Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:21
Ik (of beter gezegd m'n vrouw) zit met het volgende probleem. Ze ongeveer 1,5 a 2 jaar geleden haar eerste Fitbit gekocht. Dat ging destijds om een Fitbit Charge HR. Ze was hier super enthousiast over en gebruikte hem erg veel. Tot dat hij op een zeker moment met geen mogelijkheid meer wou synchroniseren.
Uiteindelijk besloten een nieuwe Fitbit Charge 2 te kopen. Maar deze heeft het 2 weken geleden met hetzelfde probleem begeven. Dit was binnen de garantie, dus ze heeft bij de Media Markt haar geld terug gekregen. En nu zijn we dus op zoek naar een geschikte vervangende activitytracker.

Ondanks de problemen is ze nog altijd enthousiast over de mogelijkheden die Fitibit biedt, maar ergens is ze ook wel een beetje het vertrouwen kwijt. Nu zijn we ons zelf ook wel een beetje gaan afvragen of het niet aan het gebruik ligt. Ze gebruikt hem enorm veel, ook tijdens haar werk in een supermarkt. Nu denken we enerzijds dat zo'n apparaatje wel wat moet kunnen hebben, maar anderzijds heeft hij natuurlijk ook wel het een en ander te lijden daar.

Ik zoek een?
Een Fitness / activity tracker vergelijkbaar met een Fitbit. Liefst een die wat robuuster is en het hopelijk wat langer vol houdt. Belangrijk voor haar zijn de volgende punten;
  • Stappenteller
  • Activitytracker. Ze wil graag haar sportactiviteiten kunnen bijhouden en terug kunnen zien op telefoon / computer.
Wat is je budget?
Rond de 150 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Spreekt voor zich toch ;-)

Wat heb je zelf al gevonden?
Fitbit Charge 3.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:19
Ik heb deze toevallig gister besteld voor mijn vrouw, ik heb zelf een fenix 3 dus wellicht wat biased naar Garmin :) Erg fijn en compleet horloge.

https://www.coolblue.nl/p...vosport-hr-zwart-s-m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Ziet er wel fancy uit. Maar waarom zou ik voor die moeten gaan?
MBgek schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:00:
Ik heb deze toevallig gister besteld voor mijn vrouw, ik heb zelf een fenix 3 dus wellicht wat biased naar Garmin :) Erg fijn en compleet horloge.

https://www.coolblue.nl/p...vosport-hr-zwart-s-m.html
Die ziet er interessant uit (y) . Hoe is bouwkwaliteit van de Garmin? Zijn ze een beetje robuust en kunnen ze tegen een stootje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van jouw vrouw als ze het horloge een aantal dagen in gebruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Rohem schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:55:
[...]

Ziet er wel fancy uit. Maar waarom zou ik voor die moeten gaan?

[...]
Het was meer bedoelt als deze organisatie. Door het linkje kom je bij een specifiek apparaat, maar ze hebben meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
HerZon schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:19:
[...]

Het was meer bedoelt als deze organisatie. Door het linkje kom je bij een specifiek apparaat, maar ze hebben meer.
Duidelijk :-) We nemen ze in ieder geval mee in de overweging (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 17:27
Je kan kijken naar Amazfit trackers of een Mi Band. Opties zouden dan bijvoorbeeld zijn een Huami Amazfit Bip 2, Huami Amazfit Verge (lite) of Xiaomi Mi Band 4

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik denk persoonlijk dat je vriendin gewoon erg veel pech heeft gehad met haar Fitbit (of ze moet toch gekke dingen doen tijdens haar werk...)

Mijn vriendin heeft al 3 of 4 jaar een fitbit (inmiddels toe aan haar 2e of 3e nieuwe weliswaar) maar nog nooit iets mee gehad voor zover ik weet.

Ik draag nu de charge 2 al meer dan anderhalf jaar en ik hou hem zelfs om tijdens het kickboksen. Hij is weleens afgevallen omdat het bandje losliet maar dat komt niet door de Fitbit maar het Ali Express bandje wat er om heen zit.

Ik vind zelf de Fitbit fijn qua gebruikersgemak en wat me vooral aanstaat is de community eromheen en dat je met de mensen om je heen wedstrijdjes kunt doen etc en elkaar kunt motiveren, competitief zijn, etc. Dat heeft mij heel veel geholpen, en heel veel vrienden, collega's en familieleden inmiddels ook.

Als die features je niet boeien en/of het vertrouwen in Fitbit is toch helemaal weg, dan kun je natuurlijk verder kijken (al heb ik dan geen ervaringen of advies voor je, sorry :X )

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-07 06:49
Ik heb zelf de Xiaomi Mi Band 4 (na eerder de Mi Band 3 gehad te hebben). Ben er zeer tevreden mee helemaal voor wat hij kost. Doet wat hij moet doen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Rohem schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:55:
[...]

Die ziet er interessant uit (y) . Hoe is bouwkwaliteit van de Garmin? Zijn ze een beetje robuust en kunnen ze tegen een stootje? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van jouw vrouw als ze het horloge een aantal dagen in gebruik heeft.
@MBgek
De Garmin Vivosport kan ik je officieel keihard afraden. Die van mij is er na 14 maanden compleet mee gestopt.

Garmin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lv0sO7izNqotD04IcTl9xqnn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aTxrLTGmjN3b1I4RdrRqGNx2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L62zbRUPXJzVc7STPpXZDWN0/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lLNlrVDsC3YbcEOzdKOcOir8/thumb.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door CurtPoindexter op 05-08-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Dank voor de vele reacties! _/-\o_ Ik ga hier nog eens wat meer naar kijken en dan laat ik weten wat het geworden is!

EDIT:
Uiteindelijk is het toch weer een fitbit geworden vanwege de functies die vooral de Fitbit Software biedt. Het bijhouden van activiteiten en vooral de challenges die gedaan kan worden gaf de doorslag. Het is de Fitbit Inspire geworden.

[ Voor 58% gewijzigd door Rohem op 12-08-2019 08:24 ]

Pagina: 1