed weer. Ik had zo een uitvouwbaar zonnepaneeltje van Blitzwolf, 2 paneeltjes van pak hem beet 15x25. Bij elkaar ideaal gepositioneerd deden ze volgens mij aan het begin van de middag in hartje zomer een watt of 12 ofzo. Kleiner paneel, verticaal geplaatst en in de winter zal vermoedelijk niet boven de paar watt komen. Ik denk dat als je betrouwbare werking wilt dat ze in oppervlakte minstens de helft van het frontpaneel moeten beslaan.

Je bent er mooi klaar mee :/
Volgens de post is de accu stuk, heeft niet zoveel met het zonnepaneel te maken. Hier werken ze al vijf jaar zonder problemen, maar wel van een goede kwaliteit merk. Budgetmerken zou ik eerder voor stroom gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Pikdonker op kamers.
Welkom op het forum! U bent van de concurrent?

Of: welk merk is het, en wat bedoelt de installateur met "batterij plat", gewoon leeg en niet voldoende bijgeladen, of kapot? Hoe zijn ze bij jou gemonteerd, hangen de panelen naar het noorden en altijd in de schaduw?

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 27-11-2022 13:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:37
Dit topic mag in de kelder blijven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.