Toon posts:

Nieuwe GamePC building vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DDailyRandom
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22:53
Mijn vraag
Ik heb deze pc samegesteld(nog niet gekocht!)
en vroeg me hierbij af externe fans nodig zijn.
dit is wat ik er van gemaakt had.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 345,05€ 345,05
1MoederbordenGigabyte B450M DS3H€ 69,-€ 69,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 Super Windforce OC 8G€ 435,-€ 435,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB511 Zwart/Rood€ 45,66€ 45,66
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18€ 102,35€ 102,35
1VoedingenThermaltake Toughpower GF1 750 watt€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 159,-€ 159,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.255,96

...
de vraag komt omdat de case dacht ik al eigen fans had. De processor krijgt een fan bijgeleverd en de videokaart heeft ook al fans. Dus is het nodig extra aan te schaffen?
En als je tips hebt over de build. Ik hoor graag!
mijn budget is 1300€ dus met dit alles zit ik er al dicht tegen aan

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geen handige info kunnen vinden

Alvast bedankt voor de help :)

Beste antwoord (via DDailyRandom op 05-08-2019 00:29)

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik zou eerder nog een grote (140mm), stille exhaust-fan aan de bovenkant monteren (zo te zien heeft deze case daar opties voor). Dan heb je genoeg onderdruk om alle warmte af te voeren.

Sowieso koelt onderdruk beter dan overdruk, heb ik altijd begrepen. Je kunt dus beter de warme lucht afvoeren dan proberen koude lucht naar binnen te pompen.

Mocht de flow niet genoeg op gang komen, kun je voorop nog een extra fan plaatsen maar ik zou dat niet vooraf doen zonder gemeten te hebben.

Je kunt in de pricewatch goed filteren en reviews vinden:
Pricewatch: 140mm fans
Pricewatch: 120mm fans

[Voor 76% gewijzigd door u34186 op 05-08-2019 00:26]

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

Alle reacties

• Bitterbal_
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 25-11 15:00
De processor en videokaart komen inderdaad met fans, maar zo te zien krijg je bij je case maar 1 fan bijgeleverd. Dit is waarschijnlijk de exhaust fan aan de achterkant van de pc. Het is het beste om aan de voorkant nog een stuk of wat intake fans te hebben die koele lucht de case in blazen. Als ik jou was zou ik er dus nog twee of drie fans bij bestellen.

• DDailyRandom
Bitterbal_ schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:18:
De processor en videokaart komen inderdaad met fans, maar zo te zien krijg je bij je case maar 1 fan bijgeleverd. Dit is waarschijnlijk de exhaust fan aan de achterkant van de pc. Het is het beste om aan de voorkant nog een stuk of wat intake fans te hebben die koele lucht de case in blazen. Als ik jou was zou ik er dus nog twee of drie fans bij bestellen.
Kun je mij misschien dan ook aanraden welke fans? Ik ben niet echt thuis in het koel houden van pc's :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik zou eerder nog een grote (140mm), stille exhaust-fan aan de bovenkant monteren (zo te zien heeft deze case daar opties voor). Dan heb je genoeg onderdruk om alle warmte af te voeren.

Sowieso koelt onderdruk beter dan overdruk, heb ik altijd begrepen. Je kunt dus beter de warme lucht afvoeren dan proberen koude lucht naar binnen te pompen.

Mocht de flow niet genoeg op gang komen, kun je voorop nog een extra fan plaatsen maar ik zou dat niet vooraf doen zonder gemeten te hebben.

Je kunt in de pricewatch goed filteren en reviews vinden:
Pricewatch: 140mm fans
Pricewatch: 120mm fans

[Voor 76% gewijzigd door u34186 op 05-08-2019 00:26]

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• DDailyRandom
Evanescent schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:21:

Zeer bedankt voor de tip. Ik zal hier naar kijken. Ik denk eerlijk gezegt wel dat je hierin gelijk zou kunnen hebben. Dus voor nu markeer ik jou antwoord als beste antwoord.

Building tips zijn nog altijd welkom!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee