Toon posts:

Refresh Q9550 + 660TI naar 2019 max 600€

Pagina: 1
Acties:

• Octagen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 30-11 09:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil met het nieuwe systeem enkel gamen. Ik denk games als Borderlands 3, Destiny, Battlefield V.

Wat mag het systeem gaan kosten?
600€ is wat ik nu voor budget in gedachten heb. Er zit eventueel iets meer rek in mocht met een minimale ophoging flink meer te halen zijn...

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast:Fractal R4, H100i en fans, AOC 4K scherm, 2x SSD, 1000W voeding etc
Ik heb 64 GB aan DDR3 RAM, is dat nog bruikbaar in een nieuw systeem?
En die SSDs, Samsung 840 pro, gaan die nog een beetje mee?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe CPU, GPU, Mobo en genoeg RAM...SSD?
Gamen vooral 1080p zou prima zijn, hoger is mooi meegenomen. Scherm is maar 60hz dus de extreme refreshrates zijn niet nodig...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar AMD, omdat ik hier recent betere dingen over lees. Totaal subjectief.
Ik hoor RX, Ryzen, Threadripper om mij heen, maar ik heb natuurlijk een vrij beperkt budget en ben sinds 2013 niet helemaal meer op de hoogte na de 100% overstap naar Apple voor dagelijks gebruik zowel privé als zakelijk..

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, maar dat moet de h100i voorzien.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Als mogelijk gebruik ik het liefst zoveel mogelijk van de oude build, maar ik besef dat de hardware sterk is verouderd. 2013 aanschaf dus ik accepteer het feit dat ik waarschijnlijk opnieuw moet beginnen met de core components.

Advies over welke combinaties cpu/gpu en mobo/ram voor mij het werk gaan doen.
Ik heb gekeken naar de budget game pc buyguide variant, maar kom er nog niet helemaal aan uit.

Ik waardeer jullie input. Mocht ik iets vergeten zijn zal ik het aanvullen om tot een goed advies/beeld te komen. :)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Welk merk en type 1000w voeding?

DDR3 is niet bruikbaar icm nieuwe hardware. Die maken gebruik van DDR4.

• Octagen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 30-11 09:46
Dat gaat om een Cooler Master Silent Pro Gold 1000WATT

Besef me wel dat wellicht er allerlei nieuwe aansluitingen nodig zijn en deze ook aan vervanging toe is?

• youridv1
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 17:01
Octagen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:58:
Dat gaat om een Cooler Master Silent Pro Gold 1000WATT

Besef me wel dat wellicht er allerlei nieuwe aansluitingen nodig zijn en deze ook aan vervanging toe is?
Dat niet, maar de voeding is wel aardig op leeftijd.
Er zijn wel een paar powerstates die de voeding niet support wat problemen kan geven met slapen

[Voor 12% gewijzigd door youridv1 op 06-08-2019 11:47]

• youridv1
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 17:01
R5 3600, B450 bord, 16GB DDR4 3000MHz zouden het wel moeten doen.
Er komen binnenkort varianten van AMD's RX 5700 uit met dikkere koelers die stiller zijn dan reference. Ik denk dat je daar wel iets aan hebt :) Daar zul je wel je budget iets voor moeten verhogen.

Ik zou je SSD's lekker meenemen. Die zijn nog prima. Behuizing en koeler natuurlijk ook.

Binnen 600 wordt het met amd lastiger. Mocht je alles van de nieuwste generatie willen, wat met de CPU wel zo handig is aangezien de verbeteringen in gaming van 2000 naar 3000 best significant waren
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G€ 243,-€ 243,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 86,33€ 86,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 643,33

Wil je een van de nieuwe RX kaarten dan zul je ongeveer 350 euro moeten vrijmaken voor een RX 5700

Een intel i5 9400F met B360 moederbord kan ook nog

[Voor 97% gewijzigd door youridv1 op 06-08-2019 12:05]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee