Ik heb Onlangs een boete uit duitsland gekregen van Kreis Unna. en heb deze dan ook betaald. met een snelheidsovertreding van 25km/h buiten de bebouwde kom bleek dit echter onder de Bußgeld-procedure te vallen. blijkbaar niet een Verwarnung (bekeuring) dus. met andere woorden was dit nog niet de boete zelf maar een informatiebrief te zijn met op achterzijde een vragenlijst wie de bestuurder was.
echter staat er op voorzijde onderaan een balkje met hun bankinformatie. het bedrag dat betaalt moet worden en de usage.
achteraf is me vertelt dat dit document niet betaald moet worden maar ingevult teruggestuurt moet worden. en boete achteraf pas komt. alleen heb ik deze brief niet opgestuurt maar de 95.50 overgeschreven naar het opgegeven IBAN nummer onderaan die brief.
hoef ik me zorgen te maken of is dat goed genoeg en is de boete betaald?
echter staat er op voorzijde onderaan een balkje met hun bankinformatie. het bedrag dat betaalt moet worden en de usage.
achteraf is me vertelt dat dit document niet betaald moet worden maar ingevult teruggestuurt moet worden. en boete achteraf pas komt. alleen heb ik deze brief niet opgestuurt maar de 95.50 overgeschreven naar het opgegeven IBAN nummer onderaan die brief.

hoef ik me zorgen te maken of is dat goed genoeg en is de boete betaald?