Boete duitsland Bußgeld-procedure

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1239162

Topicstarter
Ik heb Onlangs een boete uit duitsland gekregen van Kreis Unna. en heb deze dan ook betaald. met een snelheidsovertreding van 25km/h buiten de bebouwde kom bleek dit echter onder de Bußgeld-procedure te vallen. blijkbaar niet een Verwarnung (bekeuring) dus. met andere woorden was dit nog niet de boete zelf maar een informatiebrief te zijn met op achterzijde een vragenlijst wie de bestuurder was.

echter staat er op voorzijde onderaan een balkje met hun bankinformatie. het bedrag dat betaalt moet worden en de usage.

achteraf is me vertelt dat dit document niet betaald moet worden maar ingevult teruggestuurt moet worden. en boete achteraf pas komt. alleen heb ik deze brief niet opgestuurt maar de 95.50 overgeschreven naar het opgegeven IBAN nummer onderaan die brief. :O

hoef ik me zorgen te maken of is dat goed genoeg en is de boete betaald? :? :?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:53
Tenzij je er 3x per week komt zou ik het lekker als afgehandeld beschouwen ;-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Ik snap dat sommige dingen liefst van te voren over informeert.

Maar zodra je met instanties te maken hebt, neem er ajb contact mee op. Als de instantie zo direct beleeft maar dringend aangeeft dat je Y moet doen, verwijs jij ze dan naar dit forum met "ja maar hij zij X"? En ga je met hen de discussie aan over de procedures?

Maw, wat heeft de instantie aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het niet gewoon zoals in Nederland, dat de boete voor jou is, tenzij je kan aantonen dat jij niet reed, maar iemand anders met jouw auto te snel gereden heeft en je dan de brief dient terug te sturen met de gegevens van die persoon en als je het wel zelf was, de boete direct zelf kan betalen?

Als het antwoord daarop ja is, zou ik me dus niet al te veel zorgen maken.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2019 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 23:29
Staat er een betalingskenmerk in de brief en heb je dat genoteerd bij de overboeking? In dat geval zullen de instanties daar het wel uitvogelen en is het afgedaan. Zo nee, dan zullen ze de betaling mogelijk niet direct kunnen koppelen aan jouw boete. Je krijgt dan vanzelf wel weer een keer bericht. Als dat je niet genoeg geruststelling geeft, bel dan naar het nummer genoemd in de brief.
CH4OS schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:00:
Is het niet gewoon zoals in Nederland, dat de boete voor jou is, tenzij je kan aantonen dat jij niet reed, maar iemand anders met jouw auto te snel gereden heeft en je dan de brief dient terug te sturen met de gegevens van die persoon en als je het wel zelf was, de boete direct zelf kan betalen?

Als het antwoord daarop ja is, zou ik me dus niet al te veel zorgen maken.
Zo werkt het in Nederland dus juist niet. Dergelijke overtredingen worden op het kenteken geregistreerd en de kentekenhouder draait er voor op. In Duitsland heb je wél de mogelijkheid om door te verwijzen naar de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FreddyFish schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:19:
Zo werkt het in Nederland dus juist niet. Dergelijke overtredingen worden op het kenteken geregistreerd en de kentekenhouder draait er voor op. In Duitsland heb je wél de mogelijkheid om door te verwijzen naar de bestuurder.
Even opgezocht, kan inderdaad alleen als bestuurder staande is gehouden.
Vreemd dat een verhuurbedrijf een boete wel kan doorsturen dan. ;)

EDIT:
Of betalen zij de boete en sturen een factuur door (met extra kosten erbovenop)?
Heb gelukkig geen ervaring met boetes via een huurauto. :p

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 05-08-2019 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

FreddyFish schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:19:
Ik kan je verzekeren dat het in Nederland ook zo gaat, bij hoge boetes krijg je als eigenaar van de auto een brief thuis waarin jij middels een formulier kunt aangeven wie er daadwerkelijk gereden heeft... geloof mij ik spreek uit ervaring. Gelukkig eenmaal… en niet voor herhaling vatbaar. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

_Dune_ schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:29:
[...]

Ik kan je verzekeren dat het in Nederland ook zo gaat, bij hoge boetes krijg je als eigenaar van de auto een brief thuis waarin jij middels een formulier kunt aangeven wie er daadwerkelijk gereden heeft... geloof mij ik spreek uit ervaring. Gelukkig eenmaal… en niet voor herhaling vatbaar. :)
Maar als die niet geidentificeerd kan worden, of als de eigenaar werkelijk niet meer weet, of wenst niet zijn familie/vrienden te verklikken, dan draait de eigenaar er voor op.

Het is dus bijvoorbeeld schandalig dat als de vrouw wordt geflitst in NL (of BE) met de wagen van de man, dat de man verplicht is zijn vrouw te verklikken.

Terwijl in Duitsland, als je wordt geflitst, en je weet echt niet wie de persoon is, of je wenst je familie niet teverklikken, dan ben je wettelijk gezien 2 jaar verplicht een rijadministratie bij te houden, ofwel draai jij er voor op.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 23:29
[...]

Dat betreft dan een dusdanig ernstige overtreding die niet onder wet Mulder valt. Normaal gesproken zou je bij zo'n snelheidsoverschrijding staande gehouden worden en dan wordt de boete direct op naam uitgeschreven. Als dit om wat voor reden dan ook niet kan of lukt zal de kentekenhouder bericht krijgen. Maar over zo'n situatie hebben we het niet en ik schreef "dergelijke overtredingen". Dat van jou is niet vergelijkbaar.
CH4OS schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:24:
[...]
Even opgezocht, kan inderdaad alleen als bestuurder staande is gehouden.
Vreemd dat een verhuurbedrijf een boete wel kan doorsturen dan. ;)

EDIT:
Of betalen zij de boete en sturen een factuur door (met extra kosten erbovenop)?
Het verhuurbedrijf ontvangt in eerste instantie de boete maar geeft vervolgens aan CJIB de personalia door van degene die de auto toen huurde. Zo kan het gebeuren dat je de boete toch op naam krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
Pas ook gehad. Bij meer dan 25 km/h willen ze graag strafpunten noteren. Ze gaan dus gewoon nogmaals om je info vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1239162

Topicstarter
er stond op de brief onderaan het bedrag. aan wie ik de storting moest doen en de usage die mijn dosiernummer bleek te zijn

ik heb dus bij de overschrijving die 95.50 overgeschreven en met als mededeling mijn dosiernummer ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Die brief word door de gemeente gestuurd. Niet altijd staan er op de eerste correspondentie betaalinstructies.
Als dat er wel op staat, dan zal het wel kloppen. Het blijven wel Duitsers.

Maar grote kans dat ze nog steeds het rijbewijsnummer van je bestuurder willen weten voor de strafpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
CH4OS schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:24:
[...]
De boete wordt doorgestuurd + je mag administratiekosten betalen aan het verhuurbedrijf. Dat is mijn ervaring hier in Duitsland in ieder geval ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:13
Snake schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 05:28:
[...]

Maar als die niet geidentificeerd kan worden, of als de eigenaar werkelijk niet meer weet, of wenst niet zijn familie/vrienden te verklikken, dan draait de eigenaar er voor op.

Het is dus bijvoorbeeld schandalig dat als de vrouw wordt geflitst in NL (of BE) met de wagen van de man, dat de man verplicht is zijn vrouw te verklikken.

Terwijl in Duitsland, als je wordt geflitst, en je weet echt niet wie de persoon is, of je wenst je familie niet teverklikken, dan ben je wettelijk gezien 2 jaar verplicht een rijadministratie bij te houden, ofwel draai jij er voor op.
Wat is daar schandalig aan dan? De partner reed gewoon veel te hard toch? Als je je billen brand moet je op de blaren zitten. Had er maar niet te hard gereden moeten worden.

En hoe zou je niet weten wie er in jouw auto reed? Je kunt gewoon een foto opvragen en niemand geeft z'n auto mee aan een wildvreemde.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:34

Die verplichting is er niet, de kentekenhouder kan de gevolgen ook zelf dragen en bijvoorbeeld zelf verrekenen met de dader. Of dat in alle gevallen handig is, is echter een 2de. Bepaalde overtredingen kunnen ook gevolgen hebben voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:34
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Dennism op 05-08-2019 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 04:20
Je kan toch je bank bellen om het terug te laten storten?
Bij mij kan ik het zelf via de app doen, maar goed, weet niet of het ook geldt voor buitenlandse transactie, en hoeveel dagen max.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 17:36
jeroen3 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:36:
Pas ook gehad. Bij meer dan 25 km/h willen ze graag strafpunten noteren. Ze gaan dus gewoon nogmaals om je info vragen.
Hier zie je inderdaad lijstje met waar je punten voor krijgt: https://www.anwb.nl/vakan...informatie/verkeersboetes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 08:43

NSG

Je weet niks!

gergs schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:57:
Bij mij kan ik het zelf via de app doen, maar goed, weet niet of het ook geldt voor buitenlandse transactie, en hoeveel dagen max.
Dat kan alleen bij automatische incasso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12
Volgens mij heb je het goed gedaan...indien je niet de bestuurder was geweest had je een brief terug kunnen sturen waarin je aangeeft wie wel de bestuurder was, en zou die persoon de boete krijgen. Het is gelijk een soort "schuldbekenning"...je zult hierna nog een brief krijgen met de melding dat je 1 of 2 strafpunten krijgt..

Pas daar wel mee op, doe dit grapje dan nog 3x vaker en je mag niet meer in Duitsland rijden ;-). Punten blijven 5 jaar staan.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 14:20

Rmg

[...]

Als je je partner niet wil verklikken dan doe je dat toch niet? dan pak je alleen zelf de boete
En ik neem aan dat de boete niet kwijtgescholden word? of is "ich habe es nicht gewusst" echt een geldige verdediging in Duitsland? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Moet Duitsland die brief niet gewoon in het Nederlands sturen? In Duitsland betaal je trouwens vaak boetes ter plekke, tegenwoordig per pin. Maar vroeger werd dat met contant geld gedaan om de registratie van de boete te voorkomen en natuurlijk, om zwart geld wit te wassen :+

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 13:50
In Duitsland werkt het als volgt:

Tot ca. 20 km/h : Je krijgt een "Verwarnung", je moet direct 15-25 Euro betalen en daarmee is alles afgedaan:
Harder: Bußgeldverfahren. Je krijgt eerst een zogenaamde "Anhörungsbogen" waarmee je informatie over de bestuurder moet verschaffen. Deze stuur je terug naar de Bußgeldstelle waarna je de definitieve boete krijgt opgelegd, al dan niet met punten in Flensburg.

Je kunt de "Anhörungsbogen" leeg laten omdat je niet kunt worden gedwongen tegen jezelf of tegen familie belastend te verklaren. Dan wordt het zogenaamde "Ermittlungsverfahren gegen unbekannt" ingeleid, wat inhoudt dat de politie gaat proberen de identiteit van de bestuurder te achterhalen. Als je in Duitsland woont betekent dit dat je op het lokale politiebureau wordt uitgenodigd, voor buitenlanders wordt dit waarschijnlijk door een centrale dienst geregeld. Aan dit hele gebeuren zijn kosten verbonden die voor rekening van de overtreder komen.

Aangezien de boetes in Duitsland niet zo heel hoog zijn: gewoon betalen en niet hopen dat je er wel vanaf komt (door uitwiseling van data gaat dit ook niet makkelijk meer).
Aangezien je in NRW geflitst bent zal de brief ook wel in het Nederlands zijn gekomen, op dat recht "habe ich nicht gewußt" kun je je dan niet meer beroepen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Enorm uitkijken.

In Frankrijk had ik hetzelfde. Kreeg een boete en betaalde die. 6 weken later bleek dat ik die boete niet had moeten betalen maar dat ik had moeten laten weten wie de bestuurder was. Bleek heel vaak te gebeuren omdat de brief niet erg duidelijk was. De boete van 45 euro werd toen 490 euro (boven op de 45 euro) en aanvechten bleek vrijwel zinloos.

Dit klinkt erg als hetzelfde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Bij 50+ te hard bij een flitspaal draait er idd wel eens een schoonmoedertje voor op hier in Nederland :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

YakuzA schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:11:
[...]
Bij 50+ te hard bij een flitspaal draait er idd wel een schoonmoedertje voor op hier in Nederland :+
De vragenlijst komt vanaf 30+, het is dan geen overtreding meer maar een... misdrijf?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Dit is als het goed is de eerste brief die je krijgt. De volgende pagina is de foto. Met onherkenbaar gemaakte passagier en achterliggende auto. Inclusief een formulier wat je moet invullen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Daar staat niets op over het bedrag ofwel enige informatie waar te betalen. Dat ontvang je later, samen met je punten.

Onnodige toevoeging.

[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 10:44
[b]Jantje2000 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:49:[/b

En hoe zou je niet weten wie er in jouw auto reed? Je kunt gewoon een foto opvragen en niemand geeft z'n auto mee aan een wildvreemde.
Als je met 4 volwassenen een lange rit maakt hou jij dan precies bij waar je gewisseld bent van bestuurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 16:23
redfox314 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:44:
[...]

Als je met 4 volwassenen een lange rit maakt hou jij dan precies bij waar je gewisseld bent van bestuurder?
Ja :) Maar dat is puur omdat we graag bijhouden wie hoeveel km rijdt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
@redfox314 Als je niet meer weet wie welk stukje reed dan vraag je dus een foto op. Makkelijk toch?
@_Dune_ Volgens mij kan je bij een flits-boete nooit veroordeeld worden, en ook je rijbewijs niet kwijtraken. Hooguit een hoge boete ontvangen. Als je staande wordt gehouden is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Reageer inhoudelijk of reageer niet, maar reacties als "Stoer hoor" horen hier niet thuis.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2019 14:47 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 13:50
Valorian schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:48:
@redfox314 Als je niet meer weet wie welk stukje reed dan vraag je dus een foto op. Makkelijk toch?
@_Dune_ Volgens mij kan je bij een flits-boete nooit veroordeeld worden, en ook je rijbewijs niet kwijtraken. Hooguit een hoge boete ontvangen. Als je staande wordt gehouden is het een ander verhaal.
In Duitsland wordt de voorkant geflitst omdat de boete naar de bestuurder gaat en niet naar de kentekenhouder. Die foto krijg je er altijd bij, dus het is altijd duidelijk wie er heeft gereden.

En ja, volgens Duitse regelgeving kun je ook een rij-ontzegging krijgen zonder staandehouding. De foto en het toegeven dat je bestuurder was op de Anhörungsbogen is voldoende.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-05 16:28
jeroen3 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:33:
Dit is als het goed is de eerste brief die je krijgt. De volgende pagina is de foto. Met onherkenbaar gemaakte passagier en achterliggende auto. Inclusief een formulier wat je moet invullen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Daar staat niets op over het bedrag ofwel enige informatie waar te betalen. Dat ontvang je later, samen met je punten.

Ik heb nu overigens 2 punten :+ .
Dat is per gebied anders geregeld in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:48
@_Dune_ Volgens mij kan je bij een flits-boete nooit veroordeeld worden, en ook je rijbewijs niet kwijtraken. Hooguit een hoge boete ontvangen.
Zowel in Nederland als in Duitsland kan je verzocht worden om je rijbewijs in te komen leveren nadat je wordt geflitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 10:44
Als er vooraan wordt geflitst zoals in Duitsland dan gaat dat inderdaad maar Duitsland is daar bij mijn weten eerder uitzonderlijk in. Krijg je in DE standaard al de foto niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij mij stond er: "Van het terugsturen van het antwoordformulier kan worden afgezien, indien de verantwoordelijke bestuurder akkoord gaat met de geldboete voor lichte overtredingen (Verwarnung) en uiterlijk xx.xx.2019 de bedoelde geldboete voor lichte overtredingen ter hoogte van 15,00 EUR onder vermelding van het dossiernummer en het kenteken op de vermelde rekening bij de voor de geldboete verantwoordelijke instantie binnenkomt. Bij ontvangst van de betaling is de procedure afgedaan. In dit geval vindt geen verdere kennisgeving plaats." Dit staat boven het antwoord formulier.

Mijn vergrijp was licht, een volle 6km te hard. Mogelijk dat jij wel moet melden. Als dit bovenstaande mist in je brief, dan denk ik dat je moet melden.

[ Voor 11% gewijzigd door tdn135 op 05-08-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Maak de volgende keer graag een topic report aan, in plaats op ongewenste reacties te gaan reageren.

[ Voor 77% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Mr.Conroe schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:13:
[...]

In Duitsland wordt de voorkant geflitst omdat de boete naar de bestuurder gaat en niet naar de kentekenhouder. Die foto krijg je er altijd bij, dus het is altijd duidelijk wie er heeft gereden.

En ja, volgens Duitse regelgeving kun je ook een rij-ontzegging krijgen zonder staandehouding. De foto en het toegeven dat je bestuurder was op de Anhörungsbogen is voldoende.
Ah check. Mijn reactie was overigens mbt nl-boetes (waar twee mensen waar ik op reageerde aan refereerden). Maar in DL werkt het knderdaad anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:05
[...]

Ik begrijp niets van wat je zegt. Het is hetzelfde in NL, BE en DE. Als je niet verteld dat het iemand anders was, krijg jij de problemen. Niemand verplicht je ergens toe, het is gewoon een keuze.

In Duitsland flitsen ze, zoals eerder gezegd, van voren. Dus dat maakt het een stuk lastiger om te liegen, beetje vreemd om als DHR Janssen een strafpunt te krijgen terwijl MEVR Janssen op de foto staat.

gergs schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:57:
Dat kan jij niet via de app of je bank doen. Een overschrijving is definitief. Enkel automatische incasso’s kan je storneren binnen een bepaalde termijn. In dit geval is het geen automatische incasso, en kan je dus niets terug laten storten.

redfox314 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:44:
[...]

Als je dat niet weet, dan draait dus de kentekenhouder op voor alle gevolgen. Ik verwacht dat de meeste mensen dan ineens wel weten wie er reed.

[ Voor 17% gewijzigd door Drardollan op 05-08-2019 23:51 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jantje2000 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:49:
[...]

Wat is daar schandalig aan dan? De partner reed gewoon veel te hard toch? Als je je billen brand moet je op de blaren zitten. Had er maar niet te hard gereden moeten worden.

Het gaat erom dat je moet getuigen tegen familie. Verschoningsrecht wordt hier teniet gedaan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:13
Snake schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:32:
[...]

Het gaat erom dat je moet getuigen tegen familie. Verschoningsrecht wordt hier teniet gedaan.
Dat hoeft niet per se, je mag ook zelf de gevolgen dragen. Hoe zou dat anders moeten dan? Dan zou niemand meer een bekeuring krijgen, want het is altijd iemand anders, maar wie weet je niet meer.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:49

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb wat reacties weggehaald. Patsen over overtredingen en moraalridder opmerkingen willen we beiden hier niet zien. Het is ook niet de bedoeling om te gaan reageren op dergelijke reacties, maak dan een topic report aan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
Ben wel benieuwd hoe het nu afgelopen is met de OP. Is er uiteindelijk nog een bevestiging gekomen van de boete en het bijbehorende strafpunt? Of niets meer?

Aangezien je netjes betaald hebt (als kenteken houder) maar ze formeel dus niet weten wie de bestuurder was, is het wel relevant om te weten of er, behalve dat het administratief afgewikkeld is, ook nog NAW gegevens van bestuurder verstrekt moeten worden (en die in jou geval dan dus een strafpunt krijgt), of niet.

De betaling kun je trouwens ook online doen (via Paypal, Creditcard, etc), login codes staan als het goed is op pagina 2 van de brief (met de foto's van de overtreding erbij). In deze portal staat, zodra je op de Nu Betalen knop clicked, het volgende: "Met de betaling is de zaak afgesloten. U hoeft de online verklaring daarna niet meer in te vullen." (jawel, het staat er in 14 talen, originele Duitse tekst is "Mit der Bezahlung ist der Fall abgeschlossen. Sie müssen die Online-Anhörung danach nicht mehr ausfüllen."). Let wel: dit gaat ook over de categorie 21-25 km/h te hard.

Online kun je trouwens ook die foto's zien en dezelfde gegevens invullen zoals in de Informatiebrief staan (maar goed, als je betaald hoeft dat dus blijkbaar niet?).

BTW, hoeveel strafpunten kun je als (buitenlandse) bestuurder hebben voor je hier in Duitsland last van hebt?

BTW2, hier de boetetarieven / strafpunten van alle mogelijke overtredingen in Duitsland: https://www.bussgeldkatalog.org/ (die 21-25 km/h is dus nog steeds 70 euro, maar plus 28,50 (on)kosten........het is nog erger dan die 9 euro admin kosten in NL zie ik..... maar goed, de boetes zelf zijn heel stuk lager zie ik al)

[ Voor 14% gewijzigd door HAWK Wizard op 22-02-2020 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

HAWK Wizard schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 16:35:

BTW, hoeveel strafpunten kun je als (buitenlandse) bestuurder hebben voor je hier in Duitsland last van hebt?
Bij 8 punten heb je een rij-ontzegging te pakken. Zie https://www.evofenedex.nl...d/overtredingen-en-boetes

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Of ze geregistreerd staan is nog maar twijfelachtig. Het is namelijk niet juridisch helemaal duidelijk of de Duitse justitie punten kan/mag registreren van buitenlanders.

Het verschilt dan ook per regio of ze punten aanmelden van buitenlandse bestuurders. Veel regio's verdubbelen de boete voor buitenlanders ipv. dat ze de punten registreren.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Mr.Conroe schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:03:
In Duitsland werkt het als volgt:

Tot ca. 20 km/h : Je krijgt een "Verwarnung", je moet direct 15-25 Euro betalen en daarmee is alles afgedaan:
Ik ben in de 1e week van januari geflitst in Duitsland, je krijgt een brief thuis met een bedrag van €30,- (in mijn geval.. reed 18km te hard op een 100km weg). Daarnaast zie je een close up van de bestuurder en van je kenteken.

Ik kon iig. niet zeggen dat ik niet de bestuurder was :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBuikschuiver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik heb nu iets vergelijkbaars,
Hier afgelopen week ook de Bussgeld brief gehad voor een overtreding binnen de bebouwde kom met 17km/u. Ik heb wel meteen het bedrag (€98,50) betaald dat onder op de brief stond en het vragen formulier ingevuld retour gestuurd.
Ik ben benieuwd hoe dit verder loopt… ik zie net (in de PostNL app) dat er weer een brief op de mat ligt vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
dBuikschuiver schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:34:
Ik heb nu iets vergelijkbaars,
Hier afgelopen week ook de Bussgeld brief gehad voor een overtreding binnen de bebouwde kom met 17km/u. Ik heb wel meteen het bedrag (€98,50) betaald dat onder op de brief stond en het vragen formulier ingevuld retour gestuurd.
Ik ben benieuwd hoe dit verder loopt… ik zie net (in de PostNL app) dat er weer een brief op de mat ligt vandaag.
Ik verwacht dat in die brief staat dat je nu een punt hebt op je rijbewijs. Niet iets om je heel veel zorgen over te maken als dit de eerste keer is. Pas bij iets van 8 punten krijg je een rijontzegging (voor specifiek Duitsland) en dat geeft wel gedoe want formeel moet je dan je rijbewijs opsturen zodat ze daar een sticker of iets dergelijks op kunnen plakken. De punten worden overigens na een paar jaar weer 'kwijtgescholden', afhankelijk van de ernst van de overtredingen die er aan vooraf gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
dBuikschuiver schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:34:
Maak hem open vanavond en bekijk de nieuwe informatie.
Met misschien staat er wel: bedankt en tot de volgende keer.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-05 17:15

Agent47

I always close my contracts.

Wij hebben ook een brief binnen, zonder bedrag, maar wel een QR code die gescand kan worden. In de brief staat dit:

"Voor zover voor de vaststelling van de overtreding een meetapparaat is gebruikt, wordt bevestigd dat dit geijkt
was.
Als houder van het kentekenbewijs van het genoemde voertuig wordt u als getuige verzocht om ons ter
opheldering van de bovengenoemde verkeersovertreding de verantwoordelijke bestuurder te noemen en
ons zijn/haar personalia mee te delen.
Tot het verstrekken van deze gegevens bent u volgens § 46 lid 1 van de Duitse Wet op de Overtredingen (OWiG)
in combinatie met § 161a lid 1 zin 1 Duits Wetboek van Strafvordering (StPO) verplicht.

Wij moeten blijkbaar eerst toegeven dat we fout zitten en dat wij het zijn. Maar ik kan nergens betalen? Wij reden 19km/h te hard.

Ik denk dat we over een paar dagen / paar weken wederom een brief krijgen met het te betalen bedrag?

Edit:

"Is je verkeersboete in Duitsland hoger dan € 55 dan val je automatisch in de Bußgeld-procedure. Je krijgt dan eerst een brief met een invulformulier waarin je moet aangeven wie de bestuurder was en of je de overtreding erkent. Ben je niet de bestuurder van de auto waarmee de overtreding is begaan dan moet je deze bestuurder doorgeven, hij of zij krijgt dan automatisch de verkeersboete in de bus en jouw naam wordt gezuiverd.

De Duitse justitie zal dan verder gaan met de procedure bij die persoon." bron: https://www.allesoverduit...keersboetes-in-duitsland/

Lijkt afwachten dus?

[ Voor 25% gewijzigd door Agent47 op 19-11-2024 17:26 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1